Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-02-25 13:45:03 följande:

Nu har jag köpt vagn.. under denna helg (till o med söndag) så säljer babyworld ut britax smile 2 2017 års modell sittdel/liggdelen, bilstol och bas för 6000 kr. Här i Västerås har nu Babyproffsen kampanj för samma paket 9000 kr

Gäller det även Sthlm?
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-03-05 18:55:20 följande:

Jag har funderat mycket på andningslarm. Har inte haft det förut men nu lockar det enormt. Har ni någon erfarenhet eller funderar på att köpa det?:)

Jag hyrde ett med flrsta barnet, var så nojig. Minns hur högt det lät när vi glömde stänga av den och lyfte upp henne :). Minns inte var jag hyrde det någonstans. Kanske du kan googla på det?
  • narie24
    Delilah2001 skrev 2017-03-05 21:21:08 följande:

Jag hyrde ett till ettan. Var nöjd med det, men hade inte till tvåan, och tror inte att jag kommer ha det nu heller.

Samma här.
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-03-05 20:57:06 följande:

Jag nojade sönder med andra då han hade andningsuppehåll under en period och efter de kunde jag ej sova. Jag har kollat på 2 an och 5an men lutar åt 5an. Smart att kunna ha den i vagnen. Hur länge hade ni den? Tack för dina ord!Har hittat en sida på nätet att hyra, men funderar på om det är värt det, beror ju på hur länge man ska använda det. Blir 800 kr dyrare att hyra än att köpa under 8 månader. Hur länge hade ni erat?:) tack för dina ord:)

Tror att vi bara hyrde det 4-5 månader.
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-03-06 20:01:29 följande:

Då var läkarbesöket för denna veckan avklarat. Han växer fint, och läkaren hade lite svårt att mäta flöden idag för han var helt vild i magen. Ibland undrar jag när han sover, haha

Det lutar åt att de ska plocka ut honom i vecka 36. Så det blir i början av juni. Min yngsta son är född 16 juni, så förhoppningsvis blir det väl inte samma datum iaf.

Jag blir mer och mer orolig för det här med snitt. Det känns ju skönt på ett sätt att det blir det med tanke på allt, men när jag går in och läser alla risker med snitt blir jag ju mörkrädd. Läskigt alltså. Jag kommer vara så nervös. Väldigt nervös för ryggmärgsbedövning också, gör det ont?

Det måste väl vara någon av er som gjort snitt, hur är det egentligen?

Vad härligt att allt ser fint ut med honom! Känns det inte tryggare med snitt i ditt fall? Vilka risker tänker du på?

Du kommer antagligen vara först ut i denna tråden med att få hålla din lille i dina armar.

Ja, undrar precis som du när ungen där inne faktiskt sover. Känns som om det kommer bli en vild unge :).
  • narie24
    Delilah2001 skrev 2017-03-08 13:46:50 följande:

Jag har också mått lite så senaste tiden.

Darrig, matt, yr och kallsvettig. Jag tror för min del att det är blodtrycksfall.

Samma här! Mått illa hela veckan. Har varit så skönt att slippa det. Måste nog börja äta oftare igen.
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-03-11 10:53:12 följande:

Vecka 24 idag och första målet är gjort! Att klara 22 fulla veckor! Min lilla kämpe där inne!

Jättefin mage! Och vad härligt att allt går bra. Kan du njuta av graviditeten nu? Eller är det fortf mkt oro?

Här en bild på mig från jobbet:

Gick in i vecka 23 idag, känns som en seger!
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-03-11 18:14:31 följande:

Det går att njuta lite nu, känner ju honom varje dag och det är så mysigt.

Dock är jag orolig över mitt onda i magen som läkaren inte kan svara på vad det är...allt ser ju liksom bra ut. Är även lite orolig eftersom det finns fostervatten kvar hos den döda...börjar tänka hemska saker. Tänk om det läcker över till Olle och att det inte är bra. Dock trodde läkaren att det är Olles fostervatten som läcker över till Edvin, eftersom det togs hål på hinnan vid operationen. Lät inte som det skulle vara nån fara, men jag är bra på att skrämma upp mig själv!!

Härligt med magbilder!! Ser så mysigt ut!

Var har du ont i magen?
  • narie24
    basio skrev 2017-03-12 20:15:22 följande:

Nu jobbar jag i förskoleklass. Tidigare jobbade jag med de minsta barnen, då var det riktigt tungt. Nu slipper jag ju lyft, fast det är betydligt mer aktivt vad gäller rörelse med sexåringarna.

Vad kul med en till som jobbar i förskoleklass! Visst är det tempo? Alltid tyckt att jobbet är intensivt men det blir så mkt mer påtagligt nu när man börjar bli större. Samling på mattan funkar inte ;). Tur att kollegan i klassen har hand om idrotten haha. Tuffast är det att orka med tiden på fritids tycker jag. Man är ju till fots hela tiden.

Var hos sjukgymnast i fredags då jag har värk i ena höften. Gav inte mer än att jag skaffade ett bälte och så fick jag tips på övningar.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny