Inlägg från: Anonym (Lick it up) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lick it up)

Hur ska vi förhålla oss till porr?

100kgpappa skrev 2016-10-16 08:51:41 följande:

Jag gick nyss in på en av de större gratissidorba och tittade på vad som dök upp i det som är inlagt senast, dvs ingen sökning.

Scen med två yngre tjejer som har sex, mjukt och inget våldsinslag.

Scen med kille och tjej, kyssar och smek inledningsvis, sen vaginalt och analt sex. Inga våldsinslag.

Ytterliggare två tjejer som har sex

Trekant utomhus, två kvinnor och en man. Inga våldsinslag.

Tjejer som visar sig i underkläder i en webbaserad

Film från en sexklubb, många kvinnor och män, som ser ut att ha det väldigt trevligt ihop. Glada miner och varken stryptag eller våld.

Man och kvinna son har lite hårdare sex, ganska mycket analt, men det visas även att man "värmer upp" analen med fingrar först.

Hel film med olika scener innehållandes trekanter. Tjejsex, gruppsex, vanlig sex. Varken våld, stryptag eller gagging, fisting, mm

Lätt överviktigt kvinna 40+ som onanerar med fingrarna

Amatörklipp på en tjej som suger av en kille

Man och kvinna har sex, oralt och vaginalt

Osv...

Var är våldsporren man överöses med?

Visst finns det porr som har våldsinslag, men att det är det vanligaste som det anges i artikeln stämmer inte.

Men jag håller med om att det kan vara ett problem för en del unga människor om man.överkonsumerar porr, och inte kan förstå skillnaden mellan sex på film och sex i verkligheten (sen kan sex i verkligheten vara precis lika hårt som på film, beroende på vad man gillar för sex, men oftast inte för tonåringar)

Jag håller med. Har aldrig stött på strypsex på porrsajter. BDSM av olika slag visas aldrig på första sidan, det verkar vara mindre populärt. Var påståendena om rasism kommer ifrån är obegripligt. Ska människor med olika mycket pigment i huden eller olika etniciteter inte få ha sex med varandra?

Det är halmgubbeargument.
  • Anonym (Lick it up)
    100kgpappa skrev 2016-10-16 09:17:46 följande:

Men för 15-20 år sen var det ju samma debatt. Alexandra Wulff gjorde en "dokumentär" om en kvinna (smulan) som råkar illa ut inom porren, samt visade ett klipp på en gruppsexscen där man fastställde att kvinnan var drogad och våldtagen (enbart genom att titta på filmen, några kontaktförsök med kvinnan gjordes inte)

I debattprogrammet så pratades det ensidigt om hur våldsam porren blivet, och hur farlig den var.

Intressant var även att de svenska porrskådisar som ville vara med och ge sin version var inte välkommen, för man ville inte ha en debatt.

Min reaktion när jag såg den där "dokumentären" var att det var den snygga Alexandra Wulff som hade dåliga erfarenheter av analsex från en inspelning. Den person som kallades "Smulan" såg inte det minsta ut som en porrskådis. Men skenet kan ju bedra.
Svar på tråden Hur ska vi förhålla oss till porr?