BF Juli 2017 ny
Nu har jag fått tredje shots också dubbel känner massa sammandragningar så får vi se kl 17 vad dom gör
Nu har jag fått tredje shots också dubbel känner massa sammandragningar så får vi se kl 17 vad dom gör
Oj oj jag o mannen körde en färdknäpp för några timmar sen och ganska snabbt fick jag onda sammandragningar. Nu sitter jag i bilen medan barnen leker i en parklek bredvid och andas igenom värkar. Vet inte om det kommer lätta elller om det verkligen är på gång. De är inte så långa men hat haft 4 st onda nu på 30 minuter.
Åh! Hoppas på inte ett falsklarm nu då! :) här verkar ingen färdknäppen ha någon funktion alls, min tapp och unge har helt klart gått ihop och gjort en kupp mot mig :D blir inte förvånad om det hoppar igång på fredag bara för min stora tjej fyller år då :D
Grät massor, trots jobbiga värkar i fredags som avtog till slut så var endast min tapp påverkad Max 5 mm....
så struntade i en rejäl hinnsvepning då jag bara verkar få hemska pinvärkar av det....
Fick tid för bedömning på lördag kl 8.30 på förlossningen jag hör till. Hoppas hoppas det slutar med igångsättning direkt efter. Min bm var optimistisk, men hon har ju varit det om allt under graviditet, trodde ju jag skulle föda innan bf... men är ju 41+6 på lördag, de har inga andra planerade igångsättningar den dagen.
Hoppas de tror de kan ta hinnorna på en gång, min bm sa att det kan vara svårt att ge mig dropp då jag har snitt sen tidigare på livmodern.
Ringde min man sen och han har bett om ledigt nu torsdag fredag, så kan jag ha det helt kravlöst med vår dotter, att deppa om jag vill, eller hänga med på sånt de kanske hittar på. Inga måsten helt enkelt. Ska bli så skönt! För att föda innan lördag. Nej det tror jag inte på.
Lycka till alla andra som nu håller på och föder :)
I lördags enligt rul, men imorn enligt mens, så här är de övertid nu :D
Åh nej, hoppas det är kroppen som återhämtar sig lite bara :)
Nu är min lilla grabb här. 14.05 föddes han, 30h efter första verk <3 4500 g och 54 cm i jämförelse med "storebrors" 2960 g och 49 cm ;)
Idag är jag 41+4......
lite små molande och sd nu på morgonen. Igår pinvärkar till och från.
Ställer in mig på lördag, men även att förlossningen är överfull så att jag får åka hem.... så föder väl nångång nästa vecka :(
Bf idag!
Och har inte sovit såhär dåligt på läääänge. Allt har varit fel i natt. Känner mig helt matt och skakig idag, tom på energi. Är det kroppens sätt att förbereda sig att typ behöva mer mat? Känner mig helt gråtfärdig.....
Usch jag vet verkligen hur det är. Med hemsk foglossning hela graviditeten och de sista veckorna attacker i ischias nerven. Gör sååå ont imellan åt, är fan så mycket värre än ont i fogarna. Känns som det är barnet som trycker, tack för den liksom....
Hoppas verkligen de hjälper dig så du slipper det.
Tänker med ta upp alla besvär imorgon på min bedömning om igångsättning ifall de tvekar:.. vill inte mer !
Hur mår du nu?
Ät lagom så inte ditt blodsocker går upp och ner ifall du mår dåligt.
Inte kul att känna så när man börjar närma sig att föda.
Är det första barnet ?