Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF Juli 2017 ny

Ni som är runt vecka 37 och uppåt, kan ni känna er livmodertapp? Jag har inte känt på den alls under graviditeten men nu när jag stod i duschen blev jag så nyfiken och skulle prova men kände den inte alls! Hur mycket jag än grävde runt haha. Känner ni eran??

• FrökenMp
    Newbie84 skrev 2017-06-25 19:58:44 följande:

Tack v38+4.

Apropå livmodertapp, jag tvingade min sambo att känna och han hittade den inte, men på förlossningen så var den där iaf och typ 2-3 cm lång haha så vet inte hur man ska känna eller så för att hitta den

Jag tänker om det kan vara så att vi inte kan känna den pga att den håller på att utplånas? Vill gärna tro att det är så haha:D
  • FrökenMp
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-26 09:15:18 följande:

Förvärkarna har inte avtagit under natten, utan sakta blivit något starkare, så jag ringde in till förlossningen för att stämma av. De säger att "det kan vara något på gång" så jag får helt enkelt vänta och se. Hade kännt på mig att jag skulle gå över tiden men det gör inget om bebisen kommer nu. Bara jobbigt om det ska vara falskalarm i upp till tre veckor till.

Åh hoppas hoppas! Håller tummarna för dig att det blir bebis snart:D

Har du känt av förvärkar innan eller kom drt bara sådär?:)
  • FrökenMp
    Bimbim79 skrev 2017-06-26 21:10:45 följande:

Efter allt snack om livmodertappar va jag tvungen att kolla min, lättpåverkad som man är :) den är inte riktad bakåt, mjuk, och hade nog kunnat föra in ett finger? Innebär detta att det är på g? Känns som ca 1,5 cm tapp kvar.

Åh, vad häftigt! Nu måste jag känna på min igen bara för det... letar efter massa tecken att det kan vara på gång haha! När har du bf?
  • FrökenMp
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Massa grattis! Vad roligt!:D
  • FrökenMp
    Summerchild skrev 2017-06-27 12:28:11 följande:

Jag fattar inte heller varför min tapp är så långt upp å typ kort för det har den vart sen v 20 typ så har det inte vart med dom andra 3. Ålder ? Kan ju vara för att jag är 32.

Jag är 25:)

Försökte känna den idag igen men känner den verkligen inte alls hur långt bak och fram jag försöker vinkla fingret! Haha
  • FrökenMp

Läst om er som känner er trötta och fått tillbaka "första-trimester-symptomen". Tycker synd om er! Hoppas det är tecken på att det snart är dags för er del:)

Själv har jag 7 dagar kvar till bf och känner INGENTING. Jag mår så himla bra så en förlossning känns så himla långt borta nu...:( blir så ledsen. Vill verkligen känna att det gör lite ont nånstans eller nåt men känner ingenting.

Det enda som har känts optimistiskt är att jag blivit dålig i magen och måste göra nummer två ca 2-5 gånger per dag men det har liksom hållt i sig mer än en vecka nu. Sen i förrgår lossnade en liten del av slemmisen men har sen dess inte märkt av att det lossnat mer (om det inte lossnat innan som jag inte märkt) och yttttttterst lite molvärk. Allt känns så hopplöst....

• FrökenMp
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 18:25:41 följande:

Tack för alla gratulationer! Nu är vi på BB och jag försöker hålla mig vaken eftersom jag har en bebis som snuttar på bröstet.

Förvärkarna startade som alltså på söndag eftermiddag. De var dock så pass milda att jag ändå kunde sova ok. Tajmade och väntade på att de skulle bli korta och regelbundna, men vid 21 varierade det fortfarande en del i intervall. Men då gjorde det så pass ont att bad om att komma in, och det fick jag. Tur det, för det visade sig att jag redan var 8cm öppen. Sen tog det ett tag innan hinnsäcken sprack och värkarna var fortfarande för glesa, så värkstimulerande sattes in mot slutet. Eftersom jag kom in så öppnad så blev det bara lustgas, men smärtan kändes hanterbar fast jobbig så klart. Efter 4,5 timme var det klart. Ett stygn på varje blygdläpp, annars inga bristningar eller så. Känner mig väldigt nöjd med förlossningen i helhet. Hade velat gå hem direkt eftersom jag och bebisen mår så bra, men rutinerna här är att förstföderskor stannar natten för att kontrollera att amningen kommer igång.

Så det var vår story. :) ska bli spännande att följa er andra i tråden nu.

Åh, låter som en drömförlossning! Vad härligt att det gick så fort och att ni alla mår bra:)
  • FrökenMp
    LeyasMamma skrev 2017-06-27 14:55:50 följande:

Det va som jag sa till min bm härom dagen, att jag mår för bra! Känne precis som du att jag vill känna mer i kroppen, vill att de ska komma igång nu :)

Ja, deg känns jättejobbigt tycker jag att andra har förvärkar hit och dit medan jag bara har sammandragningar. Nu de senaste två dagarna har även sammandragningarna lugnat ner sig och känns även som att bebis är mycket lugnare.. rör sig mindre liksom. Vill bara känna att nåt är på gång...:(
  • FrökenMp
    Leeandra skrev 2017-06-28 11:32:19 följande:

Jag kände inget symptom på att något var på g med min första 7 dagar innan, mådde fantastiskt. Sen lossnade slemproppen med blodstrimmor i och tre dagar senare hade jag en bebis . Sonen kom på BF -1.

Det är som den där trissreklamen, plötsligt händer det.

Känns så himla skönt att höra om er som fött utan några som helst känningar innan! Det ger hopp till en annan haha:D
Svar på tråden BF Juli 2017 ny