BF Juli 2017 ny
Det sa dom till mig också hade också mycket sammandragningar igår och inatt och idag mensvärk men hon sa att jag skulle höra av mig om det blir värre rätt så orolig, man får lita på dom
Det sa dom till mig också hade också mycket sammandragningar igår och inatt och idag mensvärk men hon sa att jag skulle höra av mig om det blir värre rätt så orolig, man får lita på dom
Här har man möjlighet att stanna på patienthotellet om man inte får stanna på BB eller neo, om man har haft en komplikationsfri förlossning och inte vill åka hem efter 6 h alltså.
Angående syskon vet jag att på BB och neo tar dom inte in barn under 7 (?) år under rs-perioden, nu vet jag inte. Patienthotellet vet jag inte hur dom har det upplagt. I vilket fall som helst vill jag inte ha några syskon där. Bonusen är 9 år visserligen men han är konstant sjuk känns det som och 2-åringen blir det bara rörigt för, det är bättre att vänta tills vi kommer hem :)
Tänk då på alla dom som inte bor i en stad där det inte finns förlossning. Treansresa: Hur långt skulle du ha till närmsta om det är fullt i Gällivare? (Vilket väl inte är troligt om jag förstår saken rätt)
Jag har ca 45 minuter till min närmsta, och den ligger ändå i ett annat landsting. Ca en timme till de två förlossningsavdelningar som finns i mitt landsting. Så att sitta i bilen med värkar ett tag är inte mycket att göra åt tyvärr. Ska tilläggas att jag bor i en stad där det finns sjukhus men där förlossningen är nerlagd sen många år. Så bor liksom inte på landet.
Vi har dock bil, så är inte aktuellt att behöva åka taxi eller sjuktransport.
Varit hos barnmorskan idag och allt var verkligen positivt för en gång skull :) blodtrycket var bra för andra veckan på raken (det har inte hänt sen mars), sf-kurvan ser bra ut, bebisen har vänt sig men är fortfarande lite ruckbar och så hade jag gått ner ett kilo sen förrförra veckan, haha :) med tanke på all fika jag ätit så trodde jag snarare att jag gått upp 10 kg eller nåt ;)
Nu är det bara drygt en månad kvar tills bf så om absolut max 6-7 veckor är lillen här (även om jag tror att han kommer innan) <3
Vad härligt när allt ser bra ut! När har du bf?:) Tänkt vad fort det gått enda även fast det känns som ganska långt kvar:)
Den listan stämde inte alls, haha :)
Bf 11/7, pojke, andra barnet (sambons tredje)
Bf 5/7, tredje barnet. Har 2 söner och väntar nu en flicka.
Känner mig ganska lugn inför förlossningen trots att min sista förlossning skedde exakt på datumet, men oplanerat hemma i vardagsrummet.
Det här med sömnen har faktiskt än så länge funkat ganska bra för min del. Visst, jag vaknar två gånger per natt och måste kissa, men lyckas ändå somna om lätt efteråt. Än så länge är det ryggläge som funkar bäst för min del, men när jag läser om er andra så låter det som om det bara är en tidsfråga innan bebisen trycker på så att det klämmer på stora kroppspulsådern och man mår illa av att ligga på rygg? Är det så för er alla?
Imorrn ska vi på ultraljud igen för att se om moderkakan flyttat med magen uppåt eller om den ligger lågt och täpper för öppningen. Hoppas den flyttat sig så att möjlighet till vaginal förlossning finns. Hoppas kunna mäta bebis också, magmåttet gick under normalkurvan när jag var hos barnmorskan igår.
Är det någon mer som plötsligt blivit superhungrig ofta? Undrar om det är tillväxtfas på g, blir hungrig varannan timme. Sen blir man ju proppmätt fort iofs, men tycker mig ändå märka stor skillnad senaste två dagarna. V 32+6 idag!
Jag sover fortfarande relativt bra. Visst jag kan bara sova i soffan och på sidan (får ont i ryggen av att sova på rygg och i sängen) och vaknar ett par gånger när jag måste byta sida för att jag får ont i höfterna. Men jag sover ändå bättre nu än innan jag började med magnesium för sendraget för då vaknade jag så fort jag råkade röra mig ;)
Trots det är jag nåt fruktansvärt trött på dagarna så jag måste sova en stund på dagarna. Tack och lov är sonen såpass liten att han fortfarande sover på dagarna ;)
Besök hos barnmorskan idag i v 33+2 det mesta såg bra ut. Dock hade mitt tsh värde sjunkit tsh 1,5 och t4 hade gått ner till 7!!! Super lågt så väntar på läkaren ska ringa imorgon. Blodtryck 135/85 så lite högt men endå okey
Barnmorskan ville inte känna hur bebisen ligger.. utan sa att det kommer hon inte känna efter fören nästa besök i v 36+3 fast jag frågade flera gånger om hon kunde känna. Känns som jag varit hos bm väldigt lite. V 23+3, v 28+1, v 33+2 (idag) nästa besök v 36+3 och sista besöket 38+4
Hur ofta besöker ni barnmorskan?