-
Det låter ju inte alls kul. Varken så många stygn eller förstoppningsproblem efteråt. Hoppas att det går vägen för oss båda denna gång då!acinnaleh skrev 2017-04-25 06:22:31 följande:Ja det blev ca 25 stygn efter födseln och förstoppningsproblematik sen 2008 (lite för många enligt läkaren och kan be om att få det korrigerat sen när/om jag vet att det inte ska bli fler bebisar) även om själva förlossningen var smidig. Det låter ju som att du varit med om värre förlossningar än jag så man kan ju tycka att du bör få som du vill!
-
Här lät det som att det var hon, läkaren jag skulle träffa som tar beslutet. Hade hoppats på att få veta där och då, och helst ett datum.Delilah2001 skrev 2017-04-25 13:00:15 följande:Här var det så att läkarbesöket gick ut på att jag fick berätta hur jag kände, och läkaren informerade om risker med snitt. Sen skickade hon remiss till sjukhuset, där andra läkare under konferens beslutar om att bevilja snitt eller ej.
Vet inte om det ser annorlunda ut i andra delar av landet, men så var det här i alla fall. -
Det är säkert olika rutiner på olika sjukhus. Ja det här är den läkare som är kopplad till auroramottagningen. På Mälarsjukhuset i Eskilstuna. Får jag vänta 3 veckor efter besöker så är det ju ca en månad kvar till BF. Känns ju väldigt tätt inpå. Finns säkert knappt några tider kvar då, mitt under semestern. Får hoppas på det bästa!Delilah2001 skrev 2017-04-25 17:15:03 följande:Ok, det kanske är olika rutiner. Var bor du någonstans? Är det en sjukhusläkare du ska träffa?
Jag fick vänta på beslut ca tre veckor efter mitt läkarbesök då remissen skickats. Jag har fått beviljat snitt, men inget datum ännu. -
Tråkigt att du inte klarade det. Jag klarade inte heller på första, var såå nervös och när ett litet misstag gjordes, så gick det liksom du skrev, bara nedför. Andra gången hade jag mer flyt och var lite lugnare. Då gick det bra. Du kommer att klara det och du ska absolut inte känna dig sämst! Ta nya tag efter besvikelsen lagt sig lite. Du är ju så nära målet nu!Meowt skrev 2017-04-26 15:32:32 följande:Det gick verkligen inte bra tyvärr :(
Misslyckades rätt så rejält men tror att det var nerverna. Det var en sak som gick fel först och sen gick det liksom neråt.
Grät typ hela eftermiddagen igår och har väl börjat återhämta mig lite. Sen har jag haft en tuff dag på jobbet idag plus är ju inte direkt stabil som gravid :). Känner mig rätt så sämst faktiskt.
Har ny tid om en månad så hoppas på att det går bättre då, annars får jag ta det efter bebis även om innan är att föredra, men klarar jag inte det innan slutet på juni så måste jag göra om teorin. Finns knappt några tider heller.
På tal om jobbet så har jag en kollega som är lite osmidig (har nämnt henne här förut). Idag påpekade hon hur stor jag blivit samt så frågade hon hur mycket jag har gått upp (!!)
Verkligen HELT fel dag och vikten är dessutom ett väldigt känsligt ämne.
Är rätt så redo för helg nu. -
Jag har bf 31 juli, går också på havandeskapsledigt 1/6. Jag har inte fixat så mycket heller än. Babyskydd, babynest och kläder. Vagn vet jag nog vilken jag vill ha, en britax smile 2. Tänker att jag börjar fixa mer när jag blir ledig. Känner ingen panik. Kanske fortfarande svårt att få en verkligehetskänsla över det hela, trots att det är nr 3.Vet hur det känns skrev 2017-04-30 08:45:40 följande:
Nedräkningen har börjat. 19 maj går jag hem från jobbet (semester 19/5 till 31/5) den 1/6 går jag hem med graviditetspenning. Är väldigt tungt att jobba nu. Bf 30/7 så nästan sist i denna grupp.
-
Vad tråkigt att höra. Det verkar som du tar det bra och fokuserar på dig och bäbisen, och det är ju precis vad som är bäst nu. Levde själv i ett dåligt förhållande många år när mina barn var riktigt små. Det kändes många gånger som jag var mer ensam då, än efter när jag lämnade. Det tar så mycket energi att leva med någon som inte är på samma nivå. Var stark och ta den hjälp du får från andra runt omkring.marretiin skrev 2017-04-30 16:35:55 följande:
Här går vi in i v.29 i morgon. Precis blivit själv här med allt. Trodde aldrig att kärleken skulle dra o bara lämna mig här själv med allt. Försöker att fokusera på glädjen i att det snart kommer ett litet underbart liv.
Jag är stark iaf och vet att jag kommer att klara det själv även om det inte var det som var tanken.
Hoppas ni alla mår bra!
-
Det är lätt hänt. Är också såld på deras kläder. Man får passa på medan man själv får bestämma vad dem ska ha på sig.Lady K skrev 2017-04-30 17:06:27 följande:
Ojojoj, någon (läs: jag) gav mig lite fria tyglar att shoppa bebiskläder på Newbie-avdelningen på Kappahl...Himmel vad mycket fint dom har!! Men nu känns det i plånkan.
-
Jag har en läkartid 1 juni för att jag vill ha planerat snitt. Vet inte om jag kommer att få tiden då om det blir godkänt eller om det görs nån ytterligare bedömning. Jag vill jättegärna veta och få ett datum, så man kan slappna av lite.Delilah2001 skrev 2017-05-02 13:50:25 följande:
Är det någon mer som ska göra planerat snitt?
Har ni fått någon tid än?
Du själv? -
Okej. Fick du det beviljat på första läkarbesöket? Det kan ju vara olika hur dem gör beroende på orsak kanske.Delilah2001 skrev 2017-05-02 19:33:09 följande:Jag har fått beviljat snitt, men inget datum ännu. Är beräknad 17 juli, så borde bli veckan innan...
-
Jag har läst att sjukhusen jobbar på att få ner siffran för planerade snitt. För att statistiken ska se bättre ut. Och inget sjukhus vill väl ha högsta siffrorna. Dem borde istället fokusera på hur dem kan göra upplevelserna på förlossningen bättre för födande kvinnor. Jag är inte nöjd med någon av mina två förlossningar och det var många delar som dem brast i innan, under och efter förlossningen som gör att jag inte känner mig trygg att föda en gång till under dem förutsättningarna. Det låter som en falsk trygghet med förlossningsplan och förlossningsbrev. Jag vet att under semesterperioden kommer det inte att finnas tillräckligt med resurser eller kompetens att tillgodose det. Så att jobba på statistiken för planerade snitt är att börja i fel ende tycker jag. Jag blir bara ledsen över hur det ser ut i vården idag.Sosozo skrev 2017-05-02 20:58:45 följande:
Ang. Planerat snitt. Jag var hos bm idag. Pratade om att jag vill välja planerat snitt, var hos auroramottagningen förra veckan. Bm sa att läkaren kommer försöka övertala mig till vaginalt. Min man frågar om de kan neka oss snitt. Bm sa att det kan de! Uuuurs jag blir då nervös. 8 dagar kvar till läkarsamtalet. Hinner väl få magsår innan dess.