Inlägg från: sobrio88 |Visa alla inlägg
  • sobrio88

BF Juli 2017 ny

Florpan10 skrev 2017-05-17 16:20:54 följande:

Skönt att du inte heller har protein i urinen än så länge :) även skönt att du får gå oftare på kontroller! Äter du blodförtunnande eller något i förebyggande eftersom du hade hf förra graviditeten?

Låter som mig ang måendet, inte alls på topp någongång å tror knappast det är normalt med den huvudvärk och trötthet jag har i en graviditet. Alla prover ser bra ut förutom svajande blt. Känns skönt att ha blivit sjukskriven så man kan ta det lugnt, blt har blivit lite stabilare tack vare det men är fortfarande skit skraj att det ska slå till närsomhelst.. :/

Nej inget förebyggande, gör du det? Mina prover ser också bra ut, såg på 1177 att det var ett par av värdena från idag som låg utanför referensvärdena men inte så långt utanför så det borde inte vara något värre. Får väl se om dom hör av sig om det är något. Ja jag är också orolig för att få HF igen så vi får hålla tummarna att vi klarar oss den här gången :)
  • sobrio88
    Treansresa skrev 2017-05-19 19:35:51 följande:

Måste bara få fråga. Är det bara jag som redan börjar bli väldigt less på detta? Krämpor som kommer mer och mer, magen som bara växer och längtan efter det älskade livet som ska komma? Känns så otroligt tidigt att börja bli less i v 32 redan.

Nej du är inte ensam. Har varit ordentligt less sen v 30 (33 nu). Har mått lite sisåfär i några veckor för blodtrycket har varit upp och ner men annars har det varit en helt okej graviditet och ändå är jag så less på det :( jag hoppas jag får en junibebis så det går över nångång :/
  • sobrio88

Efter att ha tappat lusten helt efter första gemensamma barnet kom mars-15 så tycker jag nog vi har mer sex nu eller så har vi lika mycket men jag har faktiskt lust själv nångång emellanåt också ;) det blir kanske typ 1-2 ggr i veckan så tyvärr är det inte så mycket som innan när vi var vi nykära och bara hade bonusbarnet.. Jag hoppas jag inte blir så anti-sex efter att bebisen har kommit till världen men risken är väl tyvärr stor att det blir så :/ nån mer som har haft problem att få lusten tillbaka när barnet väl är fött?

• sobrio88
    Summerchild skrev 2017-05-22 00:54:38 följande:

Nä. å jag är tacksam för att sexlusten finns där. Det gör mig gladare harmonisk osv. Jag vill komma igång så fort som möjligt. Har fött 3 barn. Ont i början efter dessa 6-8 veckar efter förlossningen. Men var inte rädd det kommer gå över. Prova igen sen. Det är ju ett sår där. Man vet ju det.

Skadar absolut inte att ha sex om man är frisk. Låt honom jobba. Be han undvika hårda stötar om det känns obehagligt. Smeka varandra eller kramas och mys åtminstone. Glöm inte bort varandra. Vanligt att det blir så. Prata om sex med varandra. Vad händer med era hjärnor.

Jag är inte doktor. Men råden är faktiskt till mig själv oxå. Jag kan lätt falla in i telefon dimmans värld. Rätt vanligt. Ska nu ta å prata lite sex med killen min. :)

Bimbim79 skrev 2017-05-22 04:46:11 följande:

Konsten att få tillbaka lusten är att ha sex! Låter skumt men det är ju så om man går länge utan så försvinner behovet. Så de e bara att köra på! Han kommer ändå få va försiktig i början, köp extra glidmedel sen får man kanske va inställd på att orgasm är inget man uppnår på första försöker efter förlossningen.

Grejen är den att jag inte haft ont utan lusten har bara varit helt borta. Det var lite obehagligt första gången efter förlossningen men då hade vi sex rätt så fort efter har jag för mig.. Jag tror det mest har att göra att barnen fyller upp mitt närhetsbehov med råge så känner att det blir lite mycket när gubben också ska klänga, haha ;)
  • sobrio88
    Summerchild skrev 2017-05-22 14:32:52 följande:

Sätt på en barnfilm till ungarna och sen en vuxenfilm till gubben och så lägger du dig i ett bubbelbad och skiter i allt. Haha... finns inga lätta lösningar. Man kan ju säga vad som helst å inte följa sina egna råd.

Haha det ska jag göra :D
  • sobrio88
    Haiduchi skrev 2017-05-24 22:52:43 följande:

Har ni börjat fundera på namn?

Vi har några på en lista, ibland tar vi bort, ibland lägger vi till.

Diskuterar ni det mycket eller hur går ni till väga?

Vi tänker inte ut riktigt utan när vi hör ett namn vi gillar så läggs det till oxh så provar/suger vi på det. Namn vi kommit på i början har tyvärr nötts sönder lite.

Men inget känns så självklart som vårt första barn namn gjorde.

Får väl se när hon är här.

Vi väntar på att den lilla kusinen ska få namn nångång så vi kan börja fundera (föddes på valborg) ;) jag har skrivit ner några namn iaf men inte funderat så mycket på det än. Sambon har ett namn han vill ha, men jag tycker inte det passar av lite olika anledningar. Första barnet hade vi bestämt ett namn men vi ångrade oss typ en vecka innan förlossningen så jag vill inte att vi ev bestämmer oss för tidigt heller för då är det väl risk att vi ångrar oss igen ;)
  • sobrio88
    narie24 skrev 2017-05-31 13:33:49 följande:

En annan fråga, hur mycket kläder har ni i strlk 62-68?

Det är nog den storleken jag har minst av. Storebror svishade förbi 62-68 efter att ha stått i princip still på 50-56. 74 och uppåt har använt kläderna rätt länge.
  • sobrio88
    78elle skrev 2017-06-02 21:46:15 följande:

[quote=77725492][quote-nick]Treansresa skrev 2017-06-02 21:33:25 följande:[/quote-nick]Stort grattis till sonen! Hur mår ni? Det är första julibebisen som är skriven här

Tack!

Vi mår efter omständigheterna bra.

Fick göra akut snitt i vecka 29+5 då det visade sig att han inte mådde bra inne i magen och bara timmar efter det visade det sig att han hade sjukdomen NEC och det blev operation där 9 cm av tunntarmen togs bort. Nu kryar vi på oss på Nenonatala intensivvården och det går framåt och blir bättre o bättre för varje dag. Känslorna åker lite berg-o-dalbana för mig, känner att jag gick miste om att uppleva en hel graviditet med stor mage och en vanlig förlossning, men huvudsaken är ju ändå att lillkillen mår bra och verkar klara sig! Vilken livskraft det är i de små liven!

Grattis till lilla killen <3 hoppas att han kryar på sig snabbt och inte får några större men efter sin tuffa start i livet <3
  • sobrio88
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-03 16:27:59 följande:

Oj, det låter verkligen dramatiskt. Låter så långt att stanna tills den 28/7!! Hoppas ni får komma hem tidigare, det låter ju visserligen bra ordnat med föräldrarum och så, men kan tänka mig att man längtar hem en del. Fast jag har hört från någon att trots att det var jobbigt att ha ett tidigt fött barn så fanns det ett par fördelar med att vara på neo första tiden - han sa något om att sjuksköterskorna etablerade en sömn/mat-rytm för bebisen så att man själv "slapp" lite av den jobbigaste 'vanliga' nyföddhetsperioden. Vet dock inte om det gäller för alla :P

För mig är det exakt 4 veckor kvar idag, jag har ju bf 1/7. Lite trött på jobbstressen, har varit lite krångel med att hitta en ersättare åt mig och hinna träna upp dem i tid. :/ 

Jag hade kallt räknat med att ha bristningar vid det här laget, eftersom jag fått bristningar som tonåring på bröst och lår efter växtspurt. Men ingenting på magen ännu, hur är det för er andra? J

Jag var visserligen "bara" på neo i 9 dygn med storebror men första natten låg han på IVA då fick vi order om att gå och lägga oss så fixade dom allting. De följande nätterna tog dom matningen (sond) 1-2 ggr per natt så jag bara behövde mata när jag samtidigt skulle pumpa. Jag träffade en kompis uppe på BB som fick samma dag som mig (var själv inskriven på kvinnovården) ett par dar efter förlossningen och hon var helt slut av trötthet medans jag var rätt så pigg. Så det finns ju vissa fördelar med att ligga på neo även om det inte är så kul..

Bristningar fick jag på sidan av magen förra gången nu har jag fått massvis under fram på magen under naveln. Det är ju inte vackert men dom bleknar väl bort hoppas jag ;)
  • sobrio88
    Any80 skrev 2017-06-04 12:24:31 följande:

Hej! Ville kolla är det någon av er som har börjat få som mensvärk ? Liknande? Ringde till fl och dom sa att man kan börja få ont i dom här veckorna jag e i 33+5, är det några fler som har det? Kram på er

Ja det + att jag regelbundna sammandragningar i natt (4-5 min). Ringde förlossningen imorse och dom sa att jag skulle avvakta och se om det fortsatte eller att sammandragningar blir tätare. Det är inte riktiga värkar jag har så det kändes inte så akut men jag skulle ringa tillbaka ifall det blir någon ändring. Hade faktiskt uppehåll på det onda från 8 till 12 ungefär så det är väl inte riktigt dags än. Är i 34+5.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny