• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Snart kanske 3 barns mamma) skrev 2018-11-12 23:56:36 följande:

Tack. Ja jag håller tummarna . Har efarenhet av att kämpa med barn frågan då min äldsta är ett provrörsbarn. Den yngsta var en hoppsan ????

Oj så det kan bli! :) Är det samma pappa? Hur gammal är yngsta?

Lycka till :)
  • Anonym (Snart kanske 3 barns mamma)

Ja dom har samma pappa. Felet låg hos han men han slutade röka efter den första så jag antar att det var då det gick. Sonen som är yngst är 6 år. Den äldsta är 8 år.

• Lindsey77

Vet inte om ngn kommer ihåg mig, men nu är jag gravid igen för femte gången det senaste året. :) Haft fyra missfall där jag fick svaga plus före BIM, och på BIM var plusset nästan inte synligt. Alla missfall i v 4+3.

Denna gången fick jag ett starkt plus på BIM som håller i sig, så jag hoppas förstås extra mkt den här gången. Är 41 år, så äggkvaliten är väl inte den bästa. Vecka 4+2 idag, dagarna går verkligen sakta nu...

• nypan78
    Anonym (stress) skrev 2018-11-08 12:35:19 följande:

Ni som gjort IVF här. En fråga till er.

Jag hade äggplock för 7 dagar sedan. ÄL spruta för 9 dagar sedan. Har grav testat mig och nu har hormonerna från sprutorna gått bort, negativt test (var positivt i måndags och svaaaagt i går)

Jag har dock var gravsymtom i form av onda bröst och trötthet osv, är det vanligt att det sitter kvar fast man visar negativt på testen??

Är det någon chans att man får positivt senare fast det är negativt nu på RD 5?

alldeles för tidigt.....dag 13 som tidigast efter ET var det för mig då för 8 år sedan
  • Anonym (Ledsen)
    Lindsey77 skrev 2018-11-13 20:53:05 följande:

Vet inte om ngn kommer ihåg mig, men nu är jag gravid igen för femte gången det senaste året. :) Haft fyra missfall där jag fick svaga plus före BIM, och på BIM var plusset nästan inte synligt. Alla missfall i v 4+3.

Denna gången fick jag ett starkt plus på BIM som håller i sig, så jag hoppas förstås extra mkt den här gången. Är 41 år, så äggkvaliten är väl inte den bästa. Vecka 4+2 idag, dagarna går verkligen sakta nu...

GRATTIS! Är det 1a barnet?
  • Anonym (Sanna)

Jag minns dig. Grattis! Håller tummarna nu det håller i sig.
  • Anonym (43+ önskar sladdis)

Härligt! *Skyndar på dagarna lite* och håller tummarna för nio långa månader
  • Anonym (43+ önskar sladdis)

Här har det precis varit äl.. inte säker på att vi lyckats pricka in denna gången då maken varit iväg på jobbresa..

Litet hopp ändå men inget stort direkt.

Jag får hålla tummarna för er andra denna månaden.

• Lindsey77
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-11-13 22:17:33 följande:

GRATTIS! Är det 1a barnet?

Nej, vi försöker få en sladdis. Har redan fyra barn, så det är ingen katastrof om vi inte lyckas, men en stor guldkant i livet om vi lyckas. :)
  • cilia81
    Lindsey77 skrev 2018-11-14 07:06:59 följande:

Nej, vi försöker få en sladdis. Har redan fyra barn, så det är ingen katastrof om vi inte lyckas, men en stor guldkant i livet om vi lyckas. :)

Hejsan

Jag känner som du oxå. Jag har 4 barn den yngsta är 8 år, men jag känner mer nu är jag är lite "äldre" att jag verkligen vill ha en till liten sladdis. Har inte haft sådan här stor längtan förut. Men bara för jag har sådan längtan kanske det inte blir något. Men blir det inget är jag otroligt tacksam för dem 4 barn jag har fått. ????
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.