Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-07-02 09:54:53 följande:

Nu är det klart att det blir en igångsättning idag. Antingen hinntagning eller tabletter. Jag tror dock inte på hinnorna då jag i fredags inte var öppen för det. Senast tisdag vid lunch ska bebis vara ute, annars snittar dom:)

Nu vart jag nervls

Wii! Spännande! Känner du dig utvilad och redo?
  • narie24

Ngn som känner igen sig i det här? Senaste veckan efter jag ätit frukost har jag blivit helt sänkt. Skakig, matt, tyngandes och lätt illamående. Mina tarmar har varit ur form hela magen. Mår allmänt dåligt.

Brukar bli bättre när jag tvingar mig igång för dagen, ätit lunch osv.

• narie24
    Bimbim79 skrev 2017-07-02 12:43:53 följande:

Japp, behöver typ sova frukost ;)

Samma symtom som första trimesten, trött, illamående, matt, svimningskänslor, kallsvettas mm. Känns som jag inte riktigt får luft! Bm sa de va rätt vanligt! Magen gått från förstoppad till tvärtom, många toalettbesök. Behöver kissa varje gång jag byter ställning.

Precis så känner jag! Skönt att höra att man inte är ensam ;). Funderade på om det var blodsockret som bråkade med mig.
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-07-02 18:38:28 följande:

En liten uppdatering från förlossningen. Hinnorna är nu tagna är öppen 4 så nu får vi vänta in resten.

Ganska coolt endå att vi är dom enda här så vi har läkare, Bm och sköterska helt för oss själva:) perfekt dag att föda barn på:)

Spännande att följa hur det går :) och vilken lyx att ha tillgång till personalen på det sättet.
  • narie24

Spännande tider här i tråden! Lycka till ni som är igång :).

Jag är både otålig och samtidigt vill jag skjuta på det, är lite orolig för hur det ska gå. Bf om 12 dgr så det kan ju dröja till typ fyra veckor till. Det känns vidrigt att tänka sig att må såhär så länge...

• narie24
    Treansresa skrev 2017-07-03 00:39:01 följande:

2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)

Wow grattis!! Hoooas allt gick bra för er. Vad bra att du stod på dig!
  • narie24
    Wooden skrev 2017-07-03 13:23:32 följande:

Ja, jag har faktiskt känt mig sådär på förmiddagarna! Efter frukost som du säger. Typ som ett rejält blodsockerfall fast det är helt motsägelsefullt precis när man ätit. Har flera förmiddagar fått parkera sonen framför tvn och joinat honom liggandes som en padda i soffan. Brukar också bli bättre vid lunchtid. Konstigt!

Jag tror att det är för att blodsockret ligger så lågt när man vaknar och sen går upp snabbt när man ätit frukost. Försöker tänka på att inte äta för mkt på en gång. I dag åt jag t ex några knäckemackor först, efter en timme åt jag yoghurt. Kändes faktiskt lite bättre.

Just nu vill jag bara att det ska bli fredag, då ska jag till bm igen. Känner mig orolig över att ngt ska vara tokigt. Kan inte slappna av. Ligher hon rätt? Är hon för stor? Hur är hjärtljuden?

Har ju inget att åka in för direkt utan får ge mig till tåls. Bläää... samtidigt går jag o småhoppas att det ska starta lite tidigare.

Imorgon kommer mina barn hem efter att ha varit hos sin farmor i Sundsvall ca en vecka. Har varit så tomt utan dem här hemma, samtidigt som min kropp verkligen behövt den här möjligheten till att vila. Kommer bli sån omställning att skrota runt hemma till att ha två pigga barn här som behöver aktiveras.

Man får hoppas på vädret, att man kan vara ute en del.
  • narie24
    Haiduchi skrev 2017-07-04 10:38:57 följande:

Bf +3 idag.

Vaknar och hinner knappt öppna ögonen innan smärta från fogarna söker mig nåt så fruktansvärt.

Kan knappt gå eller göra något utan mycket smärta i fogen där framme.

Öm i resten av kroppen med....

är hemma själv med vår 6 åriga dotter och orkar/vill liksom inte. Orkar inte säga nej till henne om allt för att jag inte kan/vill/orkar. Har varit hon och jag länge nu och vi går varandra på nerverna direkt.

Att hon ska ta hänsyn till mig hela tiden....

Bara gråter en massa och ringer till slut min man, mamma och pappa. Mamma kom sen efter ca 45 min oh hämtar dottern, hon ska sova hos dom tills imorgon.....

Så nu har jag pallat upp mig med massa kuddar i soffan, till den ställning som gör minst ont. Förberett med vatten, mat, mobilladdare och stolthet och fördom på tv:n. Ska inte lämna soffan för något. Bara vila, sova, slappa, gråta. Ja vara själv....

Är så trött på detta nu....

Massor av pepp till dig!! Vilken tur att din mamma kunde ställa upp. Hoppas du får chans att vila ordentligt idag. Tålamodet blir ju så mkt sämre när man är utmattad. Kram!
  • narie24

Åå idag har jag haft sånt tryck nedåt och mkt sammandragningar. Känns som det trycker så att det är ett under att vattnet inte går. 10 dgr till bf och sen ännu längre väntan. Kommer va psykisk tortyr att gå på helspänn såhär så länge.

Här frågar nog lagom mkt, än så länge ;). Vid bf kommer det väl ännu mer hehe. Då kanske man blir less på det.

Synd att man har dålig koll på bf-listan, speciellt nu när det rasslar in bebbar för fullt. Det är så spännande att höra om allas erfarenheter! Det är ju så olika. Och spännande att höra om

tiden efter med alla hormoner och allt.

Men är speciellt nyfiken på att höra hur det går för er som inte ska bli igångsatta eller snittas, utan det ska starta av sig självt.

Ska ngn starta en fortsättningstråd dit man kan gå över längre fram när bebbarna är födda?

• narie24
    emme 86 skrev 2017-07-05 15:10:45 följande:

Kul att se att det börjar "trilla" ut lite bebisar nu.

Jag har bf 13/7 men blir förhoppning igångsatt imorgon. Var på ett lyckat vändningsförsök förra veckan men lilleman har troligtvis vänt sig igen. Ska till obstetriska mottagningen imorgon för ul och om han behöver vändas igen så blir det igångsättning direkt efter.

Vid förra vändningen beräknades han väga 3800g o hade gott om utrymme med mkt foservatten, så jag räknar med en lätt vändning imorgon också trots storleken.

Har en hel del förvärkar som håller i sig över 1min men som inte gör ont, de får gärna hålla sig lugna tills det är dags.

Åh vad spännande att veta att det blir imorgon. Svårt att gå och lägga sig ikväll va? Ladda med kolhydrater nu :).
Svar på tråden BF Juli 2017 ny