• Rut86

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

• Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
  • Grodan86
    vetlanda skrev 2017-01-02 15:02:32 följande:

Ingen som vet?

Frågade min gynekolog när jag var hos henne och fick konstaterat mf. Enligt henne kunde det variera när allt kom igång som vanligt igen efter ett mf. Jag kom dock tillbaka till min vanliga cykel direkt efter mf (mf 9/11, mens 9/12).
  • vetlanda

Tack för svar. Då utgår jag från att mensen kommer att anlända om ca 2 veckor. Fast allra helst behöver den ju inte komma alls.

• Anonym (Littleprincess)
    3hjärtan skrev 2017-01-01 19:48:37 följande:

Jag har bim till helgen

Då håller jag tummarna för oss :)
  • Fjällsippa

Jag har BIM runt den 10-11 ungefär. Känner en tyngd i brösten och de är lite småömma samt lätt illamående (vilket jag iofs kan ha då och då utan anledning). Men det är väl för tidigt att känna gravsymtom? Hur fungerar skenhraviditet egentligen? Haha

• Aspargus
    vetlanda skrev 2017-01-02 22:30:41 följande:

Tack för svar. Då utgår jag från att mensen kommer att anlända om ca 2 veckor. Fast allra helst behöver den ju inte komma alls.

Hoppas det går vägen denna gången! Håller tummarna.
  • vetlanda
    Fjällsippa skrev 2017-01-03 07:16:04 följande:

Jag har BIM runt den 10-11 ungefär. Känner en tyngd i brösten och de är lite småömma samt lätt illamående (vilket jag iofs kan ha då och då utan anledning). Men det är väl för tidigt att känna gravsymtom? Hur fungerar skenhraviditet egentligen? Haha

Så kände jag förra gången. Lite lätt illamående och tunga bröst. Bara att vänta och se. Har tyvärr inte varit skengravid nån gång så jag har ingen erfarenhet av det.
  • vetlanda
    Aspargus skrev 2017-01-03 10:14:22 följande:
    Hoppas det går vägen denna gången! Håller tummarna.
    Tack! Hur har det gått för dig?
  • Aspargus
    vetlanda skrev 2017-01-03 10:23:12 följande:
    Tack! Hur har det gått för dig?
    Blev inget förra gången, nyligen haft ägglossning och har bim 14/1 så vi får väl se om det går denna gången. Jag känner dock av någon anledning på mig att detta kommer att ta tid så jag känner inget större hopp. Tredje försöket nu.
  • vetlanda
    Aspargus skrev 2017-01-03 15:15:01 följande:
    Blev inget förra gången, nyligen haft ägglossning och har bim 14/1 så vi får väl se om det går denna gången. Jag känner dock av någon anledning på mig att detta kommer att ta tid så jag känner inget större hopp. Tredje försöket nu.
    Då har du och jag BM samma dag. Jag hade ju ett missfall men i och med att jag använde ÄL-stickor så vet jag ju när den inträffade.
    Jag utgår dock från att min cykel är lika lång som innan.
    Jag håller tummarna för dig!
    Läste precis att man brukar säga att det tar i genomsnitt 7 månader gravid. Det är alltså lika vanligt att det tar sig direkt som efter 14 månader. Det skulle inte förvåna mig om jag tillhör den sena gruppen.
  • cclaras

Nu börjar det hända grejer. Hoppas jag iallafall! ;) 

Hade ÄL 21-22/12. Har BIM 10/1. Den 26/12 fick jag en mindre blödning som bara varade några få timmar och var absolut inte riklig på nått sätt. Lite rosaröd, så verkligen inte som en mensblödning. Tänkte inte mer på det förrän den molande värken i tjejmagen började utmärka sig och det i samband med stickningar i brösten samt ett ständig sug i magen och magkatarr-liknande känsla började få mig att fundera kring ev. graviditet. Har sedan igår fått mer flytningar och känner enorm trötthet.

Beställt hem graviditetstest från graviditetskollen.se och nu väntar jag på att dom ska komma hem så jag kan göra första tidiga testet på torsdag(bim -5) är det negativt så gör jag nästa test på BIM. Jag vill ju testa NU NU NU! ;)

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra