• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Nacka11
    Livetsgång skrev 2016-12-08 18:49:03 följande:

Tjejer.. Kvällens mest irriterande sak skedde just .. Gaaargh.

Tog ett test innan och givetvis såg jag skugga inom tiden som knappt kunde tydas ens på kameralampa.

Gick upp till föräldrarna och åt (Tog kanske max 20-30 min)

Hade lagt en plastficka på testet (denne nuddade inte remsan) med papper under som inte suger upp vätska.

Kommer hem tar bort plastbiten och ser ett förbannat tydligt skuggstreck att jag inte ens behöver fiffla med ljuset.. Jag ser skuggan som sen smälter in i torkat urin och kan bara skymta det just nu .. Gaaarh

Så här såg det ut när jag tog bort plasten som skyddade

Jag kunde inte avgöra färgen men tro fanken strecket är lika brett som kontrollstrecket och vips så torkar strecket in efter det.

Jag tycker mig se ett svagt streck på övre och mitten bilden. Sen vet jag inte hur pålitligt det är efter avläsningstid. Ta ett nytt om någon dag för att de om de blir starkare. :)
  • Mariiiiiie

Bim +7 imorogn. inga speciella tecken på en graviditet. Tänkte ta ett test imorogn bitti, känns dock som att det kommer vara negativt.. Blää! vill ju ha ett plus nu! 

• Monet

Började också nyss. Eller är väl första gången vi är medvetna om när jag bör ha ÄL. Är på CD 14 så är nu i dagarna. Missat stegringen tidigare så hoppas fånga den nu.

• Lizoo_

Nu 4 kvällar efter varandra så har jag världens halsbränna och illa mående + att magen är så svullen. Gjorde ett test i förrgår bara för kul skull men de visade inget och jag vet att de är för tidigt för de, haha!

Men blir mest fundersam av varför jag mår så dåligt på kvällarna och den förbaskade halsbrännan:(

• vetlanda
    Lizoo_ skrev 2016-12-08 23:24:12 följande:

Nu 4 kvällar efter varandra så har jag världens halsbränna och illa mående + att magen är så svullen. Gjorde ett test i förrgår bara för kul skull men de visade inget och jag vet att de är för tidigt för de, haha!

Men blir mest fundersam av varför jag mår så dåligt på kvällarna och den förbaskade halsbrännan:(

Läs mitt inlägg lite längre upp. Har också mått illa till och från på eftermiddagar och kvällar.
  • Aspargus

Är jag ensam om känslan att redan efter äl känna att det inte blivit något? Detta är ju bara andra försöket och det är ju nästan löjligt men det är som att jag känner på mig att detta kommer att ta upp emot ett år minst? Vet inte om det är för att jag läst en del om alla det tar tid för och känner att jag absolut inte vågar ha minsta förhoppning. Är på äl+5 idag och tänker vara stenhård med att inte känna efter symptom, kommer bara bli besviken. Känner mig redan nu besviken typ... Man är ju hopplös, varför kan man inte bara ta det hela med ro :)

• Mariiiiiie

Negativt. Har illamåendet från helvete och hulkar mig ofta. Vill ju bara ha det där viktiga strecket på testet. Segt

• bumblebeez
    Aspargus skrev 2016-12-09 07:12:14 följande:

Är jag ensam om känslan att redan efter äl känna att det inte blivit något? Detta är ju bara andra försöket och det är ju nästan löjligt men det är som att jag känner på mig att detta kommer att ta upp emot ett år minst? Vet inte om det är för att jag läst en del om alla det tar tid för och känner att jag absolut inte vågar ha minsta förhoppning. Är på äl+5 idag och tänker vara stenhård med att inte känna efter symptom, kommer bara bli besviken. Känner mig redan nu besviken typ... Man är ju hopplös, varför kan man inte bara ta det hela med ro :)

Du är inte ensam, jag läser om de "som bara visste direkt" och tänker att jag kommer aldrig vara en av dem. Även om jag kan min kropp så försöker jag att inte leta symtom eftersom jag nyligen slutat med p-piller som kan ge samma symtom. Rädsla för att inte kunna bli gravid är också något jag har haft, men vi har ju precis börjat försöka så man ska nog lugna sig (även om man vill ha baby igår) :p

Jag tror att väntar man på något gott så... ja, du vet! Jag håller tummarna för oss alla här inne, det kommer ske, om inte denna månad så kanske nästa! :)
  • Monet

Gör precis samna sak. Och så blir man superbesviken när mensen kommer. :( men hoppas snart!
  • vetlanda

Jag förstår precis vad du menar. Snittet är 7 månader så jag har varit beredd på att de kan ta ett år men man vill ju gärna att de ska gå snabbare.
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra