• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • vetlanda
    erijon skrev 2016-12-10 12:19:02 följande:

Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in såhär :)

Jag och sambon försöker oss på vår första gemensamma. Vi har sedan tidigare varsin son på 4&5 år.

I början av oktober bestämde vi oss för att försöka (tog ut pstav i juni! Kondom fram till oktober) . Första månaden kom mensen. November, gravid. Men fick missfall kring BIM. Mina positiva gravtest blev negativa.
    Så nu försöker vi IGEN.

Enligt periodtracker hade jag ÄL igår. Haft sex varje dag och någon extra gång nu kring ÄL.
    Vi får se hur det blir. Blev så galet ledsen och besviken sist. Risken att missfallet skjutit upp/ändrat min ÄL finns ju. Om appen nu visar rätt. Aldrig haft koll tidigare då min son ej var planerad. Har ofta haft pstav eller ätit piller också.

BIM 23 december.
    Hur tidigt tror ni man kan börja märka av (mer än inbillning)?

Menar du märka om man är gravid? 
    Det är nog olika. Och väldigt svårt att urskilja vad som är menssymptom och gravsymptom. Det är ju ofta typ samma. 
  • Starlights

Nu har vi tagit nytt blodprov.. HCG hade sjunkt denna gång? Fast bara lite.. Så hoppet finns att det "bara" är ett vanligt missfall, och inte utomkveds.. Och så länge jag inte har ont så ska vi avvakta och se.. Ska ta nytt blodprov på torsdag, och om det har ökat igen då ska jag in på nytt VUL. Om det sjunker mer så räknar vi med att kroppen tar hand om det, och att allt kommer ut på naturlig väg. 

Så det känns lite ljusare just nu.. Även om det säkert kommer dröja ett tag innan min menscykel är normal och vi kan börja försöka igen..

Det som är mest jobbigt är att jag har flera vänner som är gravida eller precis fått barn.. Såklart är jag glad för deras skull, men så jobbigt att se allt det där som så snabbt togs ifrån oss.  

• Livetsgång

Bara för att jag sa att tant röd hållt sig borta så får jag brun/rosa/röda flytningar.

Fastnar bara på pappret dock så behöver inte skydd.

Har heller ingen mensvärk utan snarare mer ilande/kramande känsla på höger sidan ner mot bäcken och ljumsken och bak i sidan på ryggslutet på höger.

Alla symptom finns kvar också och även nu illamående så har fått lägga mig i sängen redan.

Brösten känns mer och känns isiga och otömpliga samt bröstvårtorna står rakt ut som jäkla spjut och vallningar ska vi inte prata om ens och denna huvudvärk och tröttheten jag har.

Aja en blödning behöver inte betyda att det är kört.

Har Bim idag och vissa kan ju få blödningar ändå på den dagen

Kommer ändå testa mig på måndag :)

• sunshiiine

Åh vilken spännande tråd! Följer denna mer än gärna!

Jag och min sambo blev gravida förra månaden, det var inte alls planerat men när vi fick plusset så var så glada. Tyvärr fick vi missfall o våra drömmar gick lite i kras (kändes det som).

Nu gör vi allt vi kan för att få någon att flytta in! :)

Kul att få följa varandras väg till bebis :D

• Livetsgång
    Livetsgång skrev 2016-12-10 18:58:40 följande:

Bara för att jag sa att tant röd hållt sig borta så får jag brun/rosa/röda flytningar.

Fastnar bara på pappret dock så behöver inte skydd.

Har heller ingen mensvärk utan snarare mer ilande/kramande känsla på höger sidan ner mot bäcken och ljumsken och bak i sidan på ryggslutet på höger.

Alla symptom finns kvar också och även nu illamående så har fått lägga mig i sängen redan.

Brösten känns mer och känns isiga och otömpliga samt bröstvårtorna står rakt ut som jäkla spjut och vallningar ska vi inte prata om ens och denna huvudvärk och tröttheten jag har.

Aja en blödning behöver inte betyda att det är kört.

Har Bim idag och vissa kan ju få blödningar ändå på den dagen

Kommer ändå testa mig på måndag :)

Citerar mig själv

Dock testade jag sekret för tänkte där borde det finnas blod ehhm fick en svagröd flytning man kundra dra i mellan fingrarna. Låter ju skumt? Blandad med vit tjock flytning.

Men livmodern känns totalt igentäppt kommer knappt in där :O
  • Starlights
    sunshiiine skrev 2016-12-10 19:54:53 följande:

Åh vilken spännande tråd! Följer denna mer än gärna!

Jag och min sambo blev gravida förra månaden, det var inte alls planerat men när vi fick plusset så var så glada. Tyvärr fick vi missfall o våra drömmar gick lite i kras (kändes det som).

Nu gör vi allt vi kan för att få någon att flytta in! :)

Kul att få följa varandras väg till bebis :D

Beklagar. Vet hur det känns. Hoppas det går hela vägen nästa gång!  Hjärta
  • Nacka11

Vet inte riktigt vad som händer i kroppen just nu!???!
    Idag ÄL+9 och BIM -3
    Haft små bruna vattniga flytningar sen i onsdags, idag började det komma mer röd/brun flytning under ett toalettbesök, fortfarande ganska vattniga.
    Brösten svullnar och ömmar, lite smått molande värk i livmodern idag.
    Gravtest negativt i morse.
    Nidblödning?!
    Skengravid?!
    Faktiskt gravid men för lite hormon ännu för test?!
    Själv tror jag mest på överanalysering av samtliga symtom och för hög medvetenhet av kroppen, och det gör mig knäpp ! :P

• sunshiiine
    Starlights skrev 2016-12-10 20:45:47 följande:
    Beklagar. Vet hur det känns. Hoppas det går hela vägen nästa gång!  Hjärta
    Tack och detsamma! <3 Tror redan att jag kan vara gravid, men säkert hjärnspöken. Ska ta ett test den 20e då jag förväntar att få min mens, hoppas inte tantröd kommer :)
  • Livetsgång
    Nacka11 skrev 2016-12-10 21:40:03 följande:

Vet inte riktigt vad som händer i kroppen just nu!???!
    Idag ÄL+9 och BIM -3
    Haft små bruna vattniga flytningar sen i onsdags, idag började det komma mer röd/brun flytning under ett toalettbesök, fortfarande ganska vattniga.
    Brösten svullnar och ömmar, lite smått molande värk i livmodern idag.
    Gravtest negativt i morse.
    Nidblödning?!
    Skengravid?!
    Faktiskt gravid men för lite hormon ännu för test?!
    Själv tror jag mest på överanalysering av samtliga symtom och för hög medvetenhet av kroppen, och det gör mig knäpp ! :P

Jag har sparsam blödning och ingen mensvärk.
    BIM igår fick då enbart spottings som jag tror det heter idag bara sparsam blödning.

Har fortfarande alla symptom kvar vilket brukar släppa strax innan mensen.

Jag brukar normalt ha väldigt riklig mens och mensvärk vid mina andra menustrationsmånader så även jag fattar inget haha och jag är den som brukar få använda de största tampongen också men nu använder jag dom minsta

Jag borde bli forskare på kvinnokropp för detta är ju bara en hel vetenskap :)
  • erijon
    vetlanda skrev 2016-12-10 12:43:57 följande:
    Menar du märka om man är gravid? 
    Det är nog olika. Och väldigt svårt att urskilja vad som är menssymptom och gravsymptom. Det är ju ofta typ samma. 
    Ja. Jo jag förstår och vet själv att symtom för kommande mens och graviditet kan vara precis samma.

Men menade mer om någon visste HUR tidigt man faktiskt kan känna av symtom oå graviditet? För får man symtom ÄL+5 och sen visar det sig att man är gravid- då vad det väl gravsymtom? Eller man kanske inbillade sig. det är så himla svårt att veta.
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra