• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (anonyma jag)
    cilia81 skrev 2018-10-25 10:48:23 följande:

Men så lite som bars blod på pappret och nu är det borta känns inte som mens då jag brukar ha riklig mens..

Ett förslag kan vara att vänta i 3-4 dagar och ta ett nytt gravtest.
  • Anonym (Sanna)

Nu har jag varit till gyn. Ett bra och informativt besök men samtidigt nedslående. Pga åldern och övervikt ser det inte bra ut vilket jag ändå misstänkte. Fick göra vul och jag hade inte så många äggblåsor heller, äl är på gång i alla fall. Hon tippade att mitt AMH ligger på ca 0,7 och helst är 1,5 att föredra. Hon tog prover som AMH, FSH och prolekatin (heter det så?) och hon rekommenderade ivf. Något som min man inte vill.

• Anonym (anonyma jag)
    Anonym (Sanna) skrev 2018-10-25 15:16:59 följande:

Nu har jag varit till gyn. Ett bra och informativt besök men samtidigt nedslående. Pga åldern och övervikt ser det inte bra ut vilket jag ändå misstänkte. Fick göra vul och jag hade inte så många äggblåsor heller, äl är på gång i alla fall. Hon tippade att mitt AMH ligger på ca 0,7 och helst är 1,5 att föredra. Hon tog prover som AMH, FSH och prolekatin (heter det så?) och hon rekommenderade ivf. Något som min man inte vill.

Prolaktin kanske du menar? Har man för högt sådant så fungerar det som preventivmedel (det är amningshormon, man ska bara ha högt av det när man ammar inte annars).
  • Anonym (43+ önskar sladdis)

Bim imorgon och svagt svagt streck på gravtest idag men symptomen snarare avtar än blir fler/mer. Återstår att se om mensen kommer eller inte. Får känslan av att det nog blir så ändå trots allt...

• Anonym (Sanna)
    Anonym (anonyma jag) skrev 2018-10-25 16:44:44 följande:

Prolaktin kanske du menar? Har man för högt sådant så fungerar det som preventivmedel (det är amningshormon, man ska bara ha högt av det när man ammar inte annars).

Ja så heter det.
  • Anonym (anonyma jag)
    Anonym (Sanna) skrev 2018-10-26 08:15:47 följande:

Ja så heter det.

När du får provsvaren, om du har högt på Prolaktin så be om recept på Pravidel eller Norprolac.
  • Anonym (43+ önskar sladdis)
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-10-25 17:00:15 följande:

Bim imorgon och svagt svagt streck på gravtest idag men symptomen snarare avtar än blir fler/mer. Återstår att se om mensen kommer eller inte. Får känslan av att det nog blir så ändå trots allt...

Tant Röd kom med stora pådraget.. var nog något på g som inte var rätt tänker jag.

Känns ok ändå fast man hoppas så. Vi har ju inte försökt så länge.

Vet ju att äggkvaliteten kan vara si och så. Kanske nästa månad är våran månad.
  • Anonym (Mamma igen 11 år senare)

Hej,

Någon som testat Maca pulver? Kanske inte för fertilitet men för något annat som ni upplevt fungerat?

maca.nu/macapulver/

• Anonym (Sanna)

Jag har inte testat maca men ätit lite munkpeppar men det har inte blivit riktigt någon kontinuitet av det. Tänkte ev testa det igen ifall det kan hjälpa. Dr sa i alla fall att slemhinnan såg fin ut och skulle passa bra ta emot ett ägg så det kändes bra. Något att bocka av på listan i alla fall. Tror det är gulkroppen som kan vara bekymret men har ju samtidigt smort med extra progesteronet i ett år sås vårt veta.

• smurfen 11
    Anonym (Sanna) skrev 2018-10-30 07:11:03 följande:

Jag har inte testat maca men ätit lite munkpeppar men det har inte blivit riktigt någon kontinuitet av det. Tänkte ev testa det igen ifall det kan hjälpa. Dr sa i alla fall att slemhinnan såg fin ut och skulle passa bra ta emot ett ägg så det kändes bra. Något att bocka av på listan i alla fall. Tror det är gulkroppen som kan vara bekymret men har ju samtidigt smort med extra progesteronet i ett år sås vårt veta.

Kul att gå in här också och se hur det går för alla:)

Vad bra att slemhinnan ser bra ut, alltid nåt att bocka av som du säger:)

Hoppas ni fick till det vid äl.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.