Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Bläää ikväll har jag känt mig så deppig. Har så ont i höfter, bäcken och i "gallområdet". Känner mig utmattad trots kort arbetsvecka.

Ska till läkaren på onsdag, får se vad hen säger. Vill inte bli helt sjukskriven, tycker om mitt jobb och vill följa min härliga klass till skolavslutningen. Men haltar runt på jobbet och hinner verkligen inte med ungarna ;).

Hemma fixar o donar jag trots att jag har ont och borde vila. Men det är så tråkigt att vara så begränsad. Känner mig så tråkig och gnällig :(.

Det kommer ju bara bli tuffare.

Sorry om jag gnäller. Ska ju vara glad öber att man kommit såhär långt och att allt ser bra ut. Men vissa dagar....

• narie24

Från och med förra besöket i vecka 29+ kommer jag gå var tredje vecka. Känner du att det blir för sällan? Kan du prata med din bm om hur du känner?

Jag är väl inte så jätteimpad av min bm. Det känns lite löpande-band när jag är där. Får liksom inte den där känslan. Kanske är så med tredje barnet? Hade en annan bm under första och andra graviditeten och hon var suverän. Rak, men tog sig tid för att lyssna och fungerade nästan som en kurator för min del ;).

Än så länge känns psyket hyfsat stabilt men sista veckan har mkt hänt med mig. Har ondare i höfterna, sover dåligt, trött och sliten. Mkt sämre humör, nära till tårar osv. Kanske jag hamnar i den där deppen igen....

• narie24
    Sosozo skrev 2017-05-09 20:25:08 följande:

Hur har ni det med växtvärk? De senaste dagarna har jag kännt mig som en spärrballong och haft mensvärk. Tror bebisen bökar nedåt också. Ilar. Och får typ kramp när jag promenerar. Vill minnas att det har varit några sånnahär "hopp" i tillväxten nu under graviditeten. Att magen ibland känns väldigt stinn och har "mensvärk". Hur är det för er?

Min mage känns svullen och spänd. Det skär till och ilar långt ner i mitten några ggr varje dag. Känner igen det där med kramp när man går. Ibland måste jag stanna och låta det passera. Känns som att bebben trycker på. Vet inte hur den ligger faktiskt. Det har känts som om den legat på tvären. Fortf mest rörelse långt ner, nästan för långt ner känns det som ;).
  • narie24

Var hos läkaren idag och hon sjukskrev mig 50 procent tills terminen slutar, därefter 100. Sjukskriven för foglossning, buksmärtor mm. Hon skrev en hel novell så hoppas f-kassan godkänner. Blir knepigt att få ihop timmarna på jobbet.....

Känns lite misslyckat att jag inte orkar lite till, men måste lyssna på kroppen.

• narie24

Blev så glad när jag skulle till Lidl för att köpa kaffe och såg att de hade lite mamma-kläder. Köpte en jätteskön klänning och mysiga byxor. Och sen några bodysar till bebben. Härligt att unna sig ngt ;).

• narie24

Går in i v 32 idag och läste precis att lillan nu väger runt 1,5 kg. Tänk ändå vad mkt den ska växa. Känner mig så stor, gravid och otymplig redan nu. Vojne, vojne.

Nu känns det verkligen som att jag är medveten om att jag är gravid hela tiden. Det går liksom inte att koppla bort längre. Ibland känner jag att jag bara skulle vilja "va mig själv" för en stund. Börjar bli otålig. Hur känner ni andra?

• narie24
    Haiduchi skrev 2017-05-13 07:27:18 följande:

Går in i vecka 34 imorgon och känner precis som du.

Vill vara färdig med detta nu, visst det är inte så lång tis kvar men känner mig verkligen höggravid!

Har börjat känna mig mer varm, speciellt när man ska sova, skit jobbigt. Vaknar alltid vid 5 tiden +- någon halvtimme.

Längtar verkligen efter vår lilla bebis :)

Man härdar ut!

Ja Gud vad man vaknar tidigt, suck! Sen känner man ju att man behöver sömnen. Vaknar minst 5 ggr varje natt. Så trött på em. Men hur trött kommer man inte va sen med en bebbe?
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-05-13 08:02:24 följande:

Jag har nog tur än sålänge.

Jag vaknar bara 1 gång per natt och måste upp och kissa.

Sen vaknar jag alltid vid 5 när mannens klocka ringer, men jag somnar alltid om tills min klocka ringer vid 6.30.

På helgerna kan jag ligga kvar länge, även om jag inte sover hela tiden...men det är skönt att somna och vakna osv... mannen är väldigt morgonpigg, så det är alltid jag som får sovmorgon, så skönt!! Det är det bästa, att han tar ju alltid barnen när vi är lediga, kommer han göra med bebisen också i den mån det går.

Låter skönt! Jag kan liksom inte somna om när jag väl vaknat på morgonkvisten. Så även om mannen och ungarna kör frukostracet osv så ligger jag bara och vrider mig. Tänker att när man närmar sig bf så måste man väl tvinga sig att ligga kvar, att all vila är guld värd.
  • narie24

Ngn mer som ännu inte fixat barnvagn? Håller på och velar om vi ska köpa ngn begagnad och spara pengar, eller om vi ska unna oss nytt. Börjar väl bli brådis med att fixa det nu ;).

Svar på tråden BF Juli 2017 ny