BF Juli 2017 ny
Ni som fått gravpenning beviljat, vad jobbar ni med?
Ni som fått gravpenning beviljat, vad jobbar ni med?
Man får ju ett moderskapsintyg från bm som man ska skicka in till försäkringskassan, sen får man ett papper tillbaka om föräldrapenning som man fyller i och skickar till FK igen.
Är det klart så?? För när jag loggar in på FK's hemsida så finns där en ansökan om föräldrapenning?? Där väljer man barn, dagar osv sen skickar in. Vad är det? Har inte jag redan ansökt om fp när jag skickade in pappret som FK skickar ut efter du mottagit moderskapsintyget?
Men när gör jag det? Ska jag göra det nu eller gör jag det när bebisen kommit? Tack snälla för svar:)
Ok, så det kanske är bäst att skicka in nu snart så jag har allting klart?:)Tack för infon! Så om jag har bf 4e juli ska jag anmäla att jag vill ha pengar från och med 4e juli även fast jag inte vet när han kommer egentligen?
Vad var det andra steget då? Eftersom du nämnde att det görs i två steg:)
Nu har jag druckit sockerlösningen på glukosbelastningen. Det smakade faktiskt inte så illa som jag trodde eftersom jag gick in med inställningen att det kommer vara förjävligt, haha ;) sockret var bra nu innan så jag hoppas att det fortsätter så :)
Jag sitter också på provtagningen efter att ha druckit sockret. Detta var andra gången så var beredd. Jag börjar bli lite skakig nu. Kroppen gillar inte att gå från fastande till att höja blodsockret såhär snabbt. Sen blir jag knäpp av att bara sitta och vänta. Sjukt trött....zzz...
Någon mer med en väldigt lugn bebis?
Den här lille/a bjuder inte på många sparkar. Bör jag bli orolig? Jag känner bebis varje dag men det är nån gång om dagen och ganska svagt. V 28+0 och så har det varit sen jag börja känna bebis.
Ja just. Man gör det vid två tillfällen samma graviditet. Hade nog förträngt det!
Jo, jag gjorde ett rätt tidigt, o ett lite senare i graviditeten. Båda var godkända. Du kanske klarar dig med ett då om du har tur!
Jag skrev inget brev förra gången mer än att BM skrev ner alla problem jag hade haft under graviditeten. Blir samma denna gång, tar förlossningen som den kommer.