KaffeOchHybris skrev 2017-06-03 16:27:59 följande:
Oj, det låter verkligen dramatiskt. Låter så långt att stanna tills den 28/7!! Hoppas ni får komma hem tidigare, det låter ju visserligen bra ordnat med föräldrarum och så, men kan tänka mig att man längtar hem en del. Fast jag har hört från någon att trots att det var jobbigt att ha ett tidigt fött barn så fanns det ett par fördelar med att vara på neo första tiden - han sa något om att sjuksköterskorna etablerade en sömn/mat-rytm för bebisen så att man själv "slapp" lite av den jobbigaste 'vanliga' nyföddhetsperioden. Vet dock inte om det gäller för alla :P
För mig är det exakt 4 veckor kvar idag, jag har ju bf 1/7. Lite trött på jobbstressen, har varit lite krångel med att hitta en ersättare åt mig och hinna träna upp dem i tid. :/
Jag hade kallt räknat med att ha bristningar vid det här laget, eftersom jag fått bristningar som tonåring på bröst och lår efter växtspurt. Men ingenting på magen ännu, hur är det för er andra? J
Jag var visserligen "bara" på neo i 9 dygn med storebror men första natten låg han på IVA då fick vi order om att gå och lägga oss så fixade dom allting. De följande nätterna tog dom matningen (sond) 1-2 ggr per natt så jag bara behövde mata när jag samtidigt skulle pumpa. Jag träffade en kompis uppe på BB som fick samma dag som mig (var själv inskriven på kvinnovården) ett par dar efter förlossningen och hon var helt slut av trötthet medans jag var rätt så pigg. Så det finns ju vissa fördelar med att ligga på neo även om det inte är så kul..
Bristningar fick jag på sidan av magen förra gången nu har jag fått massvis under fram på magen under naveln. Det är ju inte vackert men dom bleknar väl bort hoppas jag ;)