Inlägg från: narie24 |Visa alla inlägg
  • narie24

BF Juli 2017 ny

Wooden skrev 2017-06-20 09:54:56 följande:

Ja, jag tycker det är så tröttsamt när det närmar sig läggdags, för man vet ju hur det kommer vara. Svårt att somna, inte kunna ligga skönt, inte kunna byta ställning, bli kissnödig hundra gånger osv. Usch. 

Sambon har solbränt sig på axlar och rygg i helgen och det flagnar lite plus att han är torr så det kliar tydligen. Fruktansvärt mycket. Så det typ kryper i kroppen. Förklarade att det är väl ungefär som när det kryper i mina ben på kvällarna. "Nej, det här är mycket värre" säger han då. Tog ingen diskussion. Kul om han typ tror att man överdriver sina krämpor när man kämpar som ett djur. Tur att jag inte var gråtig eller på krigsstigen...

Hehe. Har också blivit frustrerad på min man när han jämför mina krämpor med hans.

Och jag känner precis som du om kvällarna. Känns mest jobbigt att lägga sig när man vet att man kommer vakna massor av gånger.
  • narie24

Min man får massera mina vader på kvällarna. Har fått sån värk i dom senaste dagarna :(.

Känns som jag är så blodfylld i hela kroppen.

Jag klagar nog också rätt mkt på trötthet. Är alldeles matt och svag i kroppen. Dränerad. Lite bättre precis efter jag ätit. Om jag är iväg på nåt är det lite bättre men sen helt sänkt när man kommer hem hehe. Jämför mig med de gravida som är pigga och håller sig igång, och skäms nästan.

Idag har jag legat o kollat serier hela dagen och det gör ju inte att jag får mer energi direkt ;)..

• narie24

Vad skönt att höra att allt gick bra Gröna druvan! Och stort grattis!

Även om jag blir lite rädd för den där smärtan du beskriver. Har hört det där förut, att när de tar hål på hinnorna så kan det gå ruggigt snabbt. Undrar om man kan sätta Eda liksom förebyggande då? Så att man hinner med smärtlindring?

Använde du lustgas?

• narie24

Första barnet tog jag ingen Eda, i efterhand inser jag att jag borde ha gjort det. Var ju helt slut efter värkar i två dygn. Med andra bestämde jag mig för att prova. Bm sa lugnt att om en kvart så försvinner smärtan. Men edan tog inte alls :(. Blev så besviken, och hade jävulskt ont. Ngn som varit med om det?

Större risk att det händer igen?

• narie24
    acinnaleh skrev 2017-06-21 18:13:57 följande:

Har mitt planerade snitt imorrn så inget konstigt :)

Stort lycka till idag!!
  • narie24
    acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Stort grattis!!! Hoppas du mår bra.
  • narie24

Blääää!

22 dgr till bf men är helt jäkla slut. I natt var jag mer vaken än sovande. Värk i benen (gick lite för mkt igår), illamående, lite förkyld och allt kändes bara blä. Även fast jag lämnade ungarna på f-skola o fritids idag så lyckades jag inte sova ikapp. Låg bara o vred mig. Kroppen känns skum.

Och å vad tungt det var att släpa sig iväg för att hämta barnen sen. Allt skulle tömmas på hyllorna inför sommarlovet också. Släpade mig fram med kassar, trött och varm. Känns så tungt att andas just nu. Tänk om man mår såhär när förlossningen startar?

Strax iväg på födelsedagsfirande och tidigt imorgon bilresa till Sundsvall.

Tårarna är nära.

Visst har flera av er haft sd och mensvärk länge? Och kanske tom förväntar?

Sista veckan har allt sånt ökat för mig. Sd som gör att ja knappt kan andas, molvärk i nedre delen av magen.

• narie24
    acinnaleh skrev 2017-06-25 09:27:45 följande:

Jag har glömt att berätta att vi kom hem igår. Jätteskönt att vara hemma, kvällen innan var skitjobbig på sjukhuset och maken var hemma med storebror och jag skulle vara själv. Massa hormoner dom skapade oro i huvudet över att fixa natten helt själv. Men fick hjälp att bulla upp ned kuddar av sköterskorna på avd som även kom in och hjälpte mig byta sida. Att gå på toa nysmittade var inte så lätt , ålade mig typ runt grindarna och fattar först hemma att jag använt grindarna för att sätta mig upp från liggande. Kommer typ inte upp ur liggläge till sittläge utan hjälp hemma så får be maken om stöd för att ta mig upp sittande :) att ställa dig upp sen går bra för då kan jag trycka ifrån med händerna.

Våran son, Oscar, är en fantastisk storebror som gärna sitter med henne bredvid sig och i famnen. Moa verkar också trivas hos honom :)

Har för övrigt en väldigt blöt säng nu, hade frotte över men den låg så klart inte under mitt lakan :) nåja madrassen har fått mjölk på sig förut så en fläck mer eller mindre gör väl inget :) smningsbehåarna från förra gången är för små nu vilket jag redan misstänkte eftersom brösten växte mer redan under grav. Maken ska åka och handla nya när affärerna öppnar.

Vad skönt att komma hem :). Men förstår att det är en inställning.
  • narie24
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-24 17:32:42 följande:

Idag tror jag kanske slemproppen gick. Inte helt säker eftersom jag haft lite mer flytningar än vanligt senaste månaderna, men det var lite annorlunda i konsistens och färg och 'ramlade' ner i en liten klump. 

Det är ju exakt en vecka kvar nu till BF så det vore ju inte konstigt om det var slemproppen i alla fall.

Sambon har tagit det på sig själv att vara nykter sedan ungefär en vecka tillbaka. Vi bor mycket nära sjukhuset (kanske 20 minuters promenad) så det är inget jag har oroat mig om, tänkte att vi tar väl en vårdtaxi om det behövs. Men det känns bra att han själv funderat på det och bestämt sig för att avstå tills det är dags.

Spännande med slempropp! Då känns det ändå ett steg närmare. Jag har inte sett ngn slempropp vid mina tidigare graviditeter så lär väl inte göra det nu heller. Men tittar i trosorna varje toabesök. Mer flytningar har jag haft senaste dagarna och på kvällarna trycker det, jag har mensvärk och sd. Känns som kroppen förbereder sig. Känns som ngt måste hända när det trycker på nedåt.
  • narie24
    Newbie84 skrev 2017-06-25 11:01:20 följande:

Stort grattis till er som fått era små :)

På natten kl 3 den 20/6 vaknade jag av att vattnet gick. Tur att vi hade plastad frotté skydd i sängen haha, så för er som inte har kan jag verkligen rekommendera! Nu förstår jag varför man ska förbereda och kanske packa en BB väska innan :) gick över tiden sist och var på mvc samma dag där hon konstaterade att huvudet fortfarande var rörligt och bebis låg ganska högt upp än. När vattnet gått åkte den ner för han hade fixerat sig när vi kom in en timme senare.

Sambon satt uppe och jobbade och vi fick lite snabbt väcka grannen då värkarna drog igång precis när jag lagt på luren med förlossningen, försöka hitta kläder till oss och bebis och sonen för att packa ner. Hade tänkt att städa, tvätta och förbereda efter midsommar så allt var ett smärre kaos här hemma.

Superbra personal och vi hade hör och häpna personal inne på rummet under hela tiden varav två bm, trodde jag inte här i Sthlm. Förlossningen gick bra och jag fick en revansch från förra som var långdragen och avslutades med sugklocka. Denna tog 10 timmar från att vattnet gick tills han var ute. Hade tänkt att skita i epidural men när de sa att nu är sista chansen för epidural så tog jag det för att få lite vila. Efter en natt på BB kände vi oss redo att åka hem och det var skönt att det var vi som valde och inte kände oss ivägtvingade.

Stort lycka till ni som går och väntar, även om det är sjukt jobbigt att föda så är det så himla häftigt!

Stort grattis!! När var bf? Hur kändes smärtan den här gången?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny