Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!
Hej tjejer!
Ingen mens här i sikte. Håller tummarna stenhårt och hoppas på tur.
Beräknad mens var absolut senast idag. Egentligen igår eller i förrgår. Så här sen har den aldrig varit.
En lutealfas på 12 dagar är helt okej :) en liten tröst i det hela: de säger att flest blir gravida vid jul (och annan ledighet), hat du tur kanske det blir baby innan nästa år åtminstone ! :) så tänker jag i alla fall
Måste jag vänta på en mens efter missfall eller kan man bli gravid direkt efter utan en mens emellan? Eller är det dåligt? Kanske bra att vänta och låta kroppen "rensa ut" ordentligt emellan?? :o
Hej!
Idag är de ÄL + 7 eller BIM -5.
Började igår få bruna flytningar, inte alls mycket men lite spottning ibland. Brösten började också bli ömma vilket bara tilltagit mer idag. Inbillar mig att dom känns svullna. Men tycker nog att körtlarna känns hårdare än vanligt.
Känner även av ett tryck i livmodern när jag ligger ner, får lite stick någon gång om dagen.
Hoppas verkligen att det är en graviditet på gång. Skulle väl kunna vara några tidiga tecken?!?
(Blir knäpp tror jag) haha
Skulle väl kunna vara några tidiga tecken?!?
Kan ju också vara rätt vanliga tecken på att mensen är på ingång.. :/
Men hoppas på plus! Lycka till! :D
Tjejer.. Kvällens mest irriterande sak skedde just .. Gaaargh.
Tog ett test innan och givetvis såg jag skugga inom tiden som knappt kunde tydas ens på kameralampa.
Gick upp till föräldrarna och åt (Tog kanske max 20-30 min)
Hade lagt en plastficka på testet (denne nuddade inte remsan) med papper under som inte suger upp vätska.
Kommer hem tar bort plastbiten och ser ett förbannat tydligt skuggstreck att jag inte ens behöver fiffla med ljuset.. Jag ser skuggan som sen smälter in i torkat urin och kan bara skymta det just nu .. Gaaarh
Så här såg det ut när jag tog bort plasten som skyddade
Jag kunde inte avgöra färgen men tro fanken strecket är lika brett som kontrollstrecket och vips så torkar strecket in efter det.
Måste jag vänta på en mens efter missfall eller kan man bli gravid direkt efter utan en mens emellan? Eller är det dåligt? Kanske bra att vänta och låta kroppen "rensa ut" ordentligt emellan?? :o