• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (stress)

Tack alla för lyckönskningarna!!

I morgon bitti är det återinföring så liiiite gravid är jag väl ett tag i alla fall ;)

• Anonym (Sanna)
    Anonym (stress) skrev 2018-11-02 21:37:23 följande:

I morgon bitti är det återinföring så liiiite gravid är jag väl ett tag i alla fall ;)

Hoppas det gick bra idag.
  • Anonym (Sanna)

• Anonym (Sanna)

• Anonym (stress)
    Anonym (Sanna) skrev 2018-11-03 18:35:42 följande:
    Japp allt gick bra, så nu är det bara att vänta och se om ägget vill vara kvar där inne ;)
  • Anonym (stress)

känns som 100 år tills man vet om det blir nåt. Man har ju grav symtom redan nu vilket känns ännu jobbigare :( men bara att härda ut och ställa in sig på att det inte blir nåt första ggn antar jag!

• cilia81

Jag blir snart tokig. Jag hade små blödningar i okt 2 st. Nu ingenting, när jag skulle haft mens så var det bara flytningar med blod i och lite blod på pappret. Men alla testerna visar negativt.. Så vad kan det vara för något, någon som varit med om samma sak??

• UndrandeSökare
    cilia81 skrev 2018-11-05 11:37:23 följande:

Jag blir snart tokig. Jag hade små blödningar i okt 2 st. Nu ingenting, när jag skulle haft mens så var det bara flytningar med blod i och lite blod på pappret. Men alla testerna visar negativt.. Så vad kan det vara för något, någon som varit med om samma sak??

Ett tips kan vara att göra vul och kolla upp så du inte fått en cysta. Har man en sådan kan det göra att mensen blir knasig eller uteblir, tills man endera tar bort cystan eller den går sönder av sig självt. Det behöver inte vara detta, men kan vara värt att kolla upp.
  • cilia81
    UndrandeSökare skrev 2018-11-05 12:13:03 följande:

Ett tips kan vara att göra vul och kolla upp så du inte fått en cysta. Har man en sådan kan det göra att mensen blir knasig eller uteblir, tills man endera tar bort cystan eller den går sönder av sig självt. Det behöver inte vara detta, men kan vara värt att kolla upp.

Tack det ska jag kolla upp.. Gör man det hos gyn??
  • UndrandeSökare
    cilia81 skrev 2018-11-05 12:43:39 följande:

Tack det ska jag kolla upp.. Gör man det hos gyn??

Ja, hos privat gyn eller på Kvinnokliniken eller där du kan boka en tid för att träffa en gyn och göra vul (vaginalt ultraljud).
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.