Anonym (Snål) skrev 2016-11-05 01:58:08 följande:
Ja? De går på stan med kompisar och går på fik och köper något de tycker om.
Hur tänkte du nu? Klart de vill kunna köpa en deo, en hockeypuck, en tröja eller ett läppglans själva.
Ok. Mina barn har vid den åldern varit simkunniga länge så nog har de fått åka och bada själva. Varför ska man begränsa dem?
Ts skriver om en 11-årig tjej, inte en ettåring...
Ja TS skriver om en 11-åring, inte 14-åring.
En 11-åring har ingenting på "stan" att göra. Visst jag släpper iväg min 11-åring till närmsta köpcentrum typ 5 busstationer från skolan, men definitivt inte till stan. Väl där är de inte ett dugg intresserade av att fika eller köpa en deo. Möjligen att de köper glass på donken och går till glitter och tittar på kläder de vill köpa, sen när en vuxen är med eftersom man inte ska behöva betala för kläder själv om man bara har 100kr/mån. Till en glass, en hockeypuck och ett läppglans räcker 100kr gott. Och sålänge som man inte kommit överens om att barnet ska köpa hygienartiklar, kläder osv själv finns det ingen anledning man ska flera hundra i månaden.
Bara för att man är simkunnig betyder inte det att man kan badvett, eller att badhusets badvakter är speciellt uppmärksamma och så länge som min 11-åring inte går på simning som fritidsaktivitet så får hon i te vara där själv. Att vara med som "badvakt" är inte att begränsa ett barn, det kallas för att ta föräldraansvar.