• Nsmm

BF JULI 2017

Hej!
    Tänkte att vi som siktar på BF JULI 2017 kan samlas här och följas åt?

Är mamma till två killar på 6 och 4 år, och planerar inför tredje.

Fick mens för två dagar sedan, och väntar nu på ägglossning som är ca den 20/10 enligt p appen.. kommer köra med äl test också så jag vet exakt när det är.. bim är 3/11

• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Haiduchi

Ja där kom foglossningen....,

Fick det tidigt förra gången. V11. Och läkare har sagt att jag kommer få det värre om jag skaffar fler barn. Men så hör tidigt?!? Kände rejält några dagar innan plus men det lugnade sig. Men ikväll..... fick akut köpa mig en tens så jag kan klara av mina jobb, jobbar på förskola och mataffär.

Men ens plan på när man ska berätta för kollegor och chefer är Ju helt körd.

Hej, jag är i vecka 5 och har ont. Kul.

Men men.... får fokusera på barnet. Det mådde prima sist iaf.

• Sazzle

Hej! Jag plussade idag och har bf 30 juni och 1 juli enligt olika appar men kommer garanterat gå över ändå. Blir andra barnet för oss. Går gärna med i facebookgrupp om det fanns nån sån ?

• småvildingar
    Stoet skrev 2016-10-23 18:36:49 följande:

Småvildingar: Ja, tredje. Men mina är lite äldre än dina. Det gör det lite läskigt att "börja om". Men det har ändå funnits en längtan.

Haha, liv i luckan för dig verkligen!

Hej ni andra! Grattis till era plus!

anna7607 skrev 2016-10-23 21:08:46 följande:

Här blir de riktigt börja om.... dottern blir 15 & grabben 20 nästa år hahaha

Bim-2 så jag håller tummarna och att de inte blir mf igen

Ja, det blir verkligen att börja om för er! Vi är ju fortf inne i småbarnssvängen. Tutar och kör liksom, haha.
  • småvildingar
    Haiduchi skrev 2016-10-23 22:45:52 följande:

Ja där kom foglossningen....,

Fick det tidigt förra gången. V11. Och läkare har sagt att jag kommer få det värre om jag skaffar fler barn. Men så hör tidigt?!? Kände rejält några dagar innan plus men det lugnade sig. Men ikväll..... fick akut köpa mig en tens så jag kan klara av mina jobb, jobbar på förskola och mataffär.

Men ens plan på när man ska berätta för kollegor och chefer är Ju helt körd.

Hej, jag är i vecka 5 och har ont. Kul.

Men men.... får fokusera på barnet. Det mådde prima sist iaf.

Åh, den där foglossningen. Hujedamig! Blev sjukskriven under graviditeten med mitt första barn, med mitt andra var jag fortfarande hemma med 1an när jag var gravid. Denna gången skall jag jobba lite innan jag går på föräldraledigt igen. Fasar lite för det! Känner av fogarna redan nu.
  • småvildingar
    joss92 skrev 2016-10-23 21:03:27 följande:

Hej alla, Grattis till era plus!

Hoppar också in här, plussade tidigare idag och om allt stämmer med uträkning så är Bf 2 juli för mig. Första gången så är superglad och lite chockad att vi verkligen plussade :)

Sazzle skrev 2016-10-23 22:54:22 följande:

Hej! Jag plussade idag och har bf 30 juni och 1 juli enligt olika appar men kommer garanterat gå över ändå. Blir andra barnet för oss. Går gärna med i facebookgrupp om det fanns nån sån ?

Grattis till plus! :D
  • Bell13

Vad roligt att det är så många som har Bf 2 juli grattis alla nya som plussat. Har ni några symptom?
    Jag måste kissa ofta, lite molvärk igår och lite illamående igår och idag.
    Jag har tre barn innan två döttrar som är 10 och 14 år och en son som är 18 mån. Undrar om det är nån som är intresserad av facebookgrupp?

• joss92

Jag märkte av molvärk/ömma äggstockar (som jag brukar få vid ägglossning) men kände detta nån vecka efter ägglossningen, vilket jag reagerade på. Sedan började brösten ömma, så det är vad jag märkt av än så länge. Jag mår inte illa, men det kommer väl snart ;)

• Stoet

Jag har någon stramande känsla i nedre delen av magen. Och det känns som jag ska få mens. Lite svullen också. Byxorna sitter lite tajt om midjan. Annars inget.

• småvildingar

Inga direkta symtom. Molande i livmodern, något ömma bröst och lite svullen. :)

Ja, visst! Fb-grupp är lättare att skriva i.

Svar på tråden BF JULI 2017