BF Juli 2017 ny
Vi var och tjuvkikade lite på barnvagnar idag, tror vi har bestämt oss för en britax smile 2. Så himla smidig och fin. Längtar tills det är dags o beställa/köpa. När köper ni? Ny eller begagnad?
Vi var och tjuvkikade lite på barnvagnar idag, tror vi har bestämt oss för en britax smile 2. Så himla smidig och fin. Längtar tills det är dags o beställa/köpa. När köper ni? Ny eller begagnad?
Jag har aldrig använt sjal, läser nu att det finns olika sorter. Det hade jag noll koll på ;) har ni tips på någon som är bra och avlastande för ryggen (helst billig, studerar så är inte gjord av pengar..)
Håller tummarna för er Delilah och gröna druvan <3
Tyvärr överlevde bara en av mina tvillingar...ser bra ut för den andra och chansen är god att jag t.o.m går tiden ut.
Tack!
Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också
Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...
Vår dotter fyller 6 i mars och har längtat i flera år efter syskon. Blev överlycklig när vi berättade, ännu mer nu hon vet det är en lilla syster. Precis som ert så mycket funderingar och spännande samtal inför det nya barnet. Är nästan lite avundsjuk på henne att hon får känna den längtan och kommer minnas detta som väldigt positivt. Jag var inte ens tre när min syster kom och minns inget öht om mammas graviditet eller om någon längtan, förväntan. Men minns tydligt vad som hände dagarna då min syster kom. Typ mina tidigaste minnen.
Är väldigt tacksam att kunna ge denna upplevelse till bår dotter.
Ursäkta äcklig fråga...men är nån av er förstoppad och vad gör ni åt det?
Det är hemskt jobbigt och åt massa Katrinplommon och drack katrinplommon juice igår, men hjälpte inte. Tog precis microlax och det hjälpte lite, men det är mer som måste ut!!
Lite väl tidig fråga kanske men iaf, ni som har barn som går på förskolan:
Jag pluggar nu så har tänkt vara fl med sonen fram till bf i 3-4 veckor eller vad det kan bli. Sen funderade jag på om man skulle hålla honom hemma fram tills bebisen är 3-4 månader för att slippa dra hem alla smittor som är i terminsstarten. Går det är blir man av med platsen då? Hur tänker ni göra med syskonen?
Går det eller blir man av med platsen skulle jag skriva ;)
Vet att det är olika i kommuner, här får man vara ledig max en sammanhängande kalendermånad under tiden september -maj
De är ju olika i olika kommuner, här är det ok, juli aug räknas ju som sommarlovs månader så då ska de ju inte va nån fara, innan BF kan han ju va 3 timmar nån dag i v? Jag hade sonen hemma när jag va hemma med lillasystern, å det va inga problem här, men bor man så det är långa köer kanske det är värre?!