Mrs Okänd skrev 2016-10-18 20:13:23 följande:
Men vad du bortförklarar allt. Det är ju alkoholen som gör det och fattar precis vad jag menar. Börja inte märka ord. Skulle det inte finnas vapen så hade det inte varit så lätt att döda. Det är inte många som vågar slåss med bara händer. Och skulle inte porren finnas så lättillgänglig så hade inte barnen överösts av det.
Jag bortförklara allt? Det är ju du som tar bort människan ur ekvationen och enbart lägger skulden på alkoholen i sig.
Det är ju DU som sitter och säger "det är ju ALKOHOLEN som gör det"?
Hur gör alkoholen det? Springer alkoholen runt och tvingar människor att konsumerar det så att människor skall begå dumheter sedan? Eller hur menar du? Du tar ju bort människan ur ekvationen här nu.
Här har du lite fakta.
Det är MÄNNISKAN självt som framställer alkohol via att processa det på ett eller annat sätt, oftast via jäsning.
Det är även människan som överkonsumerar alkoholen också så de tappar kontrollen och begår dumheter på ett eller annat sätt..
Så nej jag bortförklara knappast något alls bara för du väljer att blunda för att det är människan som processar fram alkohol och överkonsumerar alkoholen.
Du säger till mig att jag bortförklarar.
Du försöker ju till och med bortförklara vapen på det mest ogenomtänkta sättet jag har sett någon göra.
Vem är det som tillverkar vapnen? Jo människan. Med din logik som du drar upp om alkoholen så skulle man med DIN logik sitta och hävda att "det är ju vapnen" som dödar. Då är det ju med din logik också rimligt att säga att det är ju vapnen som tillverkar sig själv för att döda.
Det var ju du som lade skulden på alkoholen och INTE människan självt. DÅ kan du ju kära med samma tokiga logik om vapnen med.
Det spelar ingen roll hur mycket du försöker hävda att jag bortförklara allt enligt DIG. Du kan aldrig ta bort människan och den mänskliga faktorn. Det är de som skapar problemen inte "vapen" eller "alkoholen".
Eller om man skall följa din logik då det är du som hävdar att "det är alkoholen som gör det", varför arresterar man då inte alkoholen i stället för människan när det skett mord under fyllepåverkan?
Men nu är ju domarna, nämndemännen åklagare och advokater mer vettigare i skallen än så och inser att det är människan självt som står för handlingen och valt att överkonsumera alkoholen.
Men skall man följa din logik så skall människan gå fri från mord och man borde ju arrestera alkoholen i stället. Minns att det är DU som hävdar att "det är alkoholen" som gör det.