Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

babba74 skrev 2017-06-26 11:50:02 följande:
    Har du testat idag? Håller verkligen tummarna!! 

Själv har jag BIM på torsdag men har bestämt mig för att inte testa innan dess. Har inga känningar alls, fick blodblandad flytning i både lördags och söndags plus att jag har haft mensvärk så är nog mensen som är på gång. Rynkar på näsan
    Hemflyttad skrev 2017-06-26 09:35:23 följande:
    Oj så fin mage! Glad
    Too tiki skrev 2017-06-25 10:45:40 följande:
    Jag skulle testat men vi fick lite oväntat besök så jag får testa imorgon istället :) Har dock inga förhoppningar för det molar på och känns som mensen är på G :(
    Testat än??? Håller tummarna!

Testade idag men stickan var helt blank :( Är idag på ÄL +11 så kommer vänta tills på onsdag innan jag testar igen. Syns inget då, då slutar jag med vaggisarna så mensen kan komma. Tog den sista stickan från Testlagret idag och har bara masor av graviditetstester från billiga tester kvar. Vet inte hur känsliga dessa är, någon som vet? Har också digital men den vill jag spara tills jag ev. får ett plus med vanliga stickor.

Håller tummarna för dig imorgon Hemflyttad och dig Babba på torsdag om du inte testar innan dess. Ser fram emot uppdatering om hur det går för er :)

• Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-06-26 12:03:05 följande:

Som en idiot testade jag precis och fick ett svaaagt streck, sådär svagt så att mannen omöjligt kommer att se det. MEN det kan lika gärna (mest troligt) vara ÄL-sprutan - det var koncentrerat urin och det är inte säkert att sprutan är ute ur kroppen för jag har inte testat sedan i torsdags då jag fick ett svagt streck, klart starkare än idag. Tycker dessutom att strecket borde varit lite starkare idag ÄL+11 om jag varit gravid.

Hur dum får man lov att vara?? Rynkar på näsan

Snälla, håll tummarna för att jag trots allt får ett starkare streck imorgon!

Åhhhh, håller tummarna för att du kan se en stegring imorgon! :)
  • Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-06-26 13:03:08 följande:
    Äsch, blä för blanka gravtest. Håller verkligen tummarna för att det syns något på onsdag.

Jag slutar nog med vaggisar redan imorgon om det inte syns något (starkare) då. Aldrig hänt att jag fått utslag senare än så när jag varit gravid, alltid använt testlagrets tester.

Vet inte hur billiga tester är men de kan ju inte vara mindre känsliga än Testlagret, som väl inte är känsligare än standard?
    Tack för tummhållning, känner att det kan behövas :)

Tror inte billiga tester skiljer sig i känslighet men har för mig att de fått kritik för att inte vara lika bra som testlagrets. Minns däremot om de inte visat ngt när testlagrets visat +, eller om de var torkstreck.
    Nu har billiga tester dessutom bytt både ÄL stickor och gravstickor och ÄL stickorna är inte alls lika bra som de var innan. Nåväl. Får testa på onsdag och är det så att jag inget ser får jag kanske vänta någon dag till innan jag tar bort vaggisarna. Har ju mängder av såna stickor så i värsta fall får jag väl testa både på morgonen, kvällen och på torsdag morgon :) 

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-06-26 10:05:50 följande:

Update från mig, har vart utan Lutinus i snart en vecka och det går tack och lov bra, smörjer lite kvällstid med min ProgesterAll som jag ändå har hemma. Lyssnar på hjärtat på morgonen, det lugnar mig något otroligt. Känner ju av Grynet i vissa positioner på dagen, men kan ännu inte känna med handen på magen och har dessutom moderkakan i framvägg så kommer väl framöver. Så därför är det fortfarande viktigt att höra hjärtat slå på morgonen, men lyssnar bara några sekunder för att inte störa. Om 2 veckor och 3 dagar är det RUL, som jag längtar. 

Skönt att slippa kladdet med vaggisarna :)

Har fått min dobbler som jag hoppas få använda inom de närmaste månaderna :) Kan tänka mig att det känns oerhört lugnande fram tills man kan känna mer fosterrörelser. Tack för tipset, nu ska jag bara få användning av den :)

• Too tiki

En vän till mig ska vara gravid i v 6 + och idag tog hon ett gravtest för att hon haft molvärk de senaste dagarna och det stod bara 2-3 v på det digitala testet. Hon har från början fått 1-2 v, sen 2-3 v och sista 3 + och nu då igen 2-3 v.
    Hon har ingen blödning men har som sagt haft molvärk och hon undrar nu om det kan vara så att hennes blödning inte kommer igång när hon tar Litinus? Något måste ju vara fel, frågan är om hon kan ha väntat tvillingar och att den ena avstannat, någon som vet om det kan bli så, tänkte att hcg borde ju vara högre vid en tvillinggraviditet? För att förtydliga så har min vän haft väldigt oregelbunden mens så hon vet egentligen inte när befruktningen ägde rum. Hon har inbokat besök till mödravården om 1 v men hon kanske bör åka in redan nu och kolla upp?

• Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-06-26 15:34:49 följande:
    Tycker tyvärr att inte att det låter så lovande. Självklart kan det stå fel men det är nog inget bra tecken. När jag fick missfall i februari tog jag lutinus och var tvungen att sluta innan jag fick blödning. Det är individuellt om lutinus stoppar upp eller inte.

Tycker hon ska kolla upp det den här veckan så slipper hon gå och undra.

Jobbig situation för henne ...
    Tack, ska säga att hon bör gå och kolla upp det nu i veckan för det kan ju vara som för dig att hon måste sluta med lutinus för att blödningen ska kunna komma igång.
  • Too tiki
    Zora skrev 2017-06-26 16:20:18 följande:
    Nu när jag fick mitt MA fick jag först 1-2, sedan 2-3 och när jag sedan tog ett test i v.7 fick jag fortfarande bara 2-3. Blev lite nervös, eftersom jag inte hade några direkta symptom heller, förutom mensvärk/växtvärk) men googlade en massa och såg att testet ju (såklart) inte är 100% på att ange vecka, blev lite lugnare. Fick sedan efter några dagar brun flytning och samma dag som jag började blöda mer ordentligt så fick jag 3+ och fick liiite hopp, men det konstaterades senare samma dag på sjukhuset att det var ett MA (var i v.8) Misstänker så här i efterhand att det kanske stegrades långsamt pga MA:t (det beräknades ha avstannat i v. 5-6)

Om hon inte vet när Äl var kan det ju vara så att hon är på gränsen mellan 2-3 och 3+ och att det är därför det blir olika? Särskilt om hon testat på olika tider på dagen. Hon kan ju alltid ringa sin BM och rådfråga. Litinus har jag ingen erfarenhet av så vet inte alls hur det ev. påverkar.
    Min vän har fått bruna flytningar nu och ska åka in. Låter ju inte lovande men som hon sa, bra att det sker nu och inte senare. Tufft ändå för de har försökt bli gravida i flera år och nu hade de gjort IVF och lyckats på första försöket :(
  • Too tiki
    ElsaE skrev 2017-06-28 10:02:24 följande:

Hej jag hoppar in här! :) 40 år med en son på 3 år och vill så gärna få ett till barn! Har bara försökt sen i maj och då fick jag ett tidigt missfall. Med sonen tog det 8 månader. Men mycket kan väl hända på 3 år så jag räknar inte med nåt.

Välkommen :) Beklagar ditt missfall :(
    Hemflyttad skrev 2017-06-29 08:10:27 följande:

Fortfarande ett väldigt svagt streck för mig, inte blivit starkare på två dagar. Har aldrig hört att ovitrelle skulle vara kvar i kroppen i 14 dagar, särskilt som strecket redan var väldigt svagt för tre dagar sedan borde sprutan verkligen vara ute ur kroppen nu. Så troligen är det en sk kemisk graviditet, där ägger fäster och sedan släpper nästan direkt. Hur som helst blir det ingen bebis.

Suck. Gråter

Låter som kemisk graviditet och jag som hade så stora förhoppningar om att du skulle få + denna månad, så himla trist :(
    3hjärtan skrev 2017-06-27 19:46:44 följande:

Fick konstaterat mf igår

Näää, beklagar verkligen Hjärta
    Hemflyttad skrev 2017-06-28 07:49:59 följande:

Nån som har testat idag? Too tiki?

Jag har bestämt mig för att avvakta och testa imorgon. Då är jag ÄL+14 eller åtminstone ÄL+12 om ett av äggen släppte senare. Men känner mig inte det minsta gravid längre tyvärr. Och strecken på testen jag tog igår och i förrgår är nästan osynliga nu.

Tog ett test igår på morgonen, ett till på kvällen och ett nu i morse, men alla blanka Gråter Hade inte räknat med att få plus så jag var inte förvånad för jag hade en mensliknande känsla i flera dgr, precis som jag fått alla andra månader förutom den månaden jag blev gravid och förra månaden. Det som skiljer sig förra månaden är att jag tog tog munkpeppar från mensens första dag till ÄL. Tror det kan vara så att lutealfasen förlängdes av MP för det är den enda månaden som jag inte känt som det brukar göra på cd 21-22 då jag normalt brukar få mens om jag inte använder progesteron.
    Hade tänkt börja med RR denna månaden men funderar på att testa MP igen fast på cd 3-4 för med MP fick jag äl på cd 10. Slutade med vaggisarna redan igår så nu hoppas jag mensen kommer igång snabbt så vi kan sikta på juli månad istället. Suck!!
    Nr 3 på G skrev 2017-06-28 21:40:02 följande:

Mensen kom som ett (icke efterlängtat) brev på posten i eftermiddags så nu är det bara att ladda om och hoppas på nästa sväng 

Skit för mens :(

• Too tiki

Hej tjejer,

Här kommer en liten uppdatering från mig :)

Är idag på cd 5 och först idag har jag börjat kunna ladda om efter att återigen blivit skitbesviken på att det inte blev något i juni månad :( Räknar med att få ÄL runt den 11-13 så några dgr kvar innan vi på allvar behöver försöka på nytt :) Har inte tagit vare sig RR eller MP denna månad för jag glömde av det och när jag väl kom på det idag visade sig att jag inga hade hemma. Har pergotime, men de är väl lite sent att börja med dem på cd 5, någon som vet?

Har inte haft tid att läsa igenom alla trådar och kan inte göra det nu heller för jag har massor att göra på jobbet. Men jag hoppas allt är bra med er alla och att någon fått ett + sen jag var här inne senast och att ni som redan blivit gravida mår bra.

Kram till er alla :) Hjärta

• Too tiki
    Monchichi skrev 2017-07-06 09:30:18 följande:
    Åh nej att jag inte hann läsa en gång till igår. När jag åt pergo så var det dag 5 - 10, så det skulle gått. Men dag 6 som idag har jag inte hört, men vad blir konsekvensen att börja en dag sent? Jag vet inte. Det stimulerar ju från hjärnan att mogna ett ägg och eftersom du har egen ÄL så mognar ju ett ägg varje månad ändå. Eller tror du att det kommer för sent om man äter pergo för sent? Om man bara kunde svara.
    Synd att du inte hann svara igår för jag hade knappt tid att gå in här på FL så jag lät bli att ta pergo, men nu vet jag att det kan fungera att ta dag 5-10 och det tackar jag för :)
    Som jag förstått det får man ÄL 5-7 dgr efter avslutad pergokur och iom att jag fick äl 6 dgr efter sista tabletten kanske det hade blivit för sent att börja på cd 6 för min del. Eller kanske t om helt lagom, för äggen är väl av bättre kvalité om de får vänta lite så frågan är om jag ska ta en ikväll ändå....Får fundera på det. Är inte hemma förrän 19 tiden så jag har en liten stund att tänka :) 
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.