smurfen 11 skrev 2017-10-03 14:30:30 följande:
Vad är det som gör att du funderar på klimakteriet?
Jag är på cd 4, så snart nedräkning igen, för, vad blir det, 36:e gången eller nåt:(
Det med ivf, sätt ett konkret datum, "om det inte tagit siog denna månad blabla så gör vi ivf", annars drar det bara ut på tiden. Såna var vi, min sambo och jag, vi väntade in i det sista, och då blev inte resultatet så bra för oss tyvärr. Ring en klinik och beställ möte, det tar oftast över en månad innan man ens får komma dit, sen vänta på nästa cykel å börja.
Det med sen äl, ingen aning...hormoner är ju ett släkte för sig. Men se till å få till det snart då, om den snabbt dyker upp så behöver du inte tänka på det.
Ingen koll på temp då jag aldrig gjort det...
Mest funderar jag på att klimakteriet kanske har inträffat, eller kanske inträffar snart, då cykeln helt plötsligt blev längre och att denna och ev. förra månaden inte resulterade i ÄL.
Nu har jag iofs plötsligt fått en väldans molvärk så nu har hoppet återvänt då det känns precis så starkt som det brukade göra när jag tagit pergo tidigare vid ÄL. Här går det upp och ner på samma dag :) Har precis beställt gravtester från testlagret om det ev. skulle vara en graviditet på G. Beställde ÄL tester också utifall min monitor fått sig ett spel och jag nästan funderade på att kasta in den i väggen i morse
Vi gör väl så att vi testar RR månaden som kommer och skulle det inte ta sig då, då åker vi till kliniken som Nykär var till så de får hjälpa oss med Ovitrell om ägget inte vill släppa. Skulle inte det fungera, då blir det till att åka till Danmark för där vet vi att vi kan få tid snabbt. Behöver ändå en månad utan stimulering då jag får så kraftiga biverkningar när jag stimuleras och jag har massor att göra på arbetet denna månad som kommer.
Då har ni försökt längre än vad vi gjort :( Har ni lyckats bli gravida något under denna tiden? Vi blev ju gravida i början av året men hann bara se ett pluss på stickan så fick jag en blödning. Hoppas att tiden fram till ÄL går fort för er att denna månaden är blir lyckosam för oss alla som är kvar och väntar på ett +