Inlägg från: Joline84 |Visa alla inlägg
  • Joline84

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-02-17 21:06:04 följande:
    Delilah2001 skrev 2017-02-17 20:35:54 följande:

Ja, jag har gjort planerat snitt pga förlossningsrädsla. Troligen blir det snitt denna gång också.

Jag har inte gjort planerat snitt men vill göra det den här gången. Delilah, var det omständigt att få till det? Hur gick processen till?
    Okej. Är det pga av förlossningsrädsla eller var din förra förlossning inte bra?
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2017-02-17 21:31:40 följande:
    Ja, jag är väldigt nöjd! Var en bra upplevelse!
    Så skönt!
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-02-18 11:45:52 följande:
    Jag antar att det räknas som förlossningsrädsla. Har förr två st vaginalt och tyckte ärligt talat det var hemskt. Upplevde inte smärtan som hanterbar och tyckte det var jobbigt både fysiskt och psykiskt. Vill ha ett snitt för att jag tror att det passar mig mycket bättre. Har inga fysiska men efter mina förlossningar. Men vill ändå hellre ha ett snitt.
    Delilah2001 skrev 2017-02-17 21:29:37 följande:

Det var lättare än jag trodde, faktiskt. Hade ju hört hur svårt det skulle vara. Min bm ordnade så att jag fick träffa en läkare, och läkaren i sin tur skickade remiss till sjukhuset. Det är läkarna på sjukhuset som tar beslutet. Efter några veckor fick jag ett brev med datum och tid för kejsarsnitt.

Min barnmorska har förvarnat mig att det kommer bli krångligt för att min senaste förlossning "ser så himla bra ut på papperet" så jag kommer få remiss till aurorakliniken och där kommer de kämpa för att hitta något sätt att övertala mig till vaginalt (typ, sätta igång förlossningen ett speciellt datum, ge mig ett akut snitt om förlossningen tar för lång tid och en massa andra knasiga förslag som inte är lösningen jag söker). Känns väldigt drygt. Jag förbereder mig på en fight.
    Okej. Jag kommer också få en kallelse till aurora. Min bm kollade på mina förlossningar och såg att dem var långdragna. Troligen är jag formad så att barnen lägger sig med ansiktet uppåt, och då blir det mer smärtsamt och långdraget. Blivit så med båda. Nr 1 hade inte kommit ut alls av sig själv, och jag mådde bra efter akutsnittet. Efter förlossning nr 2 som blev med sugklocka efter 36 timmar mådde jag inte alls bra. Därför överväger jag planerat snitt nu.
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-02-19 09:45:23 följande:
    Ok hoppas du får det som du vill ha det den här gången. Får prata med någon bra osv. Klurigt när bebisen ligger sådär!
    Tack! Min bm denna gång verkar bra o erfaren så får nog mycket hjälp från henne.
  • Joline84
    FrökenMp skrev 2017-02-23 11:28:15 följande:

Andra trimestern är verkligen ett paradis jämfört med första. Har äntligen orkat komma igång med träningen rejält igen. Har alltid tränat innan jag blev gravid. Gymmet var som mitt andra hem men har under graviditeten fått minskat på gymbesöken eftersom jag mått illa, varit trött, ont i ryggen osv... nu börjar äntligen energin komma tillbaka 100% och jag kan utmana mig mer på gymmet igen. Såååååå kul!!

Någon mer som tränar under graviditeten??

Jag tränar på gym. Mest pass. Har kört 2-5 dagar i veckan beroende på när jag haft barnen (varannan vecka). När jag plussade fick jag halvera träningen av samma orsaker som du nämt. Nu mår jag bättre, men är så andfådd, så det är svårt att orka med att köra i samma tempo som innan. Så länge jag kan träna utan komplikationer av graviditeten så är jag glad och kommer fortsätta tills sista dagen.
  • Joline84
    Wooden skrev 2017-03-08 13:13:30 följande:

På fredag ska vi till Stockholm och kika i magen om det är en lillebror eller lillasyster! Jättespännande! Sen blir det restaurangbesök och hotellövernattning, bara mamman och pappan. Så himla lyxigt, haha. 
    Att det typ kostar som en hel utlandsresa att bo på hotell, äta ute, shoppa lite, det får man bortse ifrån...

Låter som en perfekt planerad trip! Spännande att få se vad det blir då. Njut av resan! Uppdatera gärna om hur ultraljudet var på det stället, utifall man får ett infall att åka till Sthlm. =)
  • Joline84
    Vårivfresa skrev 2017-03-07 13:30:32 följande:

Hej alla!

Jag måste få fråga om det är någon fler som fått utslag under sin graviditet? Jag hade först på magen, sen framsida och baksida låren och nu i ansiktet.. Det kliar inte eller känns knappt utan syns bara...
    Någon som vet vad det kan vara?

Inte direkt utslag. Mest att det kliar lite, men det kan vara kylan kanske. Annars kan det du får säkert vara av hormonerna. Dem ställer ju till allt möjligt!
  • Joline84
    Vårivfresa skrev 2017-03-09 13:58:58 följande:
    Ja, jag tror det är hormonerna! Jag smörjer mig varje dag så jag vet inte alls.. Är lite läskigt när det närmat sig ögonen :/
    Ja det låter ju inte kul. Du kan ju alltid ringa bm och rådfråga.
  • Joline84
    Treansresa skrev 2017-03-14 12:22:24 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut:) jag har ett försenat v 20 besök imorgon. ( går in i 23 på torsdag) Ska bli intressant att se vad man gör då. Trodde man gick först i vecka 25 bara.

Vad jobbigt med smärtan. :(
    Jag fick lyssna på bebisens hjärta och mäta magen. ?
  • Joline84
    Treansresa skrev 2017-03-14 13:10:48 följande:
    Okej då kanske det är samma här:) vet att det är stick i fingret iallafall:) ska bli kul att åka iväg, känns lite verkligare nu när allt börjar dra igång med besök och sådant:)
    Ja visst är det! Stick i fingret slapp jag! Bara blodtryck.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny