Nykär15 skrev 2017-06-20 14:33:27 följande:
Jag började på CD5 nu sist, men var för att jag inte hade en tanke på det första dagarna då jag var så bestämd på att ha en ostimulerad cykel, men efter vi hade vart på kliniken och tagit prover inför IVF:en så började jag samma kväll, Men tror eg det är lite för sent att börja då för att ge effekt, men vet inte? Gravid blev jag ju, men vem vet om jag hade blivit det ändå? Åt från CD5-CD12, fick ÄL på CD13.
Too tiki skrev 2017-06-20 14:27:49 följande:
Är på ÄL 5 idag och hade en tempdipp imorse. Hoppas det är en implantationsdipp och att molandet jag kände igår och idag är ett tecken på att det kanske lyckas denna månad. Bara 5 dgr kvar tills jag kan testa, bara 5 dgr kvar.....blir galen :)
5 dagar kan kännas som en evighet när man försöker eller väntar på något, ÄL, BIM, VUL, UL osv....hoppas det var implantation och vi får se mer plus här!
Jag har läst någonstans de som skrivit att de börjat med RR några dgr efter mens och de skrev att de började lite senare för att skjuta fram ÄL. Kanske är cd 5 för sent, måste se om jag kan hitta sidan jag hittade den infon på igen, kanske jag borde börja cd 3-4 istället.
Har funderat mkt kring östrogen och progesteron och hur det påverkar om vi kan bli gravida el. inte. RR sägs ju öka östrogen och eftersom östrogen ofta är lite lägre hos oss äldre kan säkert RR hjälpa till att se till att livmodern blir tjockare innan det är dags för progesteron att ta över. Kanske var det den extra lilla push av östrogen du behövde för att få livmodern till att bli mottaglig för en graviditet. Tror nog det kan ha varit så iom att du blivit gravid 3 ggr och alla gångerna har du ätit RR. Kommer testa nästa månad men måste först se vilken dag man skulle börja för att ÄL inte ska ske för tidigt, fattar inte varför jag inte sparade länken på min dator
Ja 5 dgr känns som en evighet och särskilt idag för just nu har jag inte så mkt att göra så jag kan bara sitta här och leta symptom och hoppas på att tiden går lite fortare :)