Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Lillan090815 skrev 2017-06-12 16:46:44 följande:

Har idag 23 dagar kvar till beräknad förlossning. Har börjat få otroligt mycket sammandragningar. De gör absolut inte ont men jag får svårt att andas varje gång. Är det något nån känner igen.

Känner igen det där att man får svårt att andas...
  • narie24
    Preet90 skrev 2017-06-11 20:51:56 följande:

Kissnödigheten är värst just nu, kissar också hela tiden och känner mig törstig hela tiden också haha

Ja Gud vad man är kissnödig. Kan vara så att jag kissar och direkt efteråt känner jag mig kissnödig igen. Det känns mest när man går. Gissar att huvudet trycker mot urinblåsan. Eller kan det vara uvi?
  • narie24
    Preet90 skrev 2017-06-13 02:03:00 följande:

Haha känner igen det där, jag lyfter rumpan från toan och kan känna mig kissnödig direkt. Tror inte det är uvi, jag har inte det men däremot har jag svamp :(.. dricker du mkt vatten?

Nja, dricker nog för lite dessvärre. Törsten har ökat sista veckan.

Har så mkt ilningar och det gör riktigt ont emellanåt.
  • narie24
    FrökenMp skrev 2017-06-13 10:45:52 följande:

Måste bara fråga nån som vet!

För en vecka sen var vi hos bm och han var inte rörlig eller fixerad utan ruckbar. Jag känner ibland att han byter sida med ryggen. Alltså oftast har han ryggen på höger sida och fötterna på vänster, men ibland vänder han sig och har ryggen på vänster sida och sparkar på höger. Kan dom göra så även fast dom är fixerade eller sitter dom helt fast då?

Antar att det jag vill veta är varför min bebis tar så lång tid på sig att fixera sig trots att jag är förstföderska. Får för mig att jag kommer gå över tiden bara för att han inte är fixerad ännu och jag går in i vecka 38 imorgon.

Sådär känns det för mig med. För två veckor sa bm att hon ligger långt ner, men fortfarande ruckbar. Känner också hur hon byter sida med ryggen, precis som du skriver. Men huvudet är nog fortf på plats där nere. Tror jag...
  • narie24

Vi har ett förslag på namn på lillan men får se hur det känns när hon kommer ut. Gjort misstaget och sagt vad vi tänkt och min mamma typ rynkade på näsan åt vårt förslag. Känns inget vidare kul att välja det namnet då. Men såklart väljer vi vad vi tycker är bäst, oavsett vad ngn tycker.

Igår blev jag så nojig när jag insåg att jag knappt känt den lilla röra sig där inne. Buffade på magen och fick bara vaga rörelser till svar. Tänkte att jag skulle åka in idag om läget var mina men idag har det varit som vanligt, full fart. Så skönt! Ngn mer som varit med om att bebben är lugnare vissa dagar?

• narie24

Nätterna är inget vidare här heller. Har också börjat må illa och har halsbränna. Räcker hyfsat med flytande Gaviscon. Ibland får jag ta en banan på natten för det suger så i magen. Ont på höger sidan (som ja haft länge nu). Kan bara ligga på vänster sida men det blir jobbigt för ryggen i längden. Vaknar x antal varje natt.

Idag jobbar ja min sista dag. Hade nog klarat lite till men eftersom jag sover så dåligt är det guld värt att kunna ta en tupplur på dagen (för att orka med att hämta ungar, laga mat osv).

Det här är min sista graviditet och jag försöker påminna mig om det. Att njuta av det. Men vissa dagar är tuffare och då blir man lite gnällig.

Har också märkt att jag lättare blir arg och då lätt till tårar. Ngn som känner igen sig?

• narie24
    Wooden skrev 2017-06-14 10:56:49 följande:

Hej alla kompisar! Har sett att det är många som är vakna på natten av olika anledningar, och det är jag med! Börjar kännas i kroppen nu att man sover för lite. Får inte plats att vända mig och har allmänt svårt att ligga skönt pga foglossningen (eller generellt ont i ljumskarna och bäckenet, vet inte om det är foglossning eller annat).

Ni som gått ner och jobbar deltid; har ni lyckats få sjukskrivning eller har ni alla gravpenning? Eller tar ni föräldradagar eller hur gör ni? Bara tjänar mindre? Jag har jobbat deltid sen sonen föddes och skyddar min SGI genom att ta fp nu, vilket gör att jag inte bara kan gå hemma utan att ta ut någon form av ersättning. Men jobbar på kontor, så är väldigt osäker på om fk skulle godkänna någon form av sjukskrivning för min del. Hur hade ni gjort? Har bf 26/7 så det är ju ändå ett tag kvar!

Svårt läge! Jag blev sjukskriven för ngn vecka sedan på 50 procent för bäckensmärtor och buksmärtor. Har dock ett arbete där man är till fots hela dagen vilket rimmar illa med mina problem. Från imorgon sjukskriven 100.

Orkar du fortsätta ett tag till? Och sen ta semester/tjänstledigt?
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-06-14 05:51:15 följande:

Bra att du får vila! Skönt med sista dagen, kommer säkert kännas bra när du insett att du får vara hemma och ta det lugn och kan släppa jobbet.

Är också känslosam. Blir lättare arg och tycker att saker är en big deal. Har lite svårt att se tydligt vad som är rimligt att bli upprörd över och inte. Men känns lite som att jag håller på att bli tokig av den här sista väntan!

Att släppa jobbet blir svårt! Alla elever och goa kollegor. Känns oerhört konstigt att inte vara en del av alla planer inför nästa läsår. Men gissar att jag snart landar i det hela. Och min kropp behöver ju vila.
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-06-14 10:49:23 följande:

Frukostbord! Hihi

Underbar bild! Tänk om bara dagar är den där borta!
  • narie24
    acinnaleh skrev 2017-06-14 18:18:33 följande:

Tack tjejer :) känns jätteskönt att det kom ett återbud under tiden vi varit inställda på så länge. Och ja, det är jättesnart :)

Åh vad kul! Du och gröna druvan får era små typ samtidigt?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny