Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-01-01 12:33:58 följande:

Hörni det här med viktuppgång. Jag har lite olika appar. På de svenska står det att man ska gå upp ca 12 kg. På den amerikanska står det upp till 16 kg. Alla hävdar att man inte behöver äta något extra gällande kalorier och att man inte behöver gå upp under första trimestern. Men alltså, är den här i formationen verkligen verklighetsanknuten? Om man spyr mkt går man såklart inte upp. Och vissa mår toppen och märker knappt av magen. Men det måste väl vara vanligt att man är så pass hungrig eller småäter eller vad man nu gör och går upp mer? Inte för att det eg spelar någon roll, jag blir bara så förvånad över den här informationen. Känns som alla kläms in i en form här. Hur tänker ni kring detta? Är det bara jag som tycker det verkar knäppt?

Jag har lite småångest gällande vikten. Hade väl 5-10 kg för mkt i vikt innan jag blev gravid, för att känna mig nöjd med mig själv. Har mått illa i 8 veckor nu och det ända som hjälper är att äta lite varje timme. Ofta blir det en banan eller annan frukt. Känns som blodsockret åker bergochdalbana. Tror jag gått upp ca 2 kg sen jag blev gravid, och sockret låg lite högt. Så nu nojar jag över det. Så svårt att hitta bra mellanmål som håller en på en jämn nivå.

Ngn som har förslag?
  • narie24
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-02 08:11:43 följande:

Blä här står jag och har precis sminkat mig, redo att åka och se min bebis för första ggn så ringer de från ultra och bokar om tiden för någon är sjuk :( börja nästan gråta :p har längtat så mycket och idag är dessutom min födelsedag.. usch vad tråkigt

Nej, fy vad trist :(. Stor kram till dig!
  • narie24
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-02 17:37:53 följande:

Jag skulle kunna skapa en tråd för de som ska ha mellan 1-15 juli :) kan vara trevligt med små grupper också!

Såg en sådan tråd igår...
  • narie24
    basio skrev 2017-01-02 15:55:20 följande:

Usch, vad jobbigt! Fast jag förväntar mig något liknande ... bara v11 nu och har så ont att jag bara kan lägga mig i soffan efter jobbet. Jobbar i förskoleklass och på fritids. Jag hoppas på att klara jobba till v20, men vi får väl se ... med trean blev jag sjukskriven halvtid omkring v23 och sen heltid några veckor senare (jobbar bara 75% redan).

Tips på serier! Självklart ska du titta på Barnmorskan på East End! Outlander är också ett hett tips, men det är nog Viaplay. Crown älskar min man att titta på. Vi har också sett Stranger Things om du gillar lite läskiga grejer ...

.

Usch låter tufft. Jag jobbar också i förskoleklass, och på fritids. Har dock varit ledig nu sedan julavslutningen och fått vila. Innan ledigheten värkte höfterna på kvällarna. Bävar för att börja jobba igen. Har ju naivt tänkt att jag ska orka till skolavslutningen, vill ogärna lämna klassen.

Men nu är det tredje barnet, och allt känns tuffare än så länge.
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-01-02 17:38:31 följande:

Ok, inte bara jag då! Undrar varför? Jag sover inte på dagarna men vilar mycket. Kanske bara att man vant sig att sova jättemycket från första delen av graviditeten och det börjar plana ut/ bli normalt igen? Eller är det hjärnan som är extra aktiv?

Jag är fortfarande lika trött men har börjat få svårt att sova. Ligger och tänker så mkt på kvällarna och är uppblåst som en fotboll och därmed svårt att somna.
  • narie24
    acinnaleh skrev 2017-01-02 17:47:22 följande:

Jag har haft sega flytningar till och från i flera veckor nu. Kanske en kombo med nåt sånt?

Samma här. Vissa dagar som ägglossningsflytningar fast gulare. Ber om ursäkt för äckel haha!
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-01-03 10:59:44 följande:

Magen indragen så mycket det går. Vecka 13+3

Och där inne ligger tvillingarna, häftigt! Vilken fin mage du fått.
  • narie24

[quote=77275456][quote-nick]Sosozo skrev 2017-01-04 09:33:24 följande:[/quote-nick]Vad sjukt att så många inte kan sova! Samma här. Kollade på film med man en igår kväll,släckte och skulle sova, som man gör. Typ 23:30. Men jag låg och snurrade tills jag blev hungrig. Gick upp för att göra en macka då var klockan 02:00.[/

Jag har haft fyra kvällar i rad då jag varit trött, lagt mig men det har tagit typ 2 timmar att somna.

Idag gjorde jag det klassiska misstaget att vänta lite för länge med att äta. När det väl var dags mådde jag skit och nu får jag bara i mig smoothie (mitt säkra kort).

• narie24

Vanlig smoothie med frysta bär (hallon mm), banan, mjölk och lite naturell yoghurt.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny