Inlägg från: sobrio88 |Visa alla inlägg
  • sobrio88

BF Juli 2017 ny

Mamma till Rasmus skrev 2017-01-20 17:34:12 följande:

Vi var och tjuvkikade lite på barnvagnar idag, tror vi har bestämt oss för en britax smile 2. Så himla smidig och fin. Längtar tills det är dags o beställa/köpa. När köper ni? Ny eller begagnad?

Köpte en syskonvagn begagnad nu under veckan. Har en emmaljunga sittvagn med i princip fullt liggläge till sonen som får bli arvegods sen när inte storebror vill åka vagn längre.
  • sobrio88

Jag har aldrig använt sjal, läser nu att det finns olika sorter. Det hade jag noll koll på ;) har ni tips på någon som är bra och avlastande för ryggen (helst billig, studerar så är inte gjord av pengar..)

• sobrio88
    GrönaDruvan skrev 2017-01-26 10:49:44 följande:

Tyvärr överlevde bara en av mina tvillingar...ser bra ut för den andra och chansen är god att jag t.o.m går tiden ut.

Beklagar Hjärta
  • sobrio88
    Delilah2001 skrev 2017-02-01 20:33:46 följande:

Tack!

Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också

Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...

Grattis till lilla pojken :) här har vi redan tjatet om att NU måste det väl ändå komma en tjej (både bonus och gemensamma är pojkar samt kusin och blivande kusin..). Till och med sambon är inne på den linjen, suck... Jag är den enda som hoppas (fast det spelar absolut ingen roll!) att det är en pojke. Dels väldigt praktiskt med kläder och sånt och dels 2 pojkar i ungefär samma ålder (+kusin som föds i maj) som kanske får samma intressen när de blir större.vilket utbyte dom kommer få av varandra :)

Vi har också köpt barnvagn, en dubbelvagn samt att vi har enkelvagn till 2-åringen fortfarande så det blir arvegods. Om något skulle gå dåligt får man väl helt enkelt sälja vagnarna en dag. Den dagen, den sorgen.
  • sobrio88
    Haiduchi skrev 2017-02-08 12:10:26 följande:

Vår dotter fyller 6 i mars och har längtat i flera år efter syskon. Blev överlycklig när vi berättade, ännu mer nu hon vet det är en lilla syster. Precis som ert så mycket funderingar och spännande samtal inför det nya barnet. Är nästan lite avundsjuk på henne att hon får känna den längtan och kommer minnas detta som väldigt positivt. Jag var inte ens tre när min syster kom och minns inget öht om mammas graviditet eller om någon längtan, förväntan. Men minns tydligt vad som hände dagarna då min syster kom. Typ mina tidigaste minnen.

Är väldigt tacksam att kunna ge denna upplevelse till bår dotter.

Jag var 7.5 när min yngsta bror föddes, det enda jag kommer ihåg är att han föddes på badrumsgolvet och jag och min morfar var med den andra brorsan på 2 år inne i köket, haha.. Så hon lär nog inte komma ihåg så mkt iaf men hon lär nog komma ihåg det som en positiv grej om en lillasyster varit så efterlängtad:)
  • sobrio88
    GrönaDruvan skrev 2017-02-09 13:02:54 följande:

Ursäkta äcklig fråga...men är nån av er förstoppad och vad gör ni åt det?

Det är hemskt jobbigt och åt massa Katrinplommon och drack katrinplommon juice igår, men hjälpte inte. Tog precis microlax och det hjälpte lite, men det är mer som måste ut!!

Jag med och ska deasutom börja äta järntabletter nästa vecka. Undrar hur det ska gå?? Kräktes dessutom 3 ggr i måndags, började fundera på om det beror på förstoppningen för det var bara jag som var dålig (har inte krkts under hela graviditeten annars)...

Jag har inte gjort nånting, men ska prova mikrolax och messmör. Päron kan hjälpa till också va? Karinplommon är nog bland det äckligaste jag vet så jag spar det till sist ;)
  • sobrio88

Lite väl tidig fråga kanske men iaf, ni som har barn som går på förskolan:

Jag pluggar nu så har tänkt vara fl med sonen fram till bf i 3-4 veckor eller vad det kan bli. Sen funderade jag på om man skulle hålla honom hemma fram tills bebisen är 3-4 månader för att slippa dra hem alla smittor som är i terminsstarten. Går det är blir man av med platsen då? Hur tänker ni göra med syskonen?

• sobrio88
    Treansresa skrev 2017-02-09 20:07:52 följande:

Vet att det är olika i kommuner, här får man vara ledig max en sammanhängande kalendermånad under tiden september -maj

Bimbim79 skrev 2017-02-09 23:51:23 följande:

De är ju olika i olika kommuner, här är det ok, juli aug räknas ju som sommarlovs månader så då ska de ju inte va nån fara, innan BF kan han ju va 3 timmar nån dag i v? Jag hade sonen hemma när jag va hemma med lillasystern, å det va inga problem här, men bor man så det är långa köer kanske det är värre?!

Jag får helt enkelt kolla med dom, tack för svar :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny