Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

Gameofthrones123 skrev 2016-12-30 15:17:14 följande:

Någon mer som lyssnat på bebisens hjärta med doppler? Igår hörde jag hjärtat jättetydligt och flyttade dopplern 10-15 cm åt sidan och hörde där med minst lika tydligt.. gud tänk om det är 2 haha eller kan man få in ljudet så tydligt från olika håll? Aldrig varit med om det innan.. och jag är säker på att det var bebis och inte min egna puls

Har du köpt en som du har hemma?? Jag är såååå sugen på Att beställa en men min sambo säger nej för han tror att jag skulle bli galen om den inte skulle funka eller om jag inte skulle höra nånting... haha.

Men sjukt coolt att du hörde! Vilken vecka är du i?!:D
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2016-12-30 17:44:28 följande:

Jag får inte heller beställa av samma anledning. Är ju så.häftigt att höra! Hade en med förra barnet.

Haha! Egentligen kanske det är klokt att låta bli men man blir ju så nyfiken. Tyckte du att den funkade bra den du hade med förra barnet?
  • FrökenMp
    Gameofthrones123 skrev 2016-12-30 18:43:38 följande:

Är i vecka 13 nu :) jag har clearblues doppler. Det är tråkigt när man inte hittar hjärtat så man måste liksom kunna tänka att bebisen är så liten och därmed svårt att hitta. Blir man övertygad om missfall eller väldigt orolig så rekommenderar jag inte att man köper en. Men jag tycker den är guldvärd:D

Åh, det låter så himla mysigt tycker jag! Men jag är en sån som tror att minsta lilla grej betyder missfall. Senast igår trodde jag det för min temp var nere på 36.6 två dagar i rad haha!
  • FrökenMp
    Beebii skrev 2017-01-02 12:47:38 följande:

Å va trist men skönt att du snabbt fick ny tid! Jag gjorde med ul på.min födelsedag. Ett privat vul i v.8+2

Idag gjorde vi fortsättning på kub ul och nu var bebis mer samarbetsvillig. Har växt mycket på en vecka! Idag fick hon den till 12+4 så mitt bf flyttades till 14 juli! får väl se men de andra två har fötts tidigare iaf!

Skickar med båda kub ul

Åh wow vilka häftiga bilder! Är det ryggraden man ser på bild två? Gud så kul:D
  • FrökenMp

Jag har en fråga som kan innehålla lite äckliga detaljer....

Idag hittade jag en slemklump i trosan som var typ gulgrönvitaktig. Sen när jag skulle torka mig på toaletten fick jag ytterligare sån gelé eller slem eller vad det nu var på pappret. Det luktade ingenting (var tvungen att lukta då jag blev så orolig Hahah) men vad kan det vara?? Såg nästan ut som tjockt snor haha.

Tänker om jag fått nån slags infektion..? Eller är det den där slemproppen??

Vi hade sex igår om det spelar någon roll.

• FrökenMp
    Summerchild skrev 2017-01-02 17:07:13 följande:

Ja men dåså du hade sex igår.... då kan det ju vara kanske så att sin Karl har lite äcklig sperma .... skämt å sido.... kan vara hans sperma iofs om han inte kommit på länge..då kan det komma vit gula klumpar ... men nä tror det kommit ut från din vagina i samband med penetrering av livmodertappen.. och då kan det vara slemmet däruppe som lossnat lite mer vid sex ...men det är inte farligt att ha sex om du inte har fel på graviditeten och det återbildas slem hela tiden som håller tätt därinne ....så älska på du!

Haha nä, inte sperman faktiskt! Inte samma lukt eller konsistens haha

Ja, det var mer det jag tänkte på om det kunde vara slemproppen som "lossnat" lite... så det är alltså ingen fara?

Tycker att det är jobbigt att ställa såna här frågor till bm haha vilken tur att ni finns!!!
  • FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-01-02 17:39:54 följande:

Men sperma kan ju ändra lukt och konsistens efter någon dag. Jag har ofta fått liknande slemklumpar just dagen efter sex (inte gröna dock ), jag är säker på o mitt fall att det är gammal sperma som klumpat sig efter någon dag.

Jo, jag vet hur det kan se ut men det luktade liksom ingenting. Alltså det var mer gul-grönt än vitt haha. Kändes som en seg klump av gelé. För avvakta och se om det kommer mer haha:)
  • FrökenMp
    sobrio88 skrev 2017-01-03 13:09:47 följande:

SGI står för sjukpenninggrundande inkomst så det antar jag  men jag är så dålig på det där. När jag var sjukskriven fick jag ut ca 13000 efter skatt och på lönen fick jag ut runt 17000 efter skatt (22' före skatt) så jag vet inte var taket går men det är ju ovanför den inkomsten iaf...

Tror taket ligger på runt 37 000 brutto. Iallafall med föräldrapenning för jag vet att med mitt gamla jobb (har precis startat eget) då jag var anställd så nådde jag taket med den lönen. Synd att man inte jobbar där längre haha
  • FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-01-05 13:39:30 följande:

Gick bra på ultraljudet idag. De växer som det ska och är lika stora. Som det ser ut nu blir det två pojkar!

Åh vad kul!! Grattis till två fina pojkar:) det var väl det du trodde också va??
  • FrökenMp

Har aldrig fotat min mage förrän idag (13+6) och jisses vilken skillnad det är på innan kissning och efter kissning haha! Vänstra bilden är tagen när jag var kissnödig och den andra direkt efter. Båda är tagna på morgonen :)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny