Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

Andra trimestern är verkligen ett paradis jämfört med första. Har äntligen orkat komma igång med träningen rejält igen. Har alltid tränat innan jag blev gravid. Gymmet var som mitt andra hem men har under graviditeten fått minskat på gymbesöken eftersom jag mått illa, varit trött, ont i ryggen osv... nu börjar äntligen energin komma tillbaka 100% och jag kan utmana mig mer på gymmet igen. Såååååå kul!!

Någon mer som tränar under graviditeten??

• FrökenMp
    acinnaleh skrev 2017-02-23 13:06:18 följande:

Mår också mkt bättre men har tappat typ all kondis (gillar att springa annars men inte sprungit sen pluset). Hehe, idag har jag kämpat mig igenom 6.4 km skidåkning (för mkt kläder, kärva spår, sovit dåligt). På lördag tänker jag klara 30 för första gången. Men som sagt dålig kondis och träningen känns i rygg och ljumskar. :)

Jag såg att du anmält dig till tjejvasan. Riktigt imponerande! Det hade jag aldrig klarat haha:D lycka till! Jag har också åkt en del skidor i vinter men får som du ganska ont i ljumskarna efter ett tag...
  • FrökenMp

Kul att det är fler som håller igång med träningen. Kan tänka mig att det är lätthänt annars att bara ligga i soffan och vila, haha :)

• FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-02-24 17:18:00 följande:

Med risk att bli totalt dumförklarad nu så måste ja visa vad jag och tjejerna hållt på med. Min dotter var väldigt besvärad över vart bebisen skulle ha sina kläder. Hon har tagit detta besked väldigt hårt så vi har pratat massor. Vi började kolla på en lösning till garderob och hittade en vi alla var nöjd med. Men vi behövde galgar! Och massa galgar. Efter googlade så insåg jag att jag inte ville betala multum för det så vi bestämde oss för att göra egna! Sågade sönder Ikeas billiga i plast och filade fina runda kanter:) Torkade ur garderob, fixade hyllplan och gick igenom kläder. Så nu hänger allt där haha. Tjejkläderna på ena sidan och pojke på andra:) Måste dock ta ner allt och tvätta men det väntar jag med! Det ser så mysigt ut i walk in closeten nu:)

Skickar en bild som garanterat blir åt fel håll! Vet ej hur jag vänder.

Så fint! Har också tänkt fixa till egna galgar till bebisen. Vi ska sätta upp en klädstång i koppar i lillens rum. Kan du inte visa hur den färdiga galgen ser ut?:)
  • FrökenMp

Att träna är ju inte bara att gå på gymmet. Så länge man rör på sig (i den mån man orkar) så är ju det bara ett plus. Allt från promenad till/från jobbet till badhus är ju att röra på sig.

Jag tror att det är jättebra med vattengympa för gravida! Ska kolla upp hur det ser ut i min kommun.

Måste vara skönt att känna sig viktlös. Synd att man inte får dyka när man är gravid. Där känner man sig verkligen viktlös haha:D

• FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-02-24 22:19:17 följande:

Såhär "enkla" är dom. Kanske inget man vill ha framme i ett rum och skryta med, men till vårat behov funkar dom:) är Ikeas 4 för 7 kr vi använt.

Så himla smart verkligen! Ska också göra så. Tack för tips:D
  • FrökenMp

En sak jag undrar över... ibland efter jag kissat kan jag få jätteont i magen. Det känns som att det spänner och drar i livmodern liksom. Vad kan det bero på? Oftast är det när jag hållt mig riktigt länge. Smärtan kan hålla i sig i flera minuter.

Har sådär ont just nu och ligger i sängen. Om jag vänder på mig från en sida till en annan så gör det ont i magen.

• FrökenMp
    Vet hur det känns skrev 2017-02-25 08:29:34 följande:

Sådär får jag också och på sidan precis vid höftbenet. Jag antar att det är ligementen som börjar spöka. Har även börjat få foglossning med smärta ovanför rumpan..

Ja, jag googlade lite och kom fram till att en del upplever den här sortens smärta så förhoppningsvis är det inte farligt. Orkar inte ta kontakt med min bm då man måste gå genom en växel för att sedan bli uppringd osv. Haha:)
  • FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-02-25 12:59:40 följande:

Jag får också så emellanåt, speciellt om jag hållt mig en stund. Jag har gjort min egen slutsats att urinblåsan är ju så hård och spänd och trycker på allt runt omkring, så när man väl slappnar av gör det väl lite ont när allt det andra "ska hamna rätt" igen. Vet inte om det är så, men det känns som nåt sånt.

Ja, exakt min tanke!! Inbillar mig också att alla organ möbleras om titt som tätt så det är väl därför det gör ont haha:)
  • FrökenMp

Vi har Karl Julius där Julius blir tilltalsnamn och Karl kommer från sambon som heter Karl Adam.

På tal om vagnar så tycker jag att det är skitsvårt. En hel djungel!!! Speciellt för mig som aldrig haft barn förut så kan ju liksom ingenting.

Har däremot siktet inställt på en Stokke trailz. Har hört massa bra om den och den är såååå snygg! Hittade ett bra paketpris för liggdel+sittdel+babyskydd så ska bara provköra den innan vi slår till!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny