Inlägg från: Joline84 |Visa alla inlägg
  • Joline84

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-03-26 09:59:11 följande:

Hur mår ni, mamis? Har ni hälsan eller hur går det?

Jag börjar känna mig tung och blir lätt trött. Men inga ryggproblem ännu.

Jag passerar 22 veckor nu och mår helt okej. Har kunnat träna lite lagom och det går bra, även om jag blir andfådd och rätt trött efteråt. Sover väldigt varierat, ena natten hur bra som helst och nästa vaken halva natten.
    Bäbisen har på senaste ändrat sitt rörelsemönster som jag läst brukar hända nu. Känner av honom åt alla håll och kanter och även mer tydligt utanpå magen. Tror säkert storesyskona kommer kunna känna under veckan.
    Har börjat oroa mig lite för att nått ska gå fel. Tror att jag känner att han är så stor nu och allt känns mer på riktigt, så då kommer också dem tankarna, att inget får hända nu.
    Jag kommer att jobba till 1 juni, sedan är jag havandeskapsledig tills det är dags. Jag planerar att be om ett snitt. Ska träffa en aurora bm och prata förlossning efter påsk.
    Jag bor inte ihop med barnets pappa, så det blir väl även lite saker kring det att fundera över och komma överens om. Hela graviditeten har varit en känslomässig berg o dalbana. Äntligen börjar saker falla på plats och jag känner mig mer lugn inombords.
  • Joline84
    Lady K skrev 2017-03-26 21:15:53 följande:
    Yes, det blev grått på båda. Tror det blir kanon! Skönt för en velpotta som mig att äntligen kunna bocka av ett beslut...
    Funderar också på den vagnen! Beställt från nätet? Hur lång leveranstid var det?
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-03-26 21:46:54 följande:
    Skönt att det börjar kännas som saker faller på plats! Jag oroar mig också lite. När man kommit såhär långt vill man komma i mål!

Jag vill också ha ett planerat snitt och har fått kallelse till aurora i slutet på april. Vill inte gå dit, orkar inte med att någon ska försöka tjata sig till att ändra min åsikt och hur jag vill bringa mitt barn till världen. Men går väl ändå. Hoppas på det bästa
    Ja precis. Mina barn har nyligen fått veta om att dem ska få en lillebror, så nu känns det att man måste leverera.
    Jag hoppas det inte är nått övertalningsbesök på aurora. Jag har inte sagt till min bm att jag kommer att be om snitt, utan hon föreslog besöket då mina tidigare två förlossningar varit långdragna och gett mig dåliga upplevelser. Jag har samlat mina tankar och funderat över vad som blir bäst. Så nu gäller det bara att inte låta tveksam eller låta sig köras över om dem kör med den stilen. Jag håller tummarna för dig!
  • Joline84
    Lady K skrev 2017-03-27 09:24:56 följande:
    Nej, det blev att vi beställde i butik faktiskt. Leveranstiden skulle vara relativt kort, men i denna butiken gjorde man upp när man vill hämta ut den och så beställde dom den till det datumet. Så svårt att säga hur fort den skulle komma om vi hade velat ha den så fort som möjligt. Nu kommer den i början på juni och vår bebis är ju beräknad till 3/8.

Gud, blir så avundsjuk när jag hör om er alla som känner bebisen. Är ju mitt i v.22 nu och har vad jag vet inte känt någonting alls än! Vet att jag har moderkakan i framvägg så antar att det kan spela roll, men tycker att allt kommer att kännas mycket mer verkligt när jag kan känna sparkar. Han kommer väl kanske ta ikapp det med råge senare istället, vem vet...
    Okej. Jag har ingen panik med att köpa vagn och sånt. Men blir det till att beställa så vill man ju hinna få den nån vecka innan senast.
  • Joline84
    Vet hur det känns skrev 2017-03-27 13:26:15 följande:
    Vi valde grå liggdel med svart sittdel.. ååå besluts ångest av, gjorde vi rätt.. osv.. men tror det blir bra. Jätte svårt att välja färg tycker jag.

Såg att någon frågade om leveranstid på internet. Vi beställde från babyworld och vagnen kom 2 dagar senare fram till dörren. Mycket bra!
    Det var nog jag som frågade. Så praktiskt då. Då har jag tid att fundera. =) Tänkte nog samma färger som dig.
  • Joline84
    GrönaDruvan skrev 2017-03-27 19:01:49 följande:

Får jag fråga hur mycket onyttigt ni äter varje dag?
    Börjar nästan få lite ångest hur mycket jag går och småäter...äter ju stora mängder mat också, så får ju i mig mycket nyttigt, så på det sättet är jag inte orolig, men att det ska vara så svårt att låta bli!!!
    Idag har jag lyckats trycka i mig:
    -1 Dammsugare
    -6 rutor marabou helnöt
    -1 donut + Festis
    -nästan en hel godispåse (sån färdig liten)

Då är dagen inte slut än!!

Igår blev det väl några kakor till och choklad och säkert nåt mer...haha

Är inte alls sötsugen så blir mest vanlig mat. Rätt skönt det. Till skillnad mot första graviditeten som resulterade i bebis på 4700. Kan ha berott på lite motion och mycket coca Cola och skräpmat?
  • Joline84
    Sarus85 skrev 2017-03-28 16:08:26 följande:

Jag är också så sugen på gotte! Choklad skulle jag kunna äta varje dag!

Försöker låta bli. Har också fått stora barn så vore skönt med några gram mindre ;).

Imorgon blir första besöket hos barnmorskan sen inskrivning. V 25+0. Är det då de börjar mäta magen?

Mäta magen och lyssna på barnets hjärta är väl det mest spännande som händer hos bm i V 25. Jag gjorde det även förra besöket. Vi har även besök V 20. Alltid skönt att se att det går framåt och verkar bra. Jag har mitt nästa besök innan påsk och längtar nu!
  • Joline84
    FrökenMp skrev 2017-04-01 07:28:35 följande:

Nu har vi äntligen beställt vagn! Det blev en Stokke trailz i beige melange. Nästan pirrigt att beställa!

Dessutom var vi på 3D-ultraljud igår på vasamamma. Det var helt fantastiskt att få se lillen igen. Han ser så mycket ut som sin pappa!

Wow vilken häftig bild! Helt otroligt att man kan få se dem så detaljerat. Kul att ni kan se pappans drag redan.
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-04-02 05:50:22 följande:

Flera mornar nu har jag vaknat kl 4,5 på morgonen. Så himla konstigt. Klarvaken! Jag som är världens morgontröttaste människa. Någon fler? Vad gör man?

Jag med. Har vaknat halv sex-halv sju, när jag jag är ledig. Så jobbigt! Inte undra på man är trött på kvällen sen.
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-04-02 20:15:16 följande:
    Verkligen! Ibland kan jag somna om efter ett par timmar och få en stunds sömn till, men då är det ju iaf dags att gå upp. Till vardags dvs. Segt. Verkar inte spela någon roll om jag lagt mig tidigt eller sent heller. Så tråkigt att vakna ich vara helt vaken, och det är fortfarande mörkt ute.
    Nej, det blir ju inte tillräckligt ändå, om man lyckas somna om nån gång. Jag kan vara jättetrött vid sju. Sen vid nio, tio när jag är i säng, inte lika trött. Och sen vakna tidigt ändå. Lyckligtvis vaknar jag inte av att behöva gå upp o kissa. Hoppas det vänder.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny