månadspeng - olika syn
Varför får 10 åringen så låg månadspeng? Man kan inte ena gå på bio en gång per månad för 100 kronor.
Varför får 10 åringen så låg månadspeng? Man kan inte ena gå på bio en gång per månad för 100 kronor.
Är 100 för en 5-åring mer normalt?
Nja jag litar inte på Nordea vet du...
Varför ska de inte få fika med en kompis, köpa en deodorant de vill ha eller kunna åka och bada?
Ja? De går på stan med kompisar och går på fik och köper något de tycker om.
Hur tänkte du nu? Klart de vill kunna köpa en deo, en hockeypuck, en tröja eller ett läppglans själva.
Ok. Mina barn har vid den åldern varit simkunniga länge så nog har de fått åka och bada själva. Varför ska man begränsa dem?
Ts skriver om en 11-årig tjej, inte en ettåring...
Gissar att Monchichier är en inbiten storstadsförortsbo som inte kommer på tanken att det finns orter där "stan" är det enda stället där man kan hitta mcdonalds och klädbutiker. :)
Varför har de inget på stan att göra? Även jag tar mitt föräldraansvar även om mina sedan länge simkunniga barn fick åka och bada själva på badhuset när de var i Ts barns ålder. Försök inte läxa upp mig lilla vän. ;)
Felaktig info från dig. www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/konsumentverket-jobbar-med-s%C3%A4kerheten-p%C3%A5-badanl%C3%A4ggningarna-1.151792
Vad gör dina barn på simhallen? Simmar en km i 25meters basängen?
Mina åker som tokar i rutschkanorna, gärna flera åt gången, hoppar från trampolinerna och testar hur många barn som kan sitta på en flytgrej. Dessutom glömmer dom gärna bort både tid och rum och saker. Är hon ensam är hon ansvarsfull, men tillsammans med kompisarna vet man aldrig. Stranden kan hon nog gå till själv snart, men där det finns trampoliner och liknande får vänta några år.
När jag var elva år var det några i min skola som hade två mil dit. Själv bodde jag en mil från skolan. Och väl där var det ju bara en halv kilometer till "stan" (en centralort där det bor 10.000 ungefär). Jag och många med mig är uppväxta på landet där man fått åka buss till stan bara för att komma till skolan liksom
Vad synd. Vi är ofta på stan, på stranden, på affären, på fik, på simhallen, på djurparken osv. Mycket trevligt.
Nu handlade det ju dock om en tjej som är nästan 12.
Vid 12 års ålder gick jag på hamburgerhak med mina kompisar ibland, vi bytte julklappar med varandra och köpte presenter till kalas (partyn). Detta betalade jag själv. En fika är inget konstigt heller i den åldern. Från att jag började sexan hade jag tillgång till ett fik på skolan där man köpte sig en delicatoboll och en cola ibland.
Simhallen var jag också i flera gånger i månaden med kompisar från mellanstadiet och uppåt. Inte heller direkt ovanligt.
100 kr känns löjligt lågt skulle jag säga. Dagens föräldrar verkar inte minnas sin egen barndom.
Cigg, till en tolvåring? Men att släppa iväg tolvåringen ner på stan tillåter du inte?