Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Jag har också RUL på onsdag, så otålig!! Känner mig nervös över att ngt är fel :(.

Ser man kön så vill vi veta!

• narie24
    Vet hur det känns skrev 2017-02-16 17:49:56 följande:

Hahahaha låter som jag när jag gjorde ultraljudet i v15 har du någon känsla för vad du väntar? Jag är beräknad enl äl 22 juli enl tidigt UL (v6+) 31 juli sen flyttade dom mig igen i v 8+ till 27 juli vid kub fick jag 25 juli så ska bli spännande att se på rul vad som händer.Jaa jag med..Har två tjejer sen innan och hoppas på pojke men självklart viktigast att bebisen är frisk! Har du någon känsla för kön? Jag tror jag väntar tjej men hoppas på kille :D

Ja tålamod är inte min starka sida :). Jag har fått för mig att det är en flicka, men känns "naturligast" med en pojke. Kanske för att yngsta barnet är pojke? Har en av varje så egentligen kvittar det ju ;).
  • narie24
    K g skrev 2017-02-16 22:06:18 följande:

Vad roligt, grattis! Så mysigt att få se bebisen röra sig på skärmen. Jag längtar också till vårt rul om några veckor.

Idag kände jag för första gången tydligt att det är bebisen som rör sig. Tidigare har jag känt men varit tveksam till om det verkligen är bebisen. Känns skönt att få livstecken där inifrån så jag påminns om att jag inte är själv.

Var bor ni alla förresten? Någon mer Örebroare kanske?

Visst är det mysigt med rörelser! Vill helst bara ligga och känna efter mest hela tiden. Härligt när man sitter på jobbet och känner den leva om.

Tyvärr inte från Örebro, Sthlm här.
  • narie24
    Delilah2001 skrev 2017-02-18 14:46:06 följande:

Ett litet tips på gravidklänning till oss sommarmammor! Köpte denna och den går lika bra att använda redan nu med leggings och kofta över, som i sommar. Såå skön och ett bra pris!

www.jollyroom.se/mamma/mammaklader/gravidklader/gravidklanningar-tunikor/nou-gravidklanning-cross-black-s

Åh, jag vet inte om jag ska tacka eller inte, det fanna ju en massa fina mammklädee sär! Har letat men inte hittat ngt. Nu ska jag unna mig ngt (men det kommer svida inplpnboken).
  • narie24

Hej!

VIid mina förra graviditeter har jag inte känt rörelser förrän vid RUL. Den här gången har jag känt i flera veckor. Tänk vad olika det kan vara. Minns att jag oroade log mkt för att jag inte kände ngt med första, kände mig helt ogravid. Både med ettan o tcåan hade jag moderkakan i framvägg. Gissar att den är i bakvägg den här gången då jag känt allt så mkt tydligare.

Ngn mer som tycker att rörelserna känns så långt ner? För mig kan det nästan gör Sony när den lever om. Känns som den gräver runt långt nere i livmodern. Igår kväll fick jag jätteont. Sprint att jag blev orolig. Men det lättade så jag gissar att det är ok. Eller kanske urinvägs på gång?

Ngn som haft urinvägs och kan berätta hur det kändes? Tycker att det liksom trycker på nedåt.

• narie24

Haha är just nu med i tre trådar så ber om ursäkt för er som ser mig tjata i alla trådar samtidigt ;).

Vi var också på RUL idag och vi väntar en flicka!

• narie24

Vi behöver köpa allt! Efter andra barnet var vi säkra på att det inte skulle bli fler (men åren gick och det ändrade sig visst hehe).

Känns fortf tidigt att handla. Och man behöver ju inte ha så mkt i början. Får satsa på kläder och alla prylar från Apoteket. Men vagn måste vi köpa direkt, men har ingen koll alls. Har kollat lite på Blocket men är lite sugen ändå på att "unna" mig en ny vagn den här sista gången. Vi köpte begagnat sist.

Men nu efter ett lyckat RUL, där barnet verkade frisk, så blev jag sugen när jag gick förbi polarn och pyret. Såg en jättesöt gul dräkt...

• narie24
    Bimbim79 skrev 2017-02-22 22:26:34 följande:

Ja handla börja det bli dags för nu, har

Ingenting kvar alls. Men å andra sidan vet man ju mer vad man behöver och vad som är onödigt :) barnvagn babyskydd köper vi ett sånt paket å så man kan sätta babyskyddet på vagnen. Får bli Crib eller spjälsäng direkt, min man är som en tornado i sängen så för allas lugn så får antingen jag å bebis sova i bebisens rum ( har extra säng där) eller så får vi försöka med spjälis direkt! Skötbord, kläder flaskor nappar hygien handdukar mm dessutom har jag redan beställt en baby brezza som en espresso maskin fast för välling och ersättning! Tokvägrar stå å slabba på natten igen :) frotteplast på metervara såg jag de hade billigt på leksakshuset så får bli några meter, vet ju hur bäddmadrassen i sängen blir förstörd av bröstmjölk kräk och avslag. Man läcker ju typ överallt och bebis har noll koll på kroppsvätskorna :)

Så talar en rutinerad mamma hehe. Har liksom inte vågat börja handla men nu kanske man vågar efter RUL? Ska börja med en lista, sånt man behöver från start och sånt man behöver efter några månader.
  • narie24

Här är ännu en soffliggare (skäms). Jag hade precis kommit igång med träning i alla fall en gång i veckan men när illamåendet slog till gick det inte. Går och simmar en gång i veckan, det är allt :(. Kan liksom inte ta mig i kragen!

• narie24

Och jag hade moderkakan i bakvägg precis som jag misstänkte. Med de andra två var den i framvägg och kände inte rörelser förrän vid v 19-20, nu fleeera veckor tidigare. Man känner sin egen kropp rätt bra.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny