GrodanS77 skrev 2017-11-29 20:21:03 följande:
Är det någon som blir dålig i magen av omega 3? Har tagit det i 3 dagar och igår började magen krångla och i kväll så känns magen väldigt orolig. Kan inte komma på något annat som skulle kunna orsaka det. Om det inte bara är något tillfälligt hormonaktigt...?
Ang. diskussionen om magnesium. Hur ska man veta vilka vitaminer och mineraler man behöver extra av? Och hur mycket man vågar äta? Tar extra folsyra enligt klinikens rekommendation. Tar även vitamin kvinna och nu omega 3 då jag inte alltid äter fisk varje vecka. Funderar på det där med mineraler. Jag dricker mer vatten än vanligt och kissar i mängder så funderar på om kroppen blir urlakad ungefär som när man tränar och svettas mycket. Men vad vågar man stoppa i sig och hur mycket? Har tex "mitt val sport" hemma sen tidigare. Kan man ta? .
Yr i huvudet kan man bli av högkocentrerad Omega3, men inte hört nån som blivit dålig i magen. Men testa att byta märke av Omega 3. Jag använder Eskimo3 pure, funkar jättebra för mig.
Ang vilka vitaminer man ska ta, jag tar Omega3, d-vitamin och folsyra på min Atenläkares inrådan.
Sen tar jag också b-vit, kalcium, järn och lite annat.
Men du får pröva dig fram. Viktigast är folsyra och järn tror jag. Men d-vitamin brist är inte heller bra som gravid. Apoteket har speciella vitaminer för gravida som innehåller ett grundutbud, testa det om du vill. Apoteket Gravid heter den.