Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Wooden skrev 2016-12-21 21:11:31 följande:

Tack till er som svarat om vul! HOPPAS verkligen jag kan ta mig iväg imorgon. Sonen har kaskadkräkts 4 gånger nu ikväll (bävar för natten...) och hans faster som dom träffade idag hade också spytt. Så det är väl magsjuka förstås. Fan. Antar att det inte är optimalt att gå till mvc om man ev är smittad. Men kommer gå om jag inte kräkts. Kanske egoistiskt, men vet ju inte alls när jag kan få göra ul annars :(

Leeandra, härligt att det gick bra för dig idag!

Men vad typiskt! Magsjukan är verkligen igång nu :(. Om du inte känner symptom skulle jag också gå på ul. Lycka till och hoppas att natten var okej!
  • narie24

Jag håller på och velar kring när vi att berätta.

Mina föräldrar vet sedan flera veckor, och några av mina nära kollegor och vänner.

Firar nu jul med mannens släkt och var lite sugen på att berätta. Tänkte att det skulle bli svårt att hoppa över glöggen osv.

Men som det känns nu väntar vi tilla efter kub 9/1. Då berättar vi även för barnen.

Känner mig lite nervös faktiskt över hur barnen ska reagera. Det har gått i perioder vad de säger kring syskon.

Vill nog landa lite i det själv först.

• narie24
    GrönaDruvan skrev 2016-12-26 23:21:21 följande:

Tjejer...hur är det med erat luktsinne nu?

Detta är fruktansvärt, borde det inte gå över snart? Är ju ändå i vecka 13!

Hur kan allt lukta så illa? Jag mår illa av att komma hem, det är flera rum som har en lukt jag bara inte står ut med! Mannen luktar fortfarande så vidrigt!! Duschar han luktar han nästan värre!! Att öppna kylskåpet kräks jag nästan av.... Att vara i lunchrummet på jobbet är en pina, får ofta sitta i vilorummet...

Kan fortsätta i evigheter...

Någon mer som haft sammandragningar än? Jag hade igår och halva dagen idag...känns ju inte så bra... Fick tidigt med sonen också, men inte såhär tidigt!!

Jag fick 1-2 veckor som det kändes bättre. Fick tillbaka matlusten mm. Men nu mår jag piss igen. Kan knappt äta, svårt att svälja. Och att öppna kylskåpet är fruktansvärt! Igår höll jag på att spy när mannen stekte köttfärs.

Känner mig så skruttig. Världens magknip och gaser. Trodde att det skulle lätta nu :(.

Inga sammandragningar här.

Ngn mer som upplever att inget hänt med magen? Att man inte ser ngt eller känner ngn svullnad?
  • narie24

Känner igen det där med humöret :). Speciellt när jag mår extra illa eller är trött. Tänder till mkt snabbare, både på jobbet och hemma (jobbar i skolan). Tålamodet kunde vara bättre hehe.

Samtidigt kan jag bli så rörd över saker. Ikväll t ex vid middagen var barnen så fina och kärleken liksom välde över mig.

Jag har inget rul inbokat, bokas vid kub 9/1. Har extra besök inbokat hos bm för att hålla koll på mitt socker och mitt psyke.

• narie24

Jag är nog för tjock för att känna ;). Har en del bukfett så det kanske är därför jag inte känner nåt. Ser inte att det vuxit där nere heller men övriga magen är svullen som en fotboll Hahah.

Otålig på att få riktig mage nu!

• narie24
    Sosozo skrev 2016-12-29 14:57:53 följande:

Nu har jag lokaliserat livmodern! Två ggr, när det har varit hård. I samband med kissnödighet, då känner jag den. Det är verkligen som en liten boll! Men inte så långt ned som jag trodde. En liten bit nedanför naveln. Åh vad jag längtar tills man kan känna sparkar!

Om bara illamåendet kunde ge sig så skulle allt kännas toppen nu. Det är ständigt närvarande fortfarande. Utmattande är det! Jag har en del gravidkrämpor, men illamåendet är värst. Lägger ju sorti på stämningen totalt.

Vad coolt! Har försökt känna flera ggr men är osäker på hur långt ner man ska känna. Tänkte inte ens på sånt med de andra två barnen.

Den här gången blir ju den sista så jag vill liksom ha koll på allt och suga ut allt ur graviditeten. Önskar man kunde känna livmodern. Kanske smart att prova när man är kissnödig.
  • narie24
    Leeandra skrev 2016-12-30 13:00:59 följande:

Köpte mina första mammabyxor igår för 40:- på Kupan, . Känns lite tidigt ännu ( 10+3 idag ) men med 6:e barnet så syns det ju en mage redan och alla byxor är för trånga. Vill verkligen inte berätta förrän om en månad, får se hur det kommer att gå.

Jag köpte faktiskt mina första redan i v10, direkt efter ett ultraljud där jag sett den vifta runt. Har mest fläbb på magen men så skönt att slippa ngt som spänner åt. Funderar nu på att köpa ett par till.
  • narie24
    Sosozo skrev 2016-12-31 18:06:31 följande:

Yes!! Haha, ballt!

Ja, helt galet!!!
  • narie24
    Beebii skrev 2017-01-01 13:42:43 följande:

Låter u gefä som min kväll igår men våra barn är små änglar som sitter och slöar i soffan och tittar på film! <3

Jag är supertrött men gubben fick i sig lite för mycket igår så han kommer inte ur sängen... så frukost och mat ligger på mig om barnen ska få i sig något! Eftersom jag inte ens vill tänka på mat så är det nu potatis på kokning och skalade morötter till middag :-/ hur gör ni med mat? Sjukt jobbigt att gå i affären och komma på maträtter när allt gör en illamående!

Skönt att jag har ledigt ett tag till, jobbar nästa helg bara sen en ledig vecka till efter det! Pust!

Ja, inget kul alls att försöka komma på vad familjen ska äta när man helat bara vill dricka smoothie. Man måste ju hålla igång vardagslivet även om man helst vill ligga i fosterställning och tycka synd om sig själv ;). Fast samtidigt är det kanske bra att man "tvingas" iväg på en del ändå, känns oftast bra att komma ut och få frisk luft.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny