Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Fertilityfriend satte ut ÄL igår och då började jag smörja med progesterall. Är idag på ÄL+ 4 och det molar på som tusan men de har det gjort förut så det är inget tydligt tecken för min del, även om jag hoppas såklart. Tycker jag har mer molvärk nu mot vad jag haft de gångerna jag varit stimulerad men vet inte om jag inbillar mig...
    Jag kommer ha massor att göra under veckan så den går förhoppningsvis fort så jag slipper tänka på att testa i förtid :) Blir att jag testar på lör el. om jag kan hålla mig tills på sön, vi får se vad jag klarar av :)

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-06-20 10:33:11 följande:

Kunde inte hålla mig! Och vet ni vad ...

Jag e gravid!!!! Wihooo

Stort GRATTIS Kände på mig att du var gravid för ngt torkstreck har jag som sagt aldrig fått på testlagrets stickor. Jättekul, nu hoppas jag bara att resten av oss som är kvar också får vi plus denna månad :)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-06-20 10:57:54 följande:
    Ja du hade rätt!!!

Så otroligt lycklig! Kunde ju inte hålla mig till sambon heller, ringde och stammade fram det.

Nu behöver jag råd ang progesterall. Ska jag öka dosen nu? Och när ska man trappa ner?

Har BIM i morgon och fick tidigt mf sist, så kommer ju försöka vara chill och tänka på annat. Men ändå wiiiiii såå glad!!!

Såhär står det på progesterall förpackningen.

Jag är gravid och vill förhindra missfall, hur använder jag krämen bäst?

Börja med minst 60mg/dag så fort du vet att du är gravid. Gör inget uppehåll. Du kan öka den dagliga dosen med 10mg/vecka tills du är uppe i 80-100mg. Det går bra att sluta efter v12 då moderkakan börjar producera progesteron. Du kan även fortsätta fram till någon vecka före beräknat förlossningsdatum.

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-06-20 11:47:25 följande:
    Haha ja :) hade nästan kunnat hålla mig men när jag vaknade i morse hade brösten svullnat lite och fler småfinnar poppat upp så det väcktes ett hopp där.

Tack!!
    Var det imorgon du hade BIM?
  • Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-06-20 11:41:46 följande:

Grattis Milou! Vad härligt!

Haha, visste väl att du inte skulle kunna hålla dig. Där fick du för att du var sååå säker på att du absolut inte var gravid. Nu kan vi hänvisa till dig nästa gång någon känner känner sig helt ogravid före BIM. FlörtGlad

Vilken härlig semester ni kommer att få nu! Solig

Detta ska jag komma ihåg
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-06-20 12:03:51 följande:
    Ja i morgon! Men kan vara torsdag enligt FF.
    Vilken dag testade du första gången och hur långt från ÄL var du då? Använde du rosenrot denna månad? Grattis igen, känns väldigt hoppfullt :)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-06-20 14:08:09 följande:
    Första testet var med testlagrets test, den med torkstreck på äl+9, sen testade jag inget mer förrän i dag runt 11.00, med PE och är på äl+14 i dag. Bim -1.

Japp! Körde rosenrot och min man med :) samt att han tog 2 zink varje dag. Och vet ni mer, vi hade bara sex 1 jäkla gång pga tjafs innan äl och sen min uvi.
    Ska trycka i min gubbe zink och rosenrot om det inte tar sig denna månad :) Jag själv tog rosenrot förra förra månaden men fick ju så tidigt ÄL då så jag vet inte om jag vågar ta igen. Skulle jag börja ta rr igen kommer jag nog börja på CD 4-5 el. för att ev. lyckas få ÄL lite senare. Gubben däremot, han kan ju käka det hela tiden om det gör nytta
  • Too tiki

Är på ÄL 5 idag och hade en tempdipp imorse. Hoppas det är en implantationsdipp och att molandet jag kände igår och idag är ett tecken på att det kanske lyckas denna månad. Bara 5 dgr kvar tills jag kan testa, bara 5 dgr kvar.....blir galen :)

• Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-06-20 14:33:27 följande:
    Jag började på CD5 nu sist, men var för att jag inte hade en tanke på det första dagarna då jag var så bestämd på att ha en ostimulerad cykel, men efter vi hade vart på kliniken och tagit prover inför IVF:en så började jag samma kväll, Men tror eg det är lite för sent att börja då för att ge effekt, men vet inte? Gravid blev jag ju, men vem vet om jag hade blivit det ändå? Åt från CD5-CD12, fick ÄL på CD13.
    Too tiki skrev 2017-06-20 14:27:49 följande:

Är på ÄL 5 idag och hade en tempdipp imorse. Hoppas det är en implantationsdipp och att molandet jag kände igår och idag är ett tecken på att det kanske lyckas denna månad. Bara 5 dgr kvar tills jag kan testa, bara 5 dgr kvar.....blir galen :)

5 dagar kan kännas som en evighet när man försöker eller väntar på något, ÄL, BIM, VUL, UL osv....hoppas det var implantation och vi får se mer plus här!
    Jag har läst någonstans de som skrivit att de börjat med RR några dgr efter mens och de skrev att de började lite senare för att skjuta fram ÄL. Kanske är cd 5 för sent, måste se om jag kan hitta sidan jag hittade den infon på igen, kanske jag borde börja cd 3-4 istället.
    Har funderat mkt kring östrogen och progesteron och hur det påverkar om vi kan bli gravida el. inte. RR sägs ju öka östrogen och eftersom östrogen ofta är lite lägre hos oss äldre kan säkert RR hjälpa till att se till att livmodern blir tjockare innan det är dags för progesteron att ta över. Kanske var det den extra lilla push av östrogen du behövde för att få livmodern till att bli mottaglig för en graviditet. Tror nog det kan ha varit så iom att du blivit gravid 3 ggr och alla gångerna har du ätit RR. Kommer testa nästa månad men måste först se vilken dag man skulle börja för att ÄL inte ska ske för tidigt, fattar inte varför jag inte sparade länken på min dator Skrikandes

Ja 5 dgr känns som en evighet och särskilt idag för just nu har jag inte så mkt att göra så jag kan bara sitta här och leta symptom och hoppas på att tiden går lite fortare :)
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-06-20 15:34:50 följande:
    Kan ju tillägga att min äl blev på cd 11 denna gång, så tidigt det med!
    Precis som jag fick med RR och denna månad utan ngt alls. Såg att jag fick ÄL på cd 10 när jag åt munkpeppar så det var ju ingen hit precis...Kanske inte behöver oroas för äl cd 11 då, känns bra att det gick vägen för dig när du fick så "tidig" ÄL :)
    Milou3 skrev 2017-06-20 15:40:11 följande:
    5 ganska bra dagar ändå med lite midsommar mellan :)

Då kommer det gå undan! Ja tryck i mannen zink och rosenrot! Håller verkligen tummarna att vi blir fler gravida nu och kan fortsätta hålla kontakten :)
    Ja, jag hoppas dagarna går undan så jag slipper gå som på nålar :) Önskar också att vi blir fler gravida i tråden och att vi kan hålla kontakten, hade varit kul när vi följts åt så länge :)

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.