• Svar på tråden Hur ska vi förhålla oss till porr?
  • Celines Essence
    Anders 386 skrev 2016-10-20 12:56:03 följande:

Det finns flera viktiga orsaker till att många vill ha en privat sfär.

Vissa fantasier kan vara sånt som min partner inte vill uppfylla - men som andra skulle kunna uppfylla. Om man berättar det kommer resultatet att bli att min partner kommer att känna sig otillräcklig och kanske bli ledsen över att inte räcka till. (Tex. avsugning, analt mm.)

Vissa fantasier kan vara så frånstötande för partnern att man själv inte vill visa fram dom - effekten skulle bli att min partner tycker jag är äcklig eller onormal. (Tex sex med samma kön)

Jo, visst är det dumt att berätta att man tex vill ha analsex om man vet att partnern inte vill. Det håller jag med om, men jag tycker att grundinställningen att sex är privat ofta verkar ta väldigt stor plats.

Jag vet att min partner skulle tycka att det vore jättehäftigt att se mig hångla med en annan tjej, men jag känner inte för det, och jag vet att det inte spelar det minsta roll. Jag känner ju att jag duger precis som jag är och har alltid känt så. Jag vill veta vad han drömmer om, men jag vet att våran sexuella utveckling och intresse bygger på det vi gemensamt tycker om. Om man inte känner press är det lättare att våga prova saker, eller lyssna på varandras eventuella fantasier.

Jag tyckte inte om analsex när jag träffade min partner och då fick han mig att känna att det inte spelade det minsta roll... Så vi kunde i lugn och ro utforska den kravlöst och nu njuter jag jättemycket av det... Och det gör även han. Öppenheten och kravlösheten har lett oss dit. Hade vi bara låtit bli att prata om allt som, möjligen, kunde kännas fel hade vi inte kunnat utvecklas.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anders 386
    Celines Essence skrev 2016-10-20 12:58:15 följande:
    ...............

Jag skulle inte vilja att min partner skulle undanhålla mig saker han tänder på. Det är min inställning.
    .......
    Det perfekta skulle förstås vara att det fungerade precis så - men av orsaker jag nämner i inlägg #238 kan man konstatera att verkligheten inte är så enkel för dom flesta. Dessutom är det viktigt att sexuella önskningar som inte uppfylls inte övergår till "tjat". T.ex. skulle aldrig min fru ta utlösningen i munnen - men vad vinner jag på att ta upp att jag tycker om att se det på film? Hon skulle ju bara reagera negativt och ta det som kritik. Ser jag en eventuell vinst med att berätta om mina fantasier gör jag det - bedömer jag att hon kan reagera negativt får det bli min lilla hemlighet. Jag förmodar att nästan alla hanterar det på det sättet?

Jag skulle inte tro att speciellt många är totalt öppna med sina sexfantasier - det funkar nog bara för ytterst få. För dom flesta skulle det bara medföra onödiga konflikter.
  • Mrs Okänd
    Anders 386 skrev 2016-10-20 13:31:03 följande:
    Det perfekta skulle förstås vara att det fungerade precis så - men av orsaker jag nämner i inlägg #238 kan man konstatera att verkligheten inte är så enkel för dom flesta. Dessutom är det viktigt att sexuella önskningar som inte uppfylls inte övergår till "tjat". T.ex. skulle aldrig min fru ta utlösningen i munnen - men vad vinner jag på att ta upp att jag tycker om att se det på film? Hon skulle ju bara reagera negativt och ta det som kritik. Ser jag en eventuell vinst med att berätta om mina fantasier gör jag det - bedömer jag att hon kan reagera negativt får det bli min lilla hemlighet. Jag förmodar att nästan alla hanterar det på det sättet?

Jag skulle inte tro att speciellt många är totalt öppna med sina sexfantasier - det funkar nog bara för ytterst få. För dom flesta skulle det bara medföra onödiga konflikter.
    Jag tror att ganska många är öppna med sina fantasier, förutom de som har förbjudna sådana. Om man nu öppet kan prata om att man använder porr måste man ju också kunna säga vad man gillar? Eller gör man alltid bedömningen om vad man tror att ens partner ska tänka om det?

Har du funderat på att hon kanske tror att du vill att det ska vara som i porren? Så tänkte jag förr om min man, men så tänkte jag att jag har ju inte sett porr och vill ändå ha satsen i munnen så det kan liksom inte finnas någon koppling, fast man under många år hört att saker är "porriga" som något negativt. Att något så fint kan bli fult när det blir "billigt".
  • Anders 386
    Mrs Okänd skrev 2016-10-20 13:44:21 följande:
    Jag tror att ganska många är öppna med sina fantasier, förutom de som har förbjudna sådana. Om man nu öppet kan prata om att man använder porr måste man ju också kunna säga vad man gillar? Eller gör man alltid bedömningen om vad man tror att ens partner ska tänka om det?

...........
    Kan bara svara för mig själv - det självklara svaret är att jag alltid gör den bedömningen för att inte orsaka onödiga konflikter. Jag trodde att alla fungerade så? Om man inte är ute efter att skapa konflikter eller är psykopat.
  • Mrs Okänd
    Anders 386 skrev 2016-10-20 13:55:57 följande:

Kan bara svara för mig själv - det självklara svaret är att jag alltid gör den bedömningen för att inte orsaka onödiga konflikter. Jag trodde att alla fungerade så? Om man inte är ute efter att skapa konflikter eller är psykopat.

Haha...jag gör inte som du!! Alla är inte konflikträdda. Man måste ju våga chansa. Det måste ju inte bli en konflikt heller för dem delen. Det är viktigt att vara sann mot sig själv.
  • Celines Essence

Fast om du tycker att det perfekta är att man kan dela sina fantasier undrar jag varför du har inställningen att din frus eventuellta sexuella fantasier är hennes ensak.

Jag har inga sexfantasier. Har inte haft det tidigare heller, utan jag har fokuserat på det sexliv som vi faktiskt har och har haft. Förstår inte att sexlivet, för många, handlar så väldigt lite om vad man kan utveckla som par och istället blir något man har för sig själv.

För många är sexualiteten så privat och jag har förstått att många tycker om att ägna tid åt sexuell längtan helt för sig själv.
  • Anders 386
    Celines Essence skrev 2016-10-20 14:35:29 följande:
    Fast om du tycker att det perfekta är att man kan dela sina fantasier undrar jag varför du har inställningen att din frus eventuellta sexuella fantasier är hennes ensak.

Jag har inga sexfantasier. Har inte haft det tidigare heller, utan jag har fokuserat på det sexliv som vi faktiskt har och har haft. Förstår inte att sexlivet, för många, handlar så väldigt lite om vad man kan utveckla som par och istället blir något man har för sig själv.

För många är sexualiteten så privat och jag har förstått att många tycker om att ägna tid åt sexuell längtan helt för sig själv.
    Självklart vill jag att min fru ska dela med sig av sina sexuella fantasier - dom fantasier hon vill dela med mig - men OM hon vill ha fantasierna för sig själv så respekterar jag det. Vi har nog egentligen precis samma mål - att man så långt som möjligt ska dela sina fantasier för att utveckla sexet. Men det jag vill framhålla är att många fantasier vinner inte på att delas. Och då är det bäst att hålla dom för sig själv. För dig som inte har några sexfantasier blir det knappast ett problem. Men för en galen sexhjärna som min är det viktigt att bara framlägga dom fantasier  jag bedömer att min fru kan acceptera. För längesen kollade jag mycket på porr med shemales t.ex. Har fantiserat en del om att suga av en man också. Jag har lekt själv med en dildo i rumpan också - men jag vet att min fru kopplar ihop det med bögar. Skulle knappast tro att det skulle medföra nåt positivt att berätta om dom fantasierna eller händelserna. Jag har lite koll på var hennes gränser går.. Det skulle vara förödande för vårt förhållande om jag berättat vissa saker. (Eller rättare sagt - vi skulle inte längre ha något förhållande.)

Vi ser det på olika sätt beroende på att våra fantasier ser olika ut - helt naturligt.
  • Celines Essence
    Anders 386 skrev 2016-10-20 14:52:37 följande:

Självklart vill jag att min fru ska dela med sig av sina sexuella fantasier - dom fantasier hon vill dela med mig - men OM hon vill ha fantasierna för sig själv så respekterar jag det. Vi har nog egentligen precis samma mål - att man så långt som möjligt ska dela sina fantasier för att utveckla sexet. Men det jag vill framhålla är att många fantasier vinner inte på att delas. Och då är det bäst att hålla dom för sig själv. För dig som inte har några sexfantasier blir det knappast ett problem. Men för en galen sexhjärna som min är det viktigt att bara framlägga dom fantasier  jag bedömer att min fru kan acceptera. För längesen kollade jag mycket på porr med shemales t.ex. Har fantiserat en del om att suga av en man också. Jag har lekt själv med en dildo i rumpan också - men jag vet att min fru kopplar ihop det med bögar. Skulle knappast tro att det skulle medföra nåt positivt att berätta om dom fantasierna eller händelserna. Jag har lite koll på var hennes gränser går.. Det skulle vara förödande för vårt förhållande om jag berättat vissa saker. (Eller rättare sagt - vi skulle inte längre ha något förhållande.)

Vi ser det på olika sätt beroende på att våra fantasier ser olika ut - helt naturligt.

Det är möjligt att din relation mår bäst av att du lever ut dina fantasier själv. Du har ju levt med din kvinna länge så det är mycket troligt att du gör rätt, men här i tråden verkar du propagera för den typen av sexliv, där man har ett eget privat sexliv.

Är du säker på att din fru inte skulle vilja dela/få uppleva din anala njutning? För mig är det en gåta att man inte är intresserad av sin partner njutning.

Om du tycker att du är en galen sexhjärna som leker med dildo analt, så är jag minst lika galen som faktiskt gör det på min partner...
  • Mrs Okänd
    Celines Essence skrev 2016-10-20 15:19:48 följande:

Det är möjligt att din relation mår bäst av att du lever ut dina fantasier själv. Du har ju levt med din kvinna länge så det är mycket troligt att du gör rätt, men här i tråden verkar du propagera för den typen av sexliv, där man har ett eget privat sexliv.

Är du säker på att din fru inte skulle vilja dela/få uppleva din anala njutning? För mig är det en gåta att man inte är intresserad av sin partner njutning.

Om du tycker att du är en galen sexhjärna som leker med dildo analt, så är jag minst lika galen som faktiskt gör det på min partner...

Haha..då är jag lika galen som gör det på min man med. Analplugg menar jag. Allt beror ju på hur man lägger fram det. Att man ska finna den ultimata orgasmen ex. Sånt brukar jag fantisera om.
  • PAJA63
    Daniel12 skrev 2016-10-16 15:44:07 följande:
    Tror att de flesta, som är normalt funtade, och inte porrskadade, lätt kan avgöra vad som är hårdporr av det extremare slaget kontra mer mjuk porr. Tror inte att du heller har några problem att avgöra var DIN gräns går. Men som ett exempel kan du ju föreställa dig hur du skulle se på saken om det var din dotter som medverkade i en hård gangbangscen. Förmodar att du är pappa med hänvisning till ditt nick.
    "om det var din dotter". Vad vill du komma med det under-bältet-argumentet? Och hur vill du resonera om andra vuxna människor som gör lagliga saker som du inte själv gör. Det är bättre med argument som baserar sig på hälsa och egenmakt.
  • PAJA63
    Daniel12 skrev 2016-10-16 16:40:08 följande:
    Ja, var DIN gräns går vill jag helst inte veta. Du är säkert helt Ok med scener där 100 män gangbangar en minderårig. Har du egna barn tycker jag verkligen synd om dem.
    Vi har redan åldersgränser. Det är inte det vi diskuterar här. Men om du inte vill veta vad andra tycker, varför deltar du i en diskussion? 🤔
  • PAJA63
    Anonym (123) skrev 2016-10-16 15:14:33 följande:

Jag tycker vi ska förbjuda vatten. Man kan dö om man dricker för mycket.

Det där har försökts förr. Men föga resultat: sv.wikipedia.org/wiki/Div%C3%A4teoxidbluffen 😁
  • Anonym (Urban)

Vissa saker hade jag saknat för mycket för att vara utan i ett långsiktigt förhållande. Bli avsugen och få komma i munnen hade varit jobbigast att försaka. Så jag hade het enkelt inte blivit tillsammans med en kvinna som inte vill det. 
  • Anonym (Lick it up)
    100kgpappa skrev 2016-10-16 08:51:41 följande:

Jag gick nyss in på en av de större gratissidorba och tittade på vad som dök upp i det som är inlagt senast, dvs ingen sökning.

Scen med två yngre tjejer som har sex, mjukt och inget våldsinslag.

Scen med kille och tjej, kyssar och smek inledningsvis, sen vaginalt och analt sex. Inga våldsinslag.

Ytterliggare två tjejer som har sex

Trekant utomhus, två kvinnor och en man. Inga våldsinslag.

Tjejer som visar sig i underkläder i en webbaserad

Film från en sexklubb, många kvinnor och män, som ser ut att ha det väldigt trevligt ihop. Glada miner och varken stryptag eller våld.

Man och kvinna son har lite hårdare sex, ganska mycket analt, men det visas även att man "värmer upp" analen med fingrar först.

Hel film med olika scener innehållandes trekanter. Tjejsex, gruppsex, vanlig sex. Varken våld, stryptag eller gagging, fisting, mm

Lätt överviktigt kvinna 40+ som onanerar med fingrarna

Amatörklipp på en tjej som suger av en kille

Man och kvinna har sex, oralt och vaginalt

Osv...

Var är våldsporren man överöses med?

Visst finns det porr som har våldsinslag, men att det är det vanligaste som det anges i artikeln stämmer inte.

Men jag håller med om att det kan vara ett problem för en del unga människor om man.överkonsumerar porr, och inte kan förstå skillnaden mellan sex på film och sex i verkligheten (sen kan sex i verkligheten vara precis lika hårt som på film, beroende på vad man gillar för sex, men oftast inte för tonåringar)

Jag håller med. Har aldrig stött på strypsex på porrsajter. BDSM av olika slag visas aldrig på första sidan, det verkar vara mindre populärt. Var påståendena om rasism kommer ifrån är obegripligt. Ska människor med olika mycket pigment i huden eller olika etniciteter inte få ha sex med varandra?

Det är halmgubbeargument.
  • Anonym (Lick it up)
    100kgpappa skrev 2016-10-16 09:17:46 följande:

Men för 15-20 år sen var det ju samma debatt. Alexandra Wulff gjorde en "dokumentär" om en kvinna (smulan) som råkar illa ut inom porren, samt visade ett klipp på en gruppsexscen där man fastställde att kvinnan var drogad och våldtagen (enbart genom att titta på filmen, några kontaktförsök med kvinnan gjordes inte)

I debattprogrammet så pratades det ensidigt om hur våldsam porren blivet, och hur farlig den var.

Intressant var även att de svenska porrskådisar som ville vara med och ge sin version var inte välkommen, för man ville inte ha en debatt.

Min reaktion när jag såg den där "dokumentären" var att det var den snygga Alexandra Wulff som hade dåliga erfarenheter av analsex från en inspelning. Den person som kallades "Smulan" såg inte det minsta ut som en porrskådis. Men skenet kan ju bedra.
  • Anonym (Urban)
    Anonym (Lick it up) skrev 2024-03-30 10:43:26 följande:
    Min reaktion när jag såg den där "dokumentären" var att det var den snygga Alexandra Wulff som hade dåliga erfarenheter av analsex från en inspelning. Den person som kallades "Smulan" såg inte det minsta ut som en porrskådis. Men skenet kan ju bedra.
    Tjejer som gör porr har inga kännetecken vad gäller utseende. Är väldigt olika. Precis som befolkningen i övrigt mer eller mindre. Dock är ju snygga tjejer naturligtvis överrepresenterade. Fast så är det i alla branscher inom tv/video.
Svar på tråden Hur ska vi förhålla oss till porr?