Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Visst finns det ingen bf-lista i den här tråden?

• narie24
    Delilah2001 skrev 2017-06-08 17:35:50 följande:

Har tänkt handla ersättning att ha här hemma om amningen strular. Vilken sort ska man köpa? Spelar det någon roll?

Hade både babysemp och Nan till förra, vill minnas att de var lite olika i konsistensen.

Kanske finns det flera olika sorter nu för tiden?

Alla är väl typ lika "dåliga" med tanke på palmoljan? Provat både Semper o Nan. Kommer nog köpa en tetra med nan PRO som buffert. Men hoppas såklart att amningen kommer igång och rullar på.
  • narie24
    acinnaleh skrev 2017-06-08 17:05:08 följande:

Finns gör det men det var länge sen jag såg den :) vet inte om någon orkar försöka leta

Haha, nej man kanske inte orkar leta. Hade varit kul att ha översikt över er. Vi är ju i lite olika lägen med kejsarsnitt, igångsättning och "vanlig" förlossning framför oss. Några får barn inom några veckor medan några har runt 6 veckor kvar. Vissa vet kön, andra inte.

Kanske Treansresa kan skriva in det i trådstarten?
  • narie24

Ja den känns inaktuell :). Kanske om vi skriver in våra uppgifter här i tråden så lägger du in det i Ts? Eller blir det för mkt jobb?

• narie24

Mina uppgifter (om du skulle orka ;)):

Bf 14 juli, son, tredje barnet, "vanlig" födsel.

• narie24
    Treansresa skrev 2017-06-09 14:43:08 följande:

Sitter och skriver lista men vad säger ni. Ska ja skriva alla efter bf och andra datum efter namnet, eller ska ja skriva snittdatumen/igångsättningsdatumen på dom som vet?

Varför inte skriva de nya datumen?
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-06-09 16:56:41 följande:

Tjejer...sitter och funderar på om jag ska åka till förlossningen eller ej..

Tycker lilleman rör sig väldigt lite idag.

Redan inatt när jag var uppe kändes det annorlunda. Han brukar alltid piggna till när jag går på toa, men var helt still. Imorse när jag vaknade samma sak. Får någon liten reaktion om jag gungar och putter på honom, men det är sega rörelser som slutar direkt...

Överdriver jag eller ska man åka o kolla?

Jag skulle åkt in. Bättre att ta det säkra för det osäkra. De förstår om du är orolig.
  • narie24

Lycka till grönadruvan! Uppdatera oss gärna.

Precis legat och läst igenom förlossningspapprena från första barnet. Flasbacks kan jag lova. Börjar bli ordentligt nervös nu...

• narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-06-09 19:14:24 följande:

Puh...allt var bra...kan jag slappna av..

Åh vad skönt! Hoppas du får en fin fredagskväll nu.
  • narie24
    acinnaleh skrev 2017-06-11 20:29:24 följande:

Blä, har legat typ sömnlös i natt och säkert behövt gå på toa typ 10ggr. Trött :( mår ok men sjukt trött.

Blä sover också dåligt nästan varje natt. I natt var jag så galet hungrig. Satt i köket vid 02 och käkade mackor. Vaknar väl typ tio ggr och vänder och vrider mig. Ikväll ska jag lägga mig mätt!

Jag jobbar nu bara två dgr till (sen sjukskriven 100%) och får sen en vecka då barnen är på fritids/förskola. Sen börjar deras sommarlov och det blir fullt ös hela dagarna. Försöker se till att de kollar på film el liknande en stund på dagen, då passar jag på att slumra till. De är så pass stora att man kan låta dem vara ett tag.

Men man behöver ju hitta på ngt med dem

varje dag, annars klättrar vi alla på väggarna.

Ngn mer som tycker att det är skönt att det inte är högsommarväder? ;).

Tänkt att det bara är en vecka kvar för gröna druvan!! Sen är det väl ngn vecka innan det rasslar till för flera. Tänk vilken resa!

Tänker tillbaka till tidig vinter som nygravid och illamående.

Har dock börjat må lite illa igen, krävs att jag äter oftare och mer. Och spm ngn skrev är jag såå törstig.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny