• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Livetsgång
    Anonym (Littleprincess) skrev 2016-12-12 16:51:30 följande:
    Håller tummarna för dig! När har du bim?
    BIM startade med flytningar den 10:e
    Men har ändå trots fortsatt blödning inte den mens jag brukar har och fortfarande ilande bröst m:m
    vetlanda skrev 2016-12-12 11:55:13 följande:
    Har du testat ännu?

Dagens test visar bara svaga skuggor men som man kan se utan att behöva fiffla med bilden men fortfarande skuggor.
    Symptom har jag kvar ännu. Så jag får nog hållas några dagar till iomed jag har fått blödning med flytning den 10:e men inte som min vanliga rikliga mens utan mindre än normalt. 
  • vetlanda

Själv har jag typ som mensvärk och haft sen bim. Igår och idag har jag haft en pytteliten blödning så jag är lite orolig.
    Men jag antar att det inte är så mycket att göra mer än att vänta. Tänkte ta ett nytt test om en vecka. Sen får jag väl ringa till gyn. Jag vet inte hur tidigt de kan höra hjärtat... Vet ni?

• Nacka11

BIM idag. Ännu ingen mens men bruna flytningar sen förra onsdag så vet inte om de kan vara på ingång.
    Fortfarande öm/svullen i brösten
    Lätt illamående till o från
    Diffus huvudvärk
    Börjar bli tröttare mitt på dagen

Väntar på ett test som ska komma med posten så får vi se.

• 3hjärtan

Suck. När ska allt bli normalt efter avbrytandet. Var blödningsfri 2.5 dygn sen hade vi sex, blodiga flytningar dagen efter och lite dagen därpå. Sen som vanligt igen. Sen efter sex igen så samma visa. Hinner aldrig ta cellprov för blöder hela tiden. Som att det inte skulle räcka med 8-9 v blödning i streck

• Rut86

Vad har ni för appar för att ha koll på äl? Jag har inte använt ägglossningstest eller koll på temp så vill bara ha lite koll på när äl borde vara på ett ungefär. Har oregelbunden mens så det känns omöjligt. Installerade nu period tracker som verkar mkt bättre än den jag hade innan. Den gör nån slags uträkning utefter menscykeln de senaste månaderna. Så det skiljer nästan en vecka på berälnad äl på de två apparna jag har nu... Enligt period tracker har jag äl på julafton.

• Aspargus
    Rut86 skrev 2016-12-13 18:00:22 följande:

Vad har ni för appar för att ha koll på äl? Jag har inte använt ägglossningstest eller koll på temp så vill bara ha lite koll på när äl borde vara på ett ungefär. Har oregelbunden mens så det känns omöjligt. Installerade nu period tracker som verkar mkt bättre än den jag hade innan. Den gör nån slags uträkning utefter menscykeln de senaste månaderna. Så det skiljer nästan en vecka på berälnad äl på de två apparna jag har nu... Enligt period tracker har jag äl på julafton.

Jag hade period tracker men jag tyckte den var lite oflexibel om man själv vill bestämma när man hade äl (när man vet säkert liksom). Nu har jag både den (för har massa anteckningar i den) och en som heter Flo som jag tyckte var smidig. Vilken hade du innan?
  • vetlanda
    Rut86 skrev 2016-12-13 18:00:22 följande:

Jag hade Min kalender. Helt okej. Fast har haft lite alla möjliga appar och ingen av dem har haft rätt vad gäller ÄL. Så jag började med stickor. Sen la jag in resultaten i Min kalender.
  • cclaras
    Nacka11 skrev 2016-12-04 00:02:10 följande:

Hej! Vi är 25/26 år och bestämde oss i juli att jag skulle sluta med P-ring. Jag har känt av ÄL typ varje månad i form av mensvärksmärta från det släpper enda fram till mens ( och då har det varit konstant molvärk varje dag ) Fick positivt på ÄL test 30/11 och tror vi prickade in ÄL denna gång. Nu har jag inte känt någonting i tjejmagen efter ÄL, så man kan ju hoppas att det är något på g. Har på riktigt blivit knäpp av hela grejen, letar konstant symtom och allt kretsar runt graviditet. Medans sambon är helt lugn och tänker "det sker när de sker"

Men kul med en tråd med andra i samma situation ! Lycka till

Känner igen det där med att man blir tokig och letar symtom. Min sambo reagerar likadant som du gör. Men kan ju faktiskt vara så att det inte är lika lätt för dem att "känna efter" som det är för oss. Men visst blir man frustrerad när dem tar det med en sån klackspark ;) 
  • cclaras

Hoppar på här!

Jag är 22 år och min sambo 29 år. Vi försöker nu skaffa vårt första barn. Helst av allt vill jag att det ska hända NU NU NU. Väntan är olidlig. Jag slutade med mina minipiller i fredags och fick miiiiinimalt med pillermens idag. Någon som vet om man kan ha ÄL trots pillermens och räknas pillermensen som en riktig mens när man pratar om menscykel? Jag började igår käka folsyra och har köpt hem ÄL-test för att se om jag kan försöka hitta när min ÄL är. Då jag ätit minipiller under många år och knappt haft någon mens så är det svårt att veta när ÄL är genom att räkna! 

Önskar lycka till till er som försöker och ett grattis till alla ni som plussat! 

Kramar

• cclaras

Återkommer med ännu en fråga. Är det någon som vet om man räknar sin pillermens(mensen man får efter att ha slutat med p-piller/minipiller) som vanlig mens när det gäller menscykeln? Det är just nu det enda jag har att gå på när det gäller att försöka få en föraning om när min ÄL kommer!

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra