Inlägg från: sobrio88 |Visa alla inlägg
  • sobrio88

BF Juli 2017 ny

FrökenMp skrev 2017-06-29 10:03:26 följande:

Ja, det är helt rätt! Jag har känt mycket sammandragningar och ibland kommer dom väldigt tätt och regelbundet men dom gör ju inte ont så har inte lagt nån större vikt vid dom.

Vad din fixerad när vattnet gick?:) har hört att om dom är fixerade så brukar inte vattnet "forsa" utan mer sippra... min är fixerad så är rädd att jag ska missa om vattnet läcker haha.

Jag vet faktiskt inte, haha. Min dåvarande bm var inte så mycket för att berätta saker ;) jag hoppas att det blir samma förlopp nu som då, börjar bli lite orolig att jag ska känna att det är igång när det är försent för vi har en bra bit att åka när vi ska lämna hos barnvakt först..
  • sobrio88

Jag får också en massa frågor om jag känner något eller om det är på gång.. Speciellt eftersom jag nu passerat dagen som sonen föddes på. Om det inte hänt något på lördag lär det bli ännu värre för alla räknar med att det blir då (båda sambons barn är födda den 8e ;) ).. Jag däremot börjar få känslan av att jag kommer gå över.. Det känns väldigt långt till en förlossning och då är jag i 39+1 nu...

Nu brukar jag inte göra så mycket inlägg på sociala medier men jag skulle bli riktigt förbannad om någon skriver grattis eller liknande innan jag bestämt att det är dags att skriva ut att det är klart. Det tycker jag är ett kraftigt övertramp.. Om man vill gratulera så kan man göra det på SMS/telefon tills föräldrarna beslutar att gå ut officiellt med det.

Jag är gärna med på en fortsättningstråd sen :)

• sobrio88
    Haiduchi skrev 2017-07-05 08:31:15 följande:

Jaha bf +4 idag och Yay ännu är man gravid!!! :(

Ska till min bm idag kl 10 och om hon säger att det är ok så vill jag göra en hinnsvepning.

Så ska förbereda mig med tensen inför pinvärkar.....

Tycker det känns tungt i magen. Tänk om man får en bamsebebis!

Min mans kollega, hans fru gick över ca två veckor och blev igångsatt, deras son var 57!!!!! Cm lång.

Min dotter var 3,5 kg och 50 lång när hon kom för sex år sen...

Jag läste väldigt fel, jag tyckte det stod att du var gravid igen, haha :D lite trött ;)

Gick du över med din dotter också? Jag har passerat "sonens vecka" men jag är inte framme vid bf än men det känns som jag också kommer gå över :/
  • sobrio88
    Summerchild skrev 2017-07-08 17:09:20 följande:

Jag har 12 dagar kvar och inte byggt upp skötbordet lr fått in vagn och bilstol i bilen ännu. Inte packat väskan till bb. Känns som att alla är så redo men inte jag. har massa att städa imorgon när grabben åker tillbaka till pappa. :(

Äsch då.. Packa väskan bara så löser det sig sen :) jag har packat väskan men det finns ingenting i bilen utan det lägger vi in när det är dags att åka. Vi har två bilar nämligen och med oflyt så skulle väskorna och babyskyddet ligga i fel bil vi åker in i, haha ;) spjälsängen fixade jag faktiskt idag men jag hade inte tänkt fixa den förrän vi kommer hem men jag blev så sur på bebis imorse att jag fixade den ihopp om att locka ut honom ;) städa behövs det göras här också men det hinns med det också för inte städar huset sig själv inte ;) då har jag 3 dagar till bf och räknade med att han skulle vara ute vid det här laget ;)
  • sobrio88

Jag har värkar ca var 6 minut sen imorse och har haft småblödningar till och från sen dess. Är det normalt eller ska man ringa förlossningen och kolla? (Omföderska)

• sobrio88
    Treansresa skrev 2017-07-11 14:38:01 följande:

Jag säger ribg och kolla! Jag gillar inte blod alls längre!

Ja jag får nog ta och göra det :)
  • sobrio88

Jag blir tokig snart... Började få värkar imorse, regelbundet på en gång. Har haft 6 minuter mellan värkarna fram tills för ca 3-4 timmar sen. Då blev det helt plötsligt 7 minuter mellan värkarna fast dom gör ondare nu än vad dom har gjort under dagen. Trots tens och alvedon. Hur länge kan det hålla på så här?

• sobrio88
    LeyasMamma skrev 2017-07-11 20:19:29 följande:
    Det kan hålla på ett tag tyvärr, går inte att säga hur länge. Första barnet? För mig så startade värkarna med första barnet måndag eftermiddag och höll på hela natten, men tisdag morgon va de borta. Började igen tisdag eftermiddag och på kvällen vid 20 åkte vi in till förlossningen för kontroll, hade då öppnat mig 3,5cm tror jag. Men det kan lika gärna gå fort! :) lycka till nu och hoppas dom tätnar snart så du får komma in och föda dom bebis :)
    Nej andra.. Men första drog igång med att vattnet gick (hade bara lite molvärk under dagen innan) och så började värkarna en halvtimme efter vattenavgång. Var då redan på väg till sjukhuset för kontroll av vattnet och när jag kom in var jag såpass öppen att jag fick stanna kvar så jag hade aldrig någon koll på värkarna egentligen. Jag börjar faktiskt överväga att ringa in och fråga om jag får komma in på kontroll och se om det händer något överhuvudtaget :)
    Bimbim79 skrev 2017-07-11 20:19:30 följande:
    Så hade jag det i förra veckan, åkte in tillslut, hade typ inte hänt nåt, fick en sovdos åkte hem å sov nästa 9 timmar i sträck! Nu går jag här å längtar efter att det ska dra igång igen :/
    Men du lär ju märka om det börjar bli dags att åka in! Hade så med yngsta i nästan en vecka, på 1177 står det 14-20 timmar, den infon hade inte min kropp läst ;)
    Jag börjar faktiskt överväga att ringa in så jag får komma på kontroll och kanske få en sovdos om det inte har hänt något. Annars är man väl helt slut när det väl är dags ;)
  • sobrio88
    LeyasMamma skrev 2017-07-11 20:43:04 följande:

Jag hade i alla fall kontaktat förlossningen och rådfrågat vad dom tror. Är man andragångsföderska så kan det ju gå ganska fort trots att du inte har så täta värkar än. Det kan ju ändå hinna hända mycket med tappen. Min mamma berättade att hon inte kände speciellt mycket och öppnade sig "tyst" fram tills dess att krystvärkarna började. Så lika bra att höra med dom. Hade det varit första hade jag nog vågat avvakta lite mer :)

LeyasMamma skrev 2017-07-11 20:43:04 följande:

Jag hade i alla fall kontaktat förlossningen och rådfrågat vad dom tror. Är man andragångsföderska så kan det ju gå ganska fort trots att du inte har så täta värkar än. Det kan ju ändå hinna hända mycket med tappen. Min mamma berättade att hon inte kände speciellt mycket och öppnade sig "tyst" fram tills dess att krystvärkarna började. Så lika bra att höra med dom. Hade det varit första hade jag nog vågat avvakta lite mer :)

Ja min yngsta bror föddes på badrumsgolvet så jag vet vad fort det kan gå ;) så ringer in om en liten stund :)
  • sobrio88
    Bimbim79 skrev 2017-07-11 21:09:34 följande:

När jag väl kom in med yngsta, då va det öppet 6 cm men då gjorde det ONT. Men fram till dess va de rätt lugnt! Men bättre åka in å kolla iaf. Vi har ju inte jätte långt men det kändes som 100 mil när varje liten sten eller streck på vägen skar som knivar i magen! Å han vågade ju inte köra lugnt in heller ;)

Ja smärtan börjar ju bli värre så ska nog ta och ringa in om en stund så jag kan få komma på kontroll iaf :)
  • sobrio88

Nu är min lilla grabb här. 14.05 föddes han, 30h efter första verk <3 4500 g och 54 cm i jämförelse med "storebrors" 2960 g och 49 cm ;)

• sobrio88

Har varit dålig på att läsa i den här tråden nu sen min lilla knatte kom men grattis till alla nya bebisar och lycka till ni som fortfarande väntar på era små mirakel <3

Svar på tråden BF Juli 2017 ny