Inlägg från: Joline84 |Visa alla inlägg
  • Joline84

BF Juli 2017 ny

Bf 31 juli (planerat snitt 24 juli), pojke, tredje barnet

• Joline84
    GrönaDruvan skrev 2017-06-09 17:31:15 följande:

Åker in nu! Håll tummarna att allt är bra!

Hoppas allt var okej. Hade oxå så för en månad sen. Allt var okej. Det var skönt att få det kollat.
  • Joline84
    acinnaleh skrev 2017-06-13 06:31:03 följande:
    Vi har några flicknamn men svårt med pojknamn även om vi har ett par stycken förslag. Tror man har tre månader på sig att skicka in sitt val till Skatteverket så inte superbråttom.

Behöver för övrigt också kissa typ två gånger varje gång, framförallt på kvällen/natten.

Haft en jobbig em igår med lite ont i ryggen samt jobbigt i magen. Satt med ond mage och mådde illa hela skolavslutningen igår kväll. Fortsae kännas bökigt och skar

Typ ner i ena benet. Åt ingenting till mat men magen är lite mindre vild nu (bebisen). Fick maken att packa sonens väska utifall att.

Ska försöka jobba idag men först peta i mig nåt att äta.
    Jag har ett namn som jag fastnat för. Har nämnt det för pappan. Han tycker det är svårt att bestämma innan han är ute. Han har inte kommit med något eget förslag. När familj o vänner frågar, så säger jag bara att det avslöjas när vi bestämt oss. Ingen mening att ge några kanske-namn tycker jag. När min första föddes hade jag och min dåvarande kille gjort det, men namnet passade inte alls. Står på nått kort han fick på BB, det namn vi först tänkt. Han fick sitt namn efter nån vecka. Så vi kommer inte säga nått om bebisens förens han är ute. Hoppas verkligen vi är överens om namnet då.
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-06-13 23:09:56 följande:

Hjälp vad obekvämt det är att sova nu! Alla dessa kuddar överallt jag är uppe i 6 st. Och ändå. Ont i ryggen, nacken och magen. Vaknar av kramp i livmodern på nätterna när jag är kissnödig, sur mage och illamående. Trött på detta nu.. jag börjar dessutom känna av att jag inte kan ligga på rygg. Eller nedhasad i soffan. Får hjärtklappning, svårt att andas och mår illa. Det måste ju vara den där kroppspulsådern! Nån fler som känner av det?

Jag tyckte jag hade många kuddar. Har bara tre, men dem går åt när man ska hitta en bekväm position i sängen. Sömnen varierar väldigt från natt till natt. Svårt att vila nu också. Ligger man platt så trycker det på o lättare halsbränna. Om man halvligger i soffan blir lungorna mer ihoptryckta o bebis trycker mot revbenen. Vet inte hur man ska göra!?
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-06-14 21:08:18 följande:
    Nej det är knepigt! Sista veckorna är jobbiga på så vis. Allt är obekvämt, man kan inte andas ordentligt osv. Det är nog bara att vänta ut det. Vara obekväm och stå ut.
    Ja precis. Vänta ut det är nog det man får göra. Har gått 2 veckor över tiden med mina två första, så jag är härdad att stå ut. Haha!
  • Joline84
    Noccis skrev 2017-06-16 11:34:05 följande:

Hej allihopa!

Har inte varit här inne sedan i början på min graviditet. Har varit otroligt mycket med mående, renovering och egen firma men nu har jag avsagt mig allt ansvar och fokuserar bara på bäbis och boa
    Kul att "se" lite ansikten man känner igen och hur det går för er.

Kommer inte kunna läsa allt som skrivs (försöker minska min dator tid) men vill gärna vara med lite såhär när det närmar sig och höra hur det går för er.

Själv mår jag mycket bättre sedan några månader tillbaka och kan äta igen. Får ju inte plats med så mycket nu dock!
    Vi har sett att vi får en pojke också.

Ska precis sätta mig och börja skriva på mitt förlossningsbrev, känns helt overkligt...

Hoppas ni mår bra allihop!

Hej!
    Skönt att du mår bättre och att du tittar in här igen.
    Grattis till pojken! Väntar också en pojke.
    När är du beräknad?
    Jag har mindre än 6 veckor kvar och är havandeskapsledig. Jag har börjat rensa och förbereda med allt inför ankomsten nu. Dock orkar jag inte röja så mycket på än gång, för nu börjar det kännas lite i bäckenet o så. Och större blir man ju dag för dag.
  • Joline84
    Noccis skrev 2017-06-16 22:01:35 följande:
    Tack så mycket! Va kul att du också ska ha en pojke
    Vi är beräknade till 15 juli, dagen innan min mammas födelsedag haha.
    Jag hoppas verkligen att jag inte går över tiden då jag är rätt less på att vara gravid och har en nerv i kläm så jag är soffliggandes men eftersom jag är förstföderska ska man inte hoppas för mycket. :-P

Jag kan typ röra på mig 20 min åt gången max med min nerv så går långsamt att boa här hemma haha!

Är det din första?
    Jaha, din mamma får en fin present då!
    Det är min tredje. Jag gick över 14 dagar med båda, det är väldigt segt på slutet att vänta. Hoppas du slipper det. Jag har planerat snitt denna gång, så jag slipper tack o lov gå över igen.
    Är det ichasnerven du har ikläm? Jag hade det med första och var sjukskriven två veckor. Var kanske vid vecka 30. Det släppte tack o lov. Kunde inte stödja på ena benet då. Du får ta lite i taget då!
  • Joline84
    Noccis skrev 2017-06-19 03:13:34 följande:
    Jag tror inte det är ichas men eftersom jag inte får röntga så är det svårt att veta. Den har legat lite illa till sedan jag ramlade genom taket på killens landställe för 2 år sedan och när kroppen började förändras iom graviditet så klämdes den ordentligt. Men är hyfsat säker på att det går tillbaka när kroppen går tillbaka

Va skönt att veta när du ska få! Jag får lite panik ibland för att jag inte har en aning om hur det blir från nu och framåt. Men bara att gilla läget.
    Åhh va kul att dina små ska få syskon! Kommer fortfarande ihåg hur glad jag var när jag va liten över att få en lillasyster
    Jaha, det hände för två år sedan. Förstår att det kan förvärras av tyngden av graviditeten nu då.
    Ja dem är förväntansfulla nu. Tycker det är häftigt när han trycker sina små fötter utåt i magen.
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-06-19 12:44:38 följande:

V 38+3 idag. Jag har ganska mkt mensvärk och sammandragningar på kvällarna (varför är det just kvällarna som är värst? Blir mest nervös då). Någon fler som känner av detta? Oroar if lite i för om det kickar igång innan snittet (som är om 8 dagar). Speciellt om det blir på natten..

Pga av hormoner så startar det ofta på natten. Kanske är därför du känner av det på kvällen, om du varvar ner lite då? Hoppas du klarar dig fram till snittet!
  • Joline84

Kul att läsa om din förlossning Gröna Druvan. Härligt att det gick såpass bra och att Olle verkar vara nöjd. Mina två barn har haft väldigt olika temperament och det märktes med nr 2 första natten på BB att nått var annorlunda mot första barnet. Jag sov inte på åtta nio månader sen. Så hoppas det fortsätter lugnt för er.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny