Inlägg från: Joline84 |Visa alla inlägg
  • Joline84

BF Juli 2017 ny

Summerchild skrev 2017-07-20 21:06:53 följande:

Det var segt här på bb. öppen 6cm och det hade gått 7 timmar. Dom ökade droppet tokmkt . Bebis hjärta sjönk till konstant 50 ungefär. Vi visste inte om det var nåt fel men tog oss någon minut att sen ringa på klockan. Dom kom i lugn ro. Till att hastigt hjälpa mig. Gör så å så. Allt i speedfart. Dom hade ju koll därute sa dom ju. ?

Dom stängde av dropp å allt gick åter till det normala. Nu har dom börjat om med dropp. Å går efter listan. Känner mig bekymrad. Jag själv mår rätt dåligt har 35.4 i temp lr vadå funkar tempen? Jag har huvudvärk. Yrslig. Och mår jätteilla. Där är vi nu. :(

Hoppas det går framåt för dig med förlossningen. Jobbigt att du mår så dåligt. Ligger du bra i socker, även om förlossningen tar många timmar?
    Läskigt att hjärtljuden sjönk så kraftigt. Tur att ni själva hade koll på det.
  • Joline84
    Summerchild skrev 2017-07-21 13:11:28 följande:

Min nykomling riktigt liten för att vara den :)

Min Elvin 23.45 20/7 3740gr 51cm

Trötter och matas med kopp. Får se om vi får åka hem idag från bb eller imorgon :)

Grattis!!
  • Joline84
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 00:10:02 följande:

Efter att ha läst allt som finns att läsa om igångsättning på internet så har jag bestämt mig för att ställa in min tid på onsdag. Mitt tillstånd är inte allvarligt (sjukdom osv) utan jag blir beviljad igångsättning pga foglossning/ischias och denna smärta kan jag lida med en vecka extra om det behövs.

Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag gjorde denna igångsättning och den slutar i katastrof. Skulle beskylla mig själv isånt fall.

Så nu är det bara att vänta på att bebis vill ut.. bf 30/7 så jag antar att jag blir den sista i denna tråd som kommer föda.. den som väntar på något gott..väntar..

Starkt av dig att gå på egen känsla, trots att det är tufft sista tiden. Jag hade inte heller gärna gjort en igångsättning om jag inte varit tvungen. Båda mina har kommit spontant på datum för igångsättning, på bf +14, så jag har sluppit det.
    Hoppas din bebis vill ut snart ändå!
  • Joline84
    Vet hur det känns skrev 2017-07-24 10:15:57 följande:

Vi är några stycken kvar alltså :) kul!! Bebisarna kan ju komma 2veckor+- skit drygt att vänta!

Frågade läkaren på förlossningen om när det kan tänkas starta.. han sa att det vet man inte men oftast så följer man samma mönster som tidigare barn (om det är samma pappa) jag fick första på bf+3 och andra bf+4 så räknar helt klart med att jag föder mellan 2 och 4 augusti. 1 augusti får han helst inte komma då första barnet är född på den dagen.. hon är inte sugen att dela dag :)

Har precis sett till att det är mycket aktiviteter denna vecka.. som jag orkar och klarar av.. med tanke på problem att gå.

Idag blir det badhus, imorgon restaurang och bio med tjejerna. Onsdag ska vi spela minigolf (jag tittar nog på) torsdag ska vi shoppa kläder till tjejerna och lördag har vi kalas för äldsta tjejn här hemma..

1 augusti som är hennes födelsedag så har hon önskat att åka till kokpunkten med pappa/faster och lillasyster.. dom dagarna kommer jag endast ligga i hängmattan och vila inför dagen Då

Blir kul att se om den föds som sina systrar. Skulle bli väldigt förvånad om denna skulle stanna inne längre än dom.. max bf+5

Intressant det där med dagarna. Båda mina tidigare kom på bf +14. Startade spontant bf +13 ca kl 06-07 på morgonen. Så väldigt exakt för mig. Lite synd att jag inte får spontan förlossning denna gång, då det hade vart kul att jämföra. Men glad att jag slipper gå över två veckor så klart (blir snitt). Har isf ny pappa till denna.
  • Joline84
    Wooden skrev 2017-07-25 03:07:59 följande:

Här ligger jag och klockar värkar. Tycker det är skitsvårt att veta hur man ska tolka frekvens osv. Hoppas det inte är falskt alarm iaf. Men vet inte när det behövs ringas barnvakt. Väcker ju inte gärna nån mitt i natten i onödan. Men hellre det än att inte hinna till sjukhuset givetvis. Aja, får se hur det hela utvecklar sig. Bf är på onsdag.

Så spännande! Hoppas det är på gång på riktigt o lycka till!
  • Joline84
    noova87 skrev 2017-07-26 17:22:38 följande:

Vår lilla flicka föddes igår kväll 25 juli vid åtta tiden. Kände av vissa värkar på dan den 24 juli då bf v.40+0 blev värre vid kvällen vid tio tiden. Höll ut hela natten och åkte in vid 6-7 tiden på morgonen. Då 2-3 värkar på 10 minuter. Var egentligen fullt på förlossningen så fick ligga i ett undersökningsrum sen gå omkring i två timmar på sjukhuset och sen tillbaka till undersökningsrummet. Först efter ytterligare någon timme där fick ett vanligt förlossningsrum och lustgas. Dröjde rätt länge innan jag fick epidural då bm vart upptagen länge.  Efter det tog de vattnet vid femtiden därefter så gick det undan lagom till krystvärkarna slutade edan och funka  

Vi fick åka hem nu imorse nu så rätt skönt det. 

Vi ringde till barnvakten vid elva tiden 24 så hon sov hemma hos oss. Rätt jobbigt och ta nattbussar osv. Hon hann ju ta tunnelbanan innan den sluta gå. Men var ju osäker. Efteråt känns det ju rätt beslut. 

Grattis till flickan och skönt att ni fått komma hem redan. Jobbigt när det startar så sent o barnvakten får komma mitt i natten. Men det är ju rätt vanligt.
  • Joline84
    Malimari skrev 2017-07-26 18:34:14 följande:
    Grattis!

Nu börjar man känna sig rätt ensam som gravid i denna tråd haha!
    Ja det känns lite halvtomt här nu. Inatt är förhoppningsvis min sista natt i denna graviditet. 7:30 imorgon ska vi vara på förlossningen. Om inget kommer ivägen så blir jag snittad under dagen.
  • Joline84

Idag kom våran lilla kille ut strax efter 14:00 med planerat snitt. Han var en riktig medelbäbis på 3508 gr o 50 cm. Vi mår båda fint.

• Joline84
    Summerchild skrev 2017-07-27 21:58:17 följande:
    Nu var det en hel del som kommit :) ja min var 3740 och 51cm ... tyckte det var en trevlig medelbebis här oxå....men nu har han bantat lite.... ser så smal ut stackaren. Grattis ! Och lycka till!
    Tack! Jaså, men han kanske lägger på sig snart.
  • Joline84
    Vet hur det känns skrev 2017-07-27 22:46:55 följande:
    Stort grattis!! Vilken vecka+dag var du i?
    Tackar! Jag var i 39+2.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny