Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Hoppar på här!
Jag är 22 år och min sambo 29 år. Vi försöker nu skaffa vårt första barn. Helst av allt vill jag att det ska hända NU NU NU. Väntan är olidlig. Jag slutade med mina minipiller i fredags och fick miiiiinimalt med pillermens idag. Någon som vet om man kan ha ÄL trots pillermens och räknas pillermensen som en riktig mens när man pratar om menscykel? Jag började igår käka folsyra och har köpt hem ÄL-test för att se om jag kan försöka hitta när min ÄL är. Då jag ätit minipiller under många år och knappt haft någon mens så är det svårt att veta när ÄL är genom att räkna!
Önskar lycka till till er som försöker och ett grattis till alla ni som plussat!
Kramar
Återkommer med ännu en fråga. Är det någon som vet om man räknar sin pillermens(mensen man får efter att ha slutat med p-piller/minipiller) som vanlig mens när det gäller menscykeln? Det är just nu det enda jag har att gå på när det gäller att försöka få en föraning om när min ÄL kommer!
Hej tjejer!
Tänkte bara uppdatera lite. Tog ett nytt gravtest idag. En sticka. Det var negativt. Har haft som mensvärk och lite lite blödning.
Det känns jättetråkigt. När man äntligen fått plus så går det åt helvete.
Hej tjejer!
Tänkte bara uppdatera lite. Tog ett nytt gravtest idag. En sticka. Det var negativt. Har haft som mensvärk och lite lite blödning.
Det känns jättetråkigt. När man äntligen fått plus så går det åt helvete.
Nej! Skit också. Stackare :( Kram!
I morgon ska jag ta sista blodprovet för att kolla hcg. Förhoppningsvis är det nere på 0 nu, så kan vi utesluta utomkveds och räkna med att missfallet är över. Vill så gärna börja att försöka igen nuu!! Tänk om det har stigit igen?..
Ska ta blodprovet på morgonen, så förhoppningsvis ringer de samma dag! Hoppas!
I morgon ska jag ta sista blodprovet för att kolla hcg. Förhoppningsvis är det nere på 0 nu, så kan vi utesluta utomkveds och räkna med att missfallet är över. Vill så gärna börja att försöka igen nuu!! Tänk om det har stigit igen?..
Ska ta blodprovet på morgonen, så förhoppningsvis ringer de samma dag! Hoppas!
Nu behöver jag lite råd och stöd för mina tankar krossar mig. Jag slutade som sagt med mina minipiller i fredags. Fick igår en liiiiiiten blödning och tänkte att nu kommer pillermensen. Blödningen var ytterst sparsam och idag har den avtagit men den molande värken i nedre delen av magen(känns precis som mensvärk) har idag varit mycket värre. Känns typ som en blandning av kramper och stickningar, med ständig svag molande värk. Samtidigt otroligt trött och ömmande bröstvårtor. Känns konstigt att blödningen avtagit idag, så har min kropp aldrig tidigare reagerat när jag slutat med piller utan då har riklig mens kommit efter bara 2 dagar.
Kan det kanske vara så att det kan vara nått där inne ändå eller är det bara jag som inbillar mig? Någon som varit med om liknande?
Heej, har en fundering...;) Hur länge kan man ha "mensvärk" liknande värk i magen när man har ägglossning? Har haft en sån jäkla värk i magen nu i en vecka till och från, har inte bim dörren den 20, så är ju lite tidigt att märka en graviditet lixom. Men fick missfall den 13nov, och är mens och ägglossning samma efter MF eller den lan rubbas? För isf vet jag inte när tantröd kommer, eller när ägglossning sker. :)
Nu behöver jag lite råd och stöd för mina tankar krossar mig. Jag slutade som sagt med mina minipiller i fredags. Fick igår en liiiiiiten blödning och tänkte att nu kommer pillermensen. Blödningen var ytterst sparsam och idag har den avtagit men den molande värken i nedre delen av magen(känns precis som mensvärk) har idag varit mycket värre. Känns typ som en blandning av kramper och stickningar, med ständig svag molande värk. Samtidigt otroligt trött och ömmande bröstvårtor. Känns konstigt att blödningen avtagit idag, så har min kropp aldrig tidigare reagerat när jag slutat med piller utan då har riklig mens kommit efter bara 2 dagar.
Kan det kanske vara så att det kan vara nått där inne ändå eller är det bara jag som inbillar mig? Någon som varit med om liknande?