BF Juli 2017 ny
Ja, precis så. Livmodern drar ihop sig och blir hård. Kan hända sponant uran anledning, för att bebisen rör sig mkt, när man haft sex eller anstränger sig. Träning i för förlossningen.
Ja, precis så. Livmodern drar ihop sig och blir hård. Kan hända sponant uran anledning, för att bebisen rör sig mkt, när man haft sex eller anstränger sig. Träning i för förlossningen.
Har nyligen flyttat från Stockholm till Hälsingland och fick idag reda på att förlossningen här hemma kanske ska stängas ner i sommar pga brist på resurser. Helt absurt!! Vi måste isåfall åka ca 15,5 mil till närmaste förlossning!
På onsdag går jag in i 21+0. Gud vad sjukt fort tiden går.
Har redan börjat se sparkarna på utsidan av magen! Inte varje gång han sparkar men när han sparkar riktigt hårt så blir det som en liten utbuktning på magen. Så himla häftigt! Sambon har kunnat känna sparkarna sen 1,5 vecka tillbaka ungefär. Tror det måste bero på att min moderkaka ligger bak mot ryggen:) det är ju ganska tidigt för en förstföderska...
Hej!
VIid mina förra graviditeter har jag inte känt rörelser förrän vid RUL. Den här gången har jag känt i flera veckor. Tänk vad olika det kan vara. Minns att jag oroade log mkt för att jag inte kände ngt med första, kände mig helt ogravid. Både med ettan o tcåan hade jag moderkakan i framvägg. Gissar att den är i bakvägg den här gången då jag känt allt så mkt tydligare.
Ngn mer som tycker att rörelserna känns så långt ner? För mig kan det nästan gör Sony när den lever om. Känns som den gräver runt långt nere i livmodern. Igår kväll fick jag jätteont. Sprint att jag blev orolig. Men det lättade så jag gissar att det är ok. Eller kanske urinvägs på gång?
Ngn som haft urinvägs och kan berätta hur det kändes? Tycker att det liksom trycker på nedåt.
Oj vad häftigt det var att läsa vecka 22!! Har lite svårt att fatta att vi verkligen har kommit så långt:) själv går ja in i 20 på torsdag.
Åhhh! Jag måste bara berätta en rolig sak som fått mig på toppenhumör hela dagen!
Imorse tyckte jag att det gjorde så ont i bröstvårtorna och av någon anledning så klämde jag till och ut kom råmjölk!! Tvingade sambon att smaka haha!! Så himla kul!!! Nu kan jag checka av det från listan liksom:D
Hahah det har jag också lyckats med :D blev super glad då jag varit rädd att jag inte ska kunna amma (gjort bröstlyft.. läkaren sa 50% pga avskurna gångar) men jippi får ca 5-6 gångar på vårtorna.. och det räcker för att kunna amma.. så nu ska jag verkligen försöka.
Å a mysigt det låter med buffar så tydligt! Längtar då det bar gnuggar lite snabbt här sen ingenting. Går inte att känna utanpå än heller. Måste komma ihåg att fråga om moderkakan ligger i vägen imorgon på RUL.
Wow vilken dröm att få vara hemma 1 år med betalning och sen ha alla mamma dagarna kvar! Men antar att du kanske är arbetslös efter ledigheten istället?
Växtvärk har jag här med och ett stort problem är att jag inte kan äta ordentligt längre.... magsäcken har som krympt känns det som. Blir mätt direkt på bara någon liten smakbit :-/
Hur har ni andra med aptiten?
Haha, vi verkar vara i fas för jag kunde nyss också få ut mjölk även om det inte gör ont. Skönt att kroppen verkar funka.
Ja handla börja det bli dags för nu, har
Ingenting kvar alls. Men å andra sidan vet man ju mer vad man behöver och vad som är onödigt :) barnvagn babyskydd köper vi ett sånt paket å så man kan sätta babyskyddet på vagnen. Får bli Crib eller spjälsäng direkt, min man är som en tornado i sängen så för allas lugn så får antingen jag å bebis sova i bebisens rum ( har extra säng där) eller så får vi försöka med spjälis direkt! Skötbord, kläder flaskor nappar hygien handdukar mm dessutom har jag redan beställt en baby brezza som en espresso maskin fast för välling och ersättning! Tokvägrar stå å slabba på natten igen :) frotteplast på metervara såg jag de hade billigt på leksakshuset så får bli några meter, vet ju hur bäddmadrassen i sängen blir förstörd av bröstmjölk kräk och avslag. Man läcker ju typ överallt och bebis har noll koll på kroppsvätskorna :)