• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • vetlanda
    Aspargus skrev 2016-12-10 09:39:27 följande:

Man kan väl ha mensvärk fastän man är gravid :) livmodern växer ju! Vilket försök var ni på?

Tack

Jag slutade med p-piller för ett år sen men undvek sex vid ÄL fram till juni.

Sen har vi missat ÄL för vi vart bortresta på var sitt håll.

Faktum är att vi hade sex söndagen och jag hade ÄL onsdag, torsdag...
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-10 11:21:39 följande:
    Tack

Då har ni med stor säkerhet prickat in bra. Sperimer håller ju sig kvar mycket längre tror det är upp till mellan 3-7 dagar. Så största chansen att pricka är ju strax innan ÄL :)

Själv hade jag och sambon sex dagen innan min ÄL 
  • Aspargus
    vetlanda skrev 2016-12-10 11:21:39 följande:
    Tack

Okej! Då håller jag alla tummar för att den lille ärtan stannar kvar i magen nu och att allt går bra för dig :) Grattis igen!
    Vi hade sex tre och två dagar innan samt samma morgon som det jag tror var äl-dagen. Hoppas på att det var fräscha simmare så de höll sig kvar alternativt att de som kom på samma dag som äl hann fram i tid.
  • vetlanda
    Aspargus skrev 2016-12-10 10:50:53 följande:

Hur ska man stå ut med denna väntan. Är bara på äl+5 idag och dagarna går så långsamt... Vill ju bara vara avslappnad och helt plötsligt vara vid bim och tänka "Hoppsan, det hade jag knappt tänkt på!"

Har redan tydliga PMS-symptom, finnar, molvärk, mitt vanliga paranoida humör under PMS, svullen mage och magkatarr. Men allting är sådant jag bruka ha och jag tror faktiskt inte på att man känner riktiga symptom förrän möjligen ett par dagar innan bim om ägget fäst tidigt.

Det är ju hopplöst att vänta på Bim.

Fast den här månaden tänkte jag att "nu skiter jag i detta" och la fokus på träningen istället.

Vad bra de hade varit om man bara kunde planerat det och hade garanti för att de tog sig direkt.

Jag trodde ju förresten också jag hade magkatarr. Hade ingen svullen mage men mådde illa.

Är fortfarande lite osäker då testet var så svagt. Men blir nog bättre om man testar efter någon vecka igen.
  • vetlanda
    Aspargus skrev 2016-12-10 11:29:17 följande:

Okej! Då håller jag alla tummar för att den lille ärtan stannar kvar i magen nu och att allt går bra för dig :) Grattis igen!

Vi hade sex tre och två dagar innan samt samma morgon som det jag tror var äl-dagen. Hoppas på att det var fräscha simmare så de höll sig kvar alternativt att de som kom på samma dag som äl hann fram i tid.

Tack! Det hoppas jag med.

Tack! Ja det hoppas jag med.

Ni verkar ju ha prickat in det riktigt bra.

Hur långt är de kvar till testdag?

De ska bli spännande!
  • vetlanda
    Livetsgång skrev 2016-12-10 11:24:12 följande:

Då har ni med stor säkerhet prickat in bra. Sperimer håller ju sig kvar mycket längre tror det är upp till mellan 3-7 dagar. Så största chansen att pricka är ju strax innan ÄL :)

Själv hade jag och sambon sex dagen innan min ÄL 

De låter ju som att det definitivt är nåt i din mage också! Läste alla symptomen. Hoppas, hoppas.

Fast det är ju det som är så svårt! De finns månader som jag varit helt säker och sen har den sabla tant röd kommit ändå.

Jag ser fram emot att din testdag snart är här så man får veta! När exakt blir det?
  • Aspargus
    vetlanda skrev 2016-12-10 11:35:57 följande:
    Tack! Det hoppas jag med.

Tack! Ja det hoppas jag med.

Ni verkar ju ha prickat in det riktigt bra.

Hur långt är de kvar till testdag?

De ska bli spännande!
    Ja, men det behöver ju inte betyda att det blev något ändå så jag håller mig på mattan med mina förhoppningar. Är även osäker på om jag ens hade ägglossning för jag fick inga typiska flytningar denna gången. Ska inte testa förrän tidigast 20/12 så det är långt kvar :( Får göra som du och fokusera på träningen och studierna så länge!
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-10 11:40:29 följande:
    De låter ju som att det definitivt är nåt i din mage också! Läste alla symptomen. Hoppas, hoppas.

Fast det är ju det som är så svårt! De finns månader som jag varit helt säker och sen har den sabla tant röd kommit ändå.

Jag ser fram emot att din testdag snart är här så man får veta! När exakt blir det?
    Ja min känsla säger detsamma men hoppas ännu inte förmycket iomed BIM är idag så ska härda ut och se vad helgen visar :)

Även min mamma frågade igår när jag beskrev hur jag mådde igår och hon vet ju inget om planerna det första hon frågade "Är du gravid gumman?" hmmm

Det jag dock som nämnt ser positivt denna gången är att föregående månade alltid visat mensvärk deluxe 2-3 dagar innan samt att på mensdagen har mensen alltid visat blod/bruna flytningar tidigt påmorgonen. 

Denna månaden är det inte alls så och jag har inte någon menstecken alls för tillfälligt. Inte ens vid finger koll har jag något blod eller dyligt. Enda jag märkte nyss på toa va att jag fick ännu mer riklig vit flytning som är vääääldigt krämig och tjock som hade fastnat på blyg läpparna tillomed.
  • Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-10 11:40:29 följande:

Glömde svara på din fråga.. Har inte mens dykt upp imorgon eller söndag så tar jag test på Måndag då jag får hem ett litet testpaket då :)
  • erijon

Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in såhär :)

Jag och sambon försöker oss på vår första gemensamma. Vi har sedan tidigare varsin son på 4&5 år.

I början av oktober bestämde vi oss för att försöka (tog ut pstav i juni! Kondom fram till oktober) . Första månaden kom mensen. November, gravid. Men fick missfall kring BIM. Mina positiva gravtest blev negativa.
    Så nu försöker vi IGEN.

Enligt periodtracker hade jag ÄL igår. Haft sex varje dag och någon extra gång nu kring ÄL.
    Vi får se hur det blir. Blev så galet ledsen och besviken sist. Risken att missfallet skjutit upp/ändrat min ÄL finns ju. Om appen nu visar rätt. Aldrig haft koll tidigare då min son ej var planerad. Har ofta haft pstav eller ätit piller också.

BIM 23 december.
    Hur tidigt tror ni man kan börja märka av (mer än inbillning)?

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra