Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Det blev operation för mig.
Utomkveds i höger äggledare, som dom tog bort. Så är nu en äggledare fattigare + att de gjorde en "sugning" för att få ut alla rester av blödningen. Men mår ändå relativt bra nu, inte ont längre. Om 4-6 veckor bör menscykeln kommit igång igen och sen får vi börja om att försöka.
Såå vi har väl inte lika stor chans att lyckas nu, men de säger att kroppen ändå brukar hitta vägar att få det att fungera. Andra äggledaren kan plocka upp ägg från höger äggstock ibland. Men störst chans är väl om man prickar in äl när ägget släppt från vänster, där jag har kvar äggledaren. Var ändå lika bra att de opererade bort den högra, hade man lämnat kvar en skadad/ärrad äggledare hade risken varit stor att det fastnat där igen..
Så tar en liten paus i fördömandet. Får hoppas att 2017 blir vårt år.
Åh så spännande med alla som försöker bli gravida. Ska få min mens på måndag men har haft nog i mage och stickningar i livmodern mår lite illa,testade mig men d3 va så klart negativt. Tror ni det är för tidigt ? Jag födde min son i juni men han gick bort efter två månader, hoppas att bli gravid snart igen.
Beklagar verkligen bortgången av din son. Livet är orättvist. Föddes han i fullgången tid?
Ja han föddes v 41+5 . 4200 kg en fin liten kille men han föddes neurologiskt sjuk, en lång historia men läkare har inte satt en diagnos. Vildigt ovanligt fall 1 på 1000000.
Hej!
Jag hoppar in här. Jag hade ägglossning i torsdag förra veckan och vi har haft sex typ varje dag 5 dagar innan och lite efteråt. I måndags fick jag en rosaröd blödning på morgonen och den slutade på sen eftermiddag och sedan dess ingenting mer än att jag är lättblödande vid samlag och sedan har jag en konstant molande värk i magen. Är det någon som känner igen dessa symtom och såhär tidigt efter ÄL?
Lycka till allihop! Kramar
Tog själv ut spiral 17e november. Hade då ägglossning just då och om min mens hade varit regelbunden skulle den nu varit 3 dagar sen. Är super trött, illamående till och från, ömma bröst och har varit lite yr ibland. Än så länge visar testet ingenting. Vet inte om jag inbilar mig symtomen? :)
Denna väntan på att få ta ett test... Huu vad tiden går sakta!
Åh så spännande med alla som försöker bli gravida. Ska få min mens på måndag men har haft nog i mage och stickningar i livmodern mår lite illa,testade mig men d3 va så klart negativt. Tror ni det är för tidigt ? Jag födde min son i juni men han gick bort efter två månader, hoppas att bli gravid snart igen.
Gjorde ett test på julaftonsmorgon, 3 dagar innan beräknad mens. Var negativt och på em kom mensen :( Jag som aldrig får den tidigare än dag 28 och nu kom den på dag 25, skumt.
Bara på det igen :P Har ÄL runt den 5-6 januari så nu får det bli mkt mys. Dock inga symtom som förändrad flytning än.
Hur går de för er andra? Nån mer som har ÄL nu snart?
Gjorde ett test på julaftonsmorgon, 3 dagar innan beräknad mens. Var negativt och på em kom mensen :( Jag som aldrig får den tidigare än dag 28 och nu kom den på dag 25, skumt.
Bara på det igen :P Har ÄL runt den 5-6 januari så nu får det bli mkt mys. Dock inga symtom som förändrad flytning än.
Hur går de för er andra? Nån mer som har ÄL nu snart?