38+ och försöker bli gravid.
Är som det ser ut på tempen på ÄL+2 idag , hoppas tempen håller sig uppe imorgon också så FF kan sätta ut att jag haft ÄL.
Är som det ser ut på tempen på ÄL+2 idag , hoppas tempen håller sig uppe imorgon också så FF kan sätta ut att jag haft ÄL.
Skit för negativt test :(
Är nyfiken, vad använder du för koffeinfritt snabbkaffe? Finns ju olika sorter och jag vill gärna ha ett som smakar som vanligt kaffe för jag dricker en jäkla massa kaffe och har inte kunnat dra ner på det alls :(
Jag har inga större förhoppningar om att det ska ta sig denna månaden heller för jag har samma känsla som jag brukar ha innan mens Nu är jag bara på CD 18 och skulle få mens om 3-4 dgr om jag inte tillförde progesteron.
Är på ÄL+5 idag bara men har redan gett upp hoppet :( Vi skulle ju börja med IVF i Danmark till hösten men nu funderar vi ärligt på att vi kanske ska ge upp då det mest troliga är att äggkvalitén är det som strular och ÄD vill vi inte göra.
Tar det sig inte denna månad, vilket jag är säker på att det inte gör, då kör jag nästa månad med pergo. Tar det sig inte då heller, då har vi bestämt oss för att ta paus för det tär allt för mkt att månad efter månad se ett blankt test och med lite tur är det kanske det vi behöver för att få det efterlängtade plusset.....Ursäkta ett inte allt för muntert inlägg men jag är så trött på skiten. Har egentligen lust till att sluta med progesteronet så mensen kan komma igång, men vågar inte utifall att ett under håller på att ske.
Kram till er alla
Hej alla, jag hoppar in här hos er. Har precis haft ett missfall i v 12 : ( har varit otroligt jobbigt men nu är vi redo att så smått sätta igång igen.
oron är där hela tiden men jag ska försöka tänka att det ska gå vägen : )
Varmt välkommen :) Beklagar ditt missfall men skönt att ni känner att ni orkar sätta igång igen.
Hoppet är ju det sista som överger oss och sommaren sägs ju göra susen för fertiliteten så jag håller tummarna att vi blir fler som plussar snart :)
Hej på er alla kämpar!
Har varit tyst från mig den sista tiden pga oväntat besök från släktingar. Sen har jag gått på semestern och vi har varit iväg till bla. Tyskland med husbilen en sväng så jag har inte haft tid att skriva ngt här, bara läst :)
Jag är idag på cd 9 och inväntar ÄL. Har haft hög fertilitet på monitorn sen cd 6 och misstänker att jag kanske kan få maximal fertilitet imorgon och då bli ÄL cd 11. Känns väldigt bra att jag fått hög fertilitet i 3 dgr för jag har bara fått det när jag är stimulerad, annars går det från låg ena dagen till maximal nästa. Kanske kan det vara så att min nya medicinering stabiliserar hormonerna så jag får förhöjt östrogen och det är ju bra för då har ju ägget lättare för att fästa, hoppas det i varje fall :)
Hemflyttad: Hoppas att ÄL låter vänta på sig! Jag fick ÄL cd 10 när jag åt RR och då tog jag från cd 1 till ÄL. Skulle jag börja äta RR igen skulle jag börja tidigast cd 3-4 för att se om ÄL kommer mer normal tid. Annars verkar RR ha samma funktion på mig som Pergo dvs att jag får högre östrogenhalt före ÄL. Tror att de som blir gravida med hjälp av RR kan ha lite för lite av östrogen. Vet inte om det stämmer, men det är min teori iom att jag kunde se att det hade samma effekt som Pergo för min del vad det gäller det i varje fall. Att jag sen fick ÄL lite väl tidigt var ju inte så bra men som jag förstått det kan det blir så och då brukar det hjälpa att man börjar lite senare i cykeln.
Vet inte om jag missat ngt mer än att Milou inte är kvar här mer :( Om du läser detta Milou så förstår jag precis hur ni har det och hoppas att du får ett plus snart och tittar in till oss och berättar :) Min man har också stora prestationsproblem men vi lyckas få till det varannan dag ändå tack och lov. Hoppas bara hans problem inte blir värre för då tror jag nog att vi lägger ner detta för det dödar verkligen samlivet....börjar känna av det själv nu... :(
Kram till er alla!
Hej på er, var ett tag sedan jag kikade in. Är i v. 7+4 idag, samma som när MA:t konstaterades i juni.. mår tyvärr (om man får säga så) ganska bra. Enda jag egentligen känner av är lite spänningar i brösten.
Hittills liknar den här graviditeten MA:t mer än de två som gått vägen.. Mådde illa med de båda andra från ca v.7 så borde ju ha börjat må illa nu tycker jag.. Med MA:t kände jag visserligen ännu mindre symptom mot nu. Typ noll..
Har ett VUL på onsdag i nästa vecka så då får jag ju svart på vitt hur det står till. Är nervös och pendlar lite mellan hopp och förtvivlan.
Hoppas ni andra mår bra och att det dyker upp ännu fler plus i tråden!
Är ganska säker på att jag hade ÄL igår på cd 9, för idag gick tempen upp och sekretet är krämigt idag, så denna månaden kan jag nog räkna bort :( Hade sex kvällen cd 7 så även om ägget blivit moget i tid spelar det nog ingen roll för vi fick inte till det cd 8 och inte igår heller....
Märkligt nog gav monitorn aldrig maximal fertilitet utan endast hög. Däremot kollade jag med vanliga stickor på kvällen cd 8 och då var det väldigt starkt (i stort sett lika starkt som teststrecket). Monitorn använder jag på morgonen så chansen finns att jag missade stigningen med den.
Hade hög fertilitet i morse också men det kan man ju få efter ÄL så det är ju inte så konstigt, däremot alldeles för tidigt med ÄL cd 9 :(
Behöver nog ta till antingen RR el. Pergo nästa månad för att ÄL inte ska komma för tidigt igen. Blir så trött på min kropp, fattar inte vad den håller på med, har aldrig haft ÄL så tidigt, förutom den månaden jag tog RR :(
Hej alla fina
Här kommer lite rapport från mig. Har inte hunnit läsa alla inlägg men hoppas att någon av er fått plus sen jag var här inne senast och att det går bra för er som är gravida? Som jag förstått har Monchichi fått sina småttingar nu, dubbel grattis till er och så skönt att allt gick bra :)
Jag har haft fullt upp hela semestern. Vi har varit söderut med vår husbil och vi hann bara komma hem så stack vi till fjällen för att få fjällen i höstfärger :)
Förra månaden kollade jag inte alls efter ÄL med monitorn och temp och jag använde heller inte progesteron, trots det väntade mensen med att komma cd 26 (normalt får ju jag mens på cd 21-22 om jag inte tar progesteron) så det var ju positivt. Hade dock stora förhoppningar om ett + iom att mensen dröjde men icke och dök då givetvis ner i deppighet ännu en gång för att sen bli mer positiv denna månad.
Denna månaden hade jag bestämt mig för att testa Pergo igen. Tog en tablett i 5 dgr från cd 4 för jag ville få ÄL lite senare än vad jag fick senast när jag använde pergo. Började kolla med monitorn redan cd 6. Redan cd 10 fick jag hög fertilitet och tänkte att f-n nu blir ÄL tidig i varje fall men icke, den har inte kommit än trots att jag är på cd 21!!
Nu ilar det dessutom i livmodertappen så jag tror att jag får mens idag el. möjligen imorgon, antingen det eller så har jag kommit in i klimakteriet. Nu missade jag att kolla med monitorn cd 9 och cd 10 till i varje fall cd 14 var tempen hög, därefter missade jag att kolla tempen när vi var till fjällen. Möjligen kom ÄL cd 10 iom temphöjningen men jag började inte med progesteron då jag inte fick ngt positivt utslag på monitorn. Hade väl inte spelat någon roll om jag gjort det heller då ÄL cd 10 är för tidigt. Nu har jag kollat tempen i 3 dgr och den är låg så ingen graviditet denna månad heller. Är verkligen less på detta nu :( Hoppas mensen kommer igång nu bara för nu är jag livrädd för att jag kommit in i klimakteriet för jag har haft ÄL varje månad sen jag började tempa och kolla med stickor så detta känns verkligen inte bra. Ursäkta ett ej så positivt inlägg men jag hoppas i varje fall att någon här i tråden fått + sen jag var här inne senast och att ni står ut med mitt förvirrade gnällinlägg. Kram till er alla