Inlägg från: Joline84 |Visa alla inlägg
  • Joline84

BF Juli 2017 ny

narie24 skrev 2017-04-20 15:57:04 följande:

[quote=77608876][quote-nick]Joline84 skrev 2017-04-20 07:59:19 följande:[/quote-nick]Ja fy. Jag har gjort det en gång, o skulle inte göra det igen. Fick nästan ångest över den sockerchock barnet måste ha fått.

Ja, det känns inte som om det kan vara bra för barnet. Två ggr har min bebbe blivit sockerchockad ????.

Ja just. Man gör det vid två tillfällen samma graviditet. Hade nog förträngt det!
  • Joline84
    sobrio88 skrev 2017-04-20 19:56:38 följande:
    Gör man? Jag hade bara en inplanerad under grabiditeten som jag gjorde igår..
    Jo, jag gjorde ett rätt tidigt, o ett lite senare i graviditeten. Båda var godkända. Du kanske klarar dig med ett då om du har tur!
  • Joline84

Okej. Jag fick göra glukosbelastning med nr 2, bara för att nr 1 vägde 4700. Då ville dem utesluta grav.diabetes då hög födelsevikt kan bero på det.

• Joline84
    Sosozo skrev 2017-04-21 13:31:36 följande:
    Har provat omeprazol i 2 dygn nu och det har hjälpt. Bra tips tack!
    Så kul att det hjälpte!
  • Joline84

Någon som vet ungefär hur länge man ligger på uppvaket efter ett planerat snitt? Jag gjorde ett akutsnitt med första men kommer inte alls ihåg hur länge jag låg där. Man var ju rätt omtumlad o mitt i natten var det. Jag tänkte lite på amningen. Det bästa är väl om man får amma så fort som möjligt? Läcker ju redan mjölk, haha!

• Joline84
    acinnaleh skrev 2017-04-24 16:56:21 följande:
    :) alltså jag hade ju inget snitt men samma spruta och upplevde tiden på postop som en evighet men jag skrevs tydligen över till op 22.11 och till vårdavd 02.20-02.30. Stod upp gjorde jag 11.25. Hann dock amma lite innan op.
    Okej. Känns säkert längre än vad det är. Sist var jag ju helt slut, så halvsov säkert. Nu kommer man ju inte vara i samma dåliga skick, så då blir det väl ännu segare om man får ligga o vänta. Vill ju inte vara ifrån bebisen direkt när han har kommit ut.
  • Joline84
    acinnaleh skrev 2017-04-24 20:41:03 följande:
    Precis så jag själv kommer iaf propsa på att få ha med dem på postop under inskrivningssamtalet jag har i v34 inför det planerade snittet. ;)
    Okej, hoppas den möjligheten finns då. Har du redan fått ditt snitt bestämt? Jag har tid med läkaren 1 juni, så vet inte ens säkert att jag får ett snitt.
  • Joline84
    acinnaleh skrev 2017-04-24 22:18:24 följande:
    Ja det blir planerat snitt efter att smvc äntligen följt upp hur man sydde efter min sfinkterruptur. De verkar ha sytt lite för mkt så det är väldigt trångt på många ställen. Hade tydligen kunnat välja snitt ändå efter skadan men det visste jag inte förrän jag fick träffa läkaren. Hoppas du får ditt snitt beviljat eftersom du verkar vilja ha ett snitt.
    Okej. Så du fick en skada efter förra förlossningen då? Tur att dem rätt ut det nu innan, så det blir på bäst passande sätt nu. Ja, jag hade gärna fött på vanligt vis, men efter två långa förlossningar med dåliga upplevelser, känner jag att det får räcka. Fick ändå akutsnitt med första, så jag har ju redan testat på det med. Håller tummarna!
  • Joline84
    Meowt skrev 2017-04-25 07:08:40 följande:

Idag har jag uppkörning! Gjorde teoriprovet igår (61/65, chockerande men "puh") men idag är det verkligen nervöst. Mest eftersom att jag känner mig stressad pga graviditeten, magen blir inte precis mindre och vill gärna att körkortet ska vara klart innan han är färdigblakad :)

Hoppas bara på att gravidhjärnan samarbetar lite med mig under den timme som det tar.

Lycka till! Vet hur det är, då jag själv tog körkort i sommras. Så underbart när man väl fått det, även om det är en intensiv och nervös resa dit.
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-04-25 10:30:59 följande:
    Jag väntar också. Var på Aurorasamtal igår och diskuterade saken. Jag vill ha ett planerat snitt också pga dåliga upplevelser tidigare. För mycket smärta, det går inte. Iaf nu ska jag få remiss till läkare. Undrar vad det samtalet kommer innebära?
    Jag vet inte exakt vad läkarbesöket eller rättare sagt vad beslutet baseras på. Kan tänka mig att ju tydligare och mer detaljerad man är, och att man är säker i det man säger så är det nog större chans att man får det beviljat, när det handlar om förlossningsrädsla.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny