• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Rut86
    Virrepannan skrev 2016-12-30 15:21:10 följande:

Kan mycket väl vara så att du är gravid, men att det är för tidigt att se nått via test.. Avvakta nån vecka till och prova igen :) Lycka till!

Tack, detta var ett inlägg från förra månaden o mensen kom. Men men.. Nu är äl förbi och går o väntar på att göra test nästa vecka. Så störigt att ha oregelbunden mens o inte riktigt veta när det är dax för test.
  • Rut86

Då är vi några som ska testa nästa vecka. Hoppas på det bästa för oss alla! :)

• vetlanda

Fick missfall (väldigt tidigt, redan i vecka 5) och nu förra veckan hade jag ägglossning igen. Tycker att kroppen kom igång jättesnabbt faktiskt. Ungefär två veckor efter MF fick jag det. Hur som haver så har vi båda varit hemma nu under julledigheten så vi får väl vänta och se om det hänt nåt eller inte. Man vet ju aldrig. Någon som vet hur det blir med beräknad mensdag när man haft missfall? Kan man räkna som vanligt om man haft ägglossning. Jag är rätt säker på att jag haft det då jag fick ont i magen och hade typiskt ägglossningssekret, bekräftade misstanken med clearblue... Men som sagt ska mensen komma två veckor efter som vanligt då eller?

• Xrissy

Hoppar in på tråden!
    Vi började försöka lite lätt i maj - sådär casual, blir det något så blir det. Under semestern i juli blev jag frustrerad och köpte ÄL-test. Dock billiga från Apoteket och jag tyckte att de var svåra att läsa av. Enligt dem skulle jag kunna ha ÄL under alla dagar så det var svårt att lista ut de "magiska" dagarna. Det blev ingenting och eftersom hösten varit så stressig så har vi inte riktigt haft orken att försöka. Så förra månaden och nu i december köpte jag ÄL-test igen, digitala den här gången. Har tydligen ÄL dag 16-17.
    Precis kring jul var det alltså dags och eftersom vi var lediga blev det en hel del mys. Igår efter samtal blödde jag. Fick lugna ner maken med att "det är ingen fara, jag har inte ont, det var förmodligen bara ett blodkärl som sprack".
    Idag har jag världens mensvärk och fortfarande lite brunaktiga flytningar/blödningar. Kan det vara en nidblödning tro? :)
    BIM är om ca 4 dagar. Jag kan inte vänta med att testa mig utan ska köpa CB test efter jobbet idag. Bättre att få ett besked så att jag slipper fundera.

• vetlanda
    Xrissy skrev 2017-01-02 11:19:58 följande:

Hoppar in på tråden!
    Vi började försöka lite lätt i maj - sådär casual, blir det något så blir det. Under semestern i juli blev jag frustrerad och köpte ÄL-test. Dock billiga från Apoteket och jag tyckte att de var svåra att läsa av. Enligt dem skulle jag kunna ha ÄL under alla dagar så det var svårt att lista ut de "magiska" dagarna. Det blev ingenting och eftersom hösten varit så stressig så har vi inte riktigt haft orken att försöka. Så förra månaden och nu i december köpte jag ÄL-test igen, digitala den här gången. Har tydligen ÄL dag 16-17.
    Precis kring jul var det alltså dags och eftersom vi var lediga blev det en hel del mys. Igår efter samtal blödde jag. Fick lugna ner maken med att "det är ingen fara, jag har inte ont, det var förmodligen bara ett blodkärl som sprack".
    Idag har jag världens mensvärk och fortfarande lite brunaktiga flytningar/blödningar. Kan det vara en nidblödning tro? :)
    BIM är om ca 4 dagar. Jag kan inte vänta med att testa mig utan ska köpa CB test efter jobbet idag. Bättre att få ett besked så att jag slipper fundera.

Spännande! :) Hoppas på det. Jag har fått berättat för mig att det vanligaste är att nidblödning kommer cirka 7-10 dagar efter ägglossning men det kan säkert variera också. Kvinnokroppen är ett mysterium.
  • Anonym (Anonym,)
    Anonym (Januaribarn) skrev 2016-12-29 17:00:43 följande:

Hej!

Jag hoppar in här. Jag hade ägglossning i torsdag förra veckan och vi har haft sex typ varje dag 5 dagar innan och lite efteråt. I måndags fick jag en rosaröd blödning på morgonen och den slutade på sen eftermiddag och sedan dess ingenting mer än att jag är lättblödande vid samlag och sedan har jag en konstant molande värk i magen. Är det någon som känner igen dessa symtom och såhär tidigt efter ÄL?

Lycka till allihop! Kramar

Ja jag! Fast i mitt fall blev det ett tidigt MF. Men det var precis så där. Molande värk i magen väldigt tidigt efter ÄL. Sen började jag må illa och få ömma bröstvårtor också.
  • Xrissy
    vetlanda skrev 2017-01-02 11:33:32 följande:
    Spännande! :) Hoppas på det. Jag har fått berättat för mig att det vanligaste är att nidblödning kommer cirka 7-10 dagar efter ägglossning men det kan säkert variera också. Kvinnokroppen är ett mysterium.
    Jag har försökt läsa runt, men precis som du säger är kvinnokroppen ett mysterium och svaren är ungefär "det finns inget direkt svar" haha :)
  • vetlanda
    vetlanda skrev 2017-01-02 11:02:00 följande:

Fick missfall (väldigt tidigt, redan i vecka 5) och nu förra veckan hade jag ägglossning igen. Tycker att kroppen kom igång jättesnabbt faktiskt. Ungefär två veckor efter MF fick jag det. Hur som haver så har vi båda varit hemma nu under julledigheten så vi får väl vänta och se om det hänt nåt eller inte. Man vet ju aldrig. Någon som vet hur det blir med beräknad mensdag när man haft missfall? Kan man räkna som vanligt om man haft ägglossning. Jag är rätt säker på att jag haft det då jag fick ont i magen och hade typiskt ägglossningssekret, bekräftade misstanken med clearblue... Men som sagt ska mensen komma två veckor efter som vanligt då eller?

Ingen som vet?
  • 3hjärtan
    vetlanda skrev 2017-01-02 15:02:32 följande:

Ingen som vet?

Mensen kan bli fördröjd efter MF men he du haft äl så kommer ju mensen ca 14 dagar efter äl
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra