LeyasMamma skrev 2017-07-11 20:19:29 följande:
Det kan hålla på ett tag tyvärr, går inte att säga hur länge. Första barnet? För mig så startade värkarna med första barnet måndag eftermiddag och höll på hela natten, men tisdag morgon va de borta. Började igen tisdag eftermiddag och på kvällen vid 20 åkte vi in till förlossningen för kontroll, hade då öppnat mig 3,5cm tror jag. Men det kan lika gärna gå fort! :) lycka till nu och hoppas dom tätnar snart så du får komma in och föda dom bebis :)
Nej andra.. Men första drog igång med att vattnet gick (hade bara lite molvärk under dagen innan) och så började värkarna en halvtimme efter vattenavgång. Var då redan på väg till sjukhuset för kontroll av vattnet och när jag kom in var jag såpass öppen att jag fick stanna kvar så jag hade aldrig någon koll på värkarna egentligen. Jag börjar faktiskt överväga att ringa in och fråga om jag får komma in på kontroll och se om det händer något överhuvudtaget :)
Bimbim79 skrev 2017-07-11 20:19:30 följande:
Så hade jag det i förra veckan, åkte in tillslut, hade typ inte hänt nåt, fick en sovdos åkte hem å sov nästa 9 timmar i sträck! Nu går jag här å längtar efter att det ska dra igång igen :/
Men du lär ju märka om det börjar bli dags att åka in! Hade så med yngsta i nästan en vecka, på 1177 står det 14-20 timmar, den infon hade inte min kropp läst ;)
Jag börjar faktiskt överväga att ringa in så jag får komma på kontroll och kanske få en sovdos om det inte har hänt något. Annars är man väl helt slut när det väl är dags ;)