• Svar på tråden Hur ska vi förhålla oss till porr?
  • Mrs Okänd
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2016-10-19 11:39:42 följande:
    Att du dömmer ut över 95% av männen samt förbjuder sin sambo (om han nu gillat porr) säger det mesta om dej....

Sedan skulle jag tro att han tittar på helt andra saker än vad du tror då du inte är hemma.
    Jag förbjuder inte men jag skulle sparka ut honom om han kollade på barnporr eller djurporr. Han har väl en fri vilja. Vad skulle han titta på menar du? Du menar att alla män är som du? Han är dessutom aldrig ensam hemma.
  • Anonym (Man i kalasbyxor)
    Mrs Okänd skrev 2016-10-19 11:46:46 följande:
    Jag förbjuder inte men jag skulle sparka ut honom om han kollade på barnporr eller djurporr. Han har väl en fri vilja. Vad skulle han titta på menar du? Du menar att alla män är som du? Han är dessutom aldrig ensam hemma.
    Nu pratar vi ju om normal porr inte förbjuden porr.
    Så du är aldrig hemifrån eller går och lägger dej före honom?

Jag vet bara att 65% av alla män (55% av kvinnorna) tittar kontinuerligt på porr och 97% av männen (kvinnor ?) tittar då och då.
  • EnAnonumius
    Mrs Okänd skrev 2016-10-19 10:46:33 följande:
    Nej, absolut inte. Men vi har samma syn på porr och sex.
    Så du förbjuder din man att titta på porr, när han onanerar?

Nej jag år inte intresserad av "vad din man tycker/anser/etc", utan DU.
    Då min följdfråga baseras på frågan som var ställd till DIG från "Anonym(Man i kalasbyxor)" i hans inlägg #195.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anders 386
    Mrs Okänd skrev 2016-10-19 11:27:41 följande:
    Upplever du att det är ett problem att du har ett behov av porr?
    Nej, absolut inte. Jag har alltid varit väldigt intresserad av det visuella. Tycker om att se på nakna och sexigt klädda kvinnor. Även konst med nakna kvinnor tilltalar mig.  Sex är så mycket mer än bara just samlaget och att få utlösning. Orgasmen är mer en avslutning av sexet än ett mål. Min största sexfantasi är att få se min fru ha sex med en annan man, bara för att få njuta av anblicken. Ofta finns inte några klara gränser mellan sensuella/sexuella bilder och vackra bilder, det tilltalar samma sinne..  Sexualiteten är liksom alltid påkopplad och sammanlänkad i det vackra.

Mycket av njutningen av sex sitter i det mina ögon förmedlar. Njuter av vacker natur också på samma sätt. Speglar sig också i att jag är intresserad av att fotografera vackra föremål, växter och vackra naturscenerier.
  • Mrs Okänd
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2016-10-19 13:04:27 följande:

Nu pratar vi ju om normal porr inte förbjuden porr.

Så du är aldrig hemifrån eller går och lägger dej före honom?

Jag vet bara att 65% av alla män (55% av kvinnorna) tittar kontinuerligt på porr och 97% av männen (kvinnor ?) tittar då och då.

Nej, vi lägger oss alltid samtidigt och går upp samtidigt. Och han är hemma med barnen och nej han onanerar inte då och kollar inte heller på porr då. Och jag är gift med en av de 3 %.
  • Mrs Okänd
    EnAnonumius skrev 2016-10-19 14:19:11 följande:

Så du förbjuder din man att titta på porr, när han onanerar?

Nej jag år inte intresserad av "vad din man tycker/anser/etc", utan DU.

Då min följdfråga baseras på frågan som var ställd till DIG från "Anonym(Man i kalasbyxor)" i hans inlägg #195.

Då kan du ju läsa mitt svar också.
  • Anders 386

Det är upp till varje individ att sätta sin egen toleransgräns. Om någon i ett förhållande inte är ok med att partnern kollar porr så är det bara att acceptera för den andra parten. Sedan är det upp till varje individ att acceptera - och då finns tre vägar att gå för den som gärna vill kolla porr:

Avsluta förhållandet, helt enkelt säga att man inte accepterar villkoren.
    Sluta kolla porr. (Vilket är väldigt svårt för många.)
    Låtsas sluta kolla porr och fortsätta i smyg.
    Vilket alternativ man väljer är upp till var och en. Jag tror att dom flesta väljer alt. 3. Då får man äta upp kakan men ändå ha den kvar. Jag misstänker att vi är ganska många som återfinns i den gruppen..  Många väljer nog en medelväg - man tar aldrig upp frågan utan kollar i smyg från början för att undvika diskussionen öht. Då behöver man heller inte ljuga eftersom diskussionen aldrig kommer upp - alla blir nöjda.Solig
  • Mrs Okänd
    Anders 386 skrev 2016-10-19 16:10:45 följande:

Det är upp till varje individ att sätta sin egen toleransgräns. Om någon i ett förhållande inte är ok med att partnern kollar porr så är det bara att acceptera för den andra parten. Sedan är det upp till varje individ att acceptera - och då finns tre vägar att gå för den som gärna vill kolla porr:

Avsluta förhållandet, helt enkelt säga att man inte accepterar villkoren.

Sluta kolla porr. (Vilket är väldigt svårt för många.)

Låtsas sluta kolla porr och fortsätta i smyg.

Vilket alternativ man väljer är upp till var och en. Jag tror att dom flesta väljer alt. 3. Då får man äta upp kakan men ändå ha den kvar. Jag misstänker att vi är ganska många som återfinns i den gruppen..  Många väljer nog en medelväg - man tar aldrig upp frågan utan kollar i smyg från början för att undvika diskussionen öht. Då behöver man heller inte ljuga eftersom diskussionen aldrig kommer upp - alla blir nöjda.

Du ljuger alltså för din fru om detta? Hon gillar inte att du runkar till porr?
  • Anders 386
    Mrs Okänd skrev 2016-10-19 17:07:53 följande:
    Du ljuger alltså för din fru om detta? Hon gillar inte att du runkar till porr?
    Hon tyckte inte om det för 25 år sedan. Jag vet inte vad hon tycker nu, hon har blivit betydligt mer sexliberal nu jämfört med när hon var ung. Men jag frågar inte henne vad hon tycker, och hon frågar inte mig om jag kollar porr. Lugnt o fint för båda. Solig Men skulle hon fråga mig skulle jag inte ljuga - tror jag.

Men iofs är det extremt sällsynt att jag runkar till porr, händer några gånger om året. Men jag kollar porr betydligt oftare. Passar på när jag är ensam hemma. Och hon får garanterat inte mindre sex för att jag kollar porr... Båda nöjda på den fronten alltså.. Glad

Men såklart inser jag att många har problem med det. Jag inser att många har fastnat i ett överdrivet porrkollande som faktiskt påverkar deras sexliv. Så jag höjer inte porr till skyarna - men jag tycker det handlar om individens frihet som ingen myndighet ska ha rätt att lägga sig i.
  • Mrs Okänd
    Anders 386 skrev 2016-10-19 18:04:19 följande:

Hon tyckte inte om det för 25 år sedan. Jag vet inte vad hon tycker nu, hon har blivit betydligt mer sexliberal nu jämfört med när hon var ung. Men jag frågar inte henne vad hon tycker, och hon frågar inte mig om jag kollar porr. Lugnt o fint för båda. Men skulle hon fråga mig skulle jag inte ljuga - tror jag.

Men iofs är det extremt sällsynt att jag runkar till porr, händer några gånger om året. Men jag kollar porr betydligt oftare. Passar på när jag är ensam hemma. Och hon får garanterat inte mindre sex för att jag kollar porr... Båda nöjda på den fronten alltså..

Men såklart inser jag att många har problem med det. Jag inser att många har fastnat i ett överdrivet porrkollande som faktiskt påverkar deras sexliv. Så jag höjer inte porr till skyarna - men jag tycker det handlar om individens frihet som ingen myndighet ska ha rätt att lägga sig i.

Jamen vad bra för er. Chansen är ju då stor att hon onanerar till porr ett par ggr per vecka också.
Svar på tråden Hur ska vi förhålla oss till porr?