Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

Milou3 skrev 2017-05-10 08:16:31 följande:

Hurra! Glad gubbe på morgonens äl-test!!

Nu kör vi :)

Önskar en härlig dag till alla

Härligt, hoppas mannen är sugen ikväll :) Själv börjar jag med munkpeppar idag och hoppas på att det kan hjälpa. Hoppas munkpeppar har samma uppiggande effekt som RR så flytten går smidigt :)
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-05-10 10:29:43 följande:
    Usch så tråkigt, jag som hoppades efter att du fick känningarna i bröstvårtorna....
    Hoppas en månad med RR ska göra susen för dig !
    Jag trodde det också men så var det tydligen inte :( Tar inte RR denna månad utan testar munkpeppar och hoppas det kan göra susen, håll tummarna!
  • Too tiki
    Hemflyttad skrev 2017-05-10 10:43:45 följande:
    Äsch, så tråkigt. Hoppas på en smidig flytt och att munkpeppar gör susen!
    Tack! Hoppas också munkpeppar gör susen så jag slipper ta Pergo och att flytten går smidigt, behöver det nu känner jag :)
  • Too tiki
    Zora skrev 2017-05-11 06:31:01 följande:

Ok hörni.. ser ni nåt? Äl +10

O ja, GRATTIS
  • Too tiki
    Milou3 skrev 2017-05-12 09:39:39 följande:

Första glada gubben i onsdags morse och sex sent på kvällen. Megaägglossningsvärk i går em och kväll. Nu lugnt i magen, lite som efter ett åskväder. Tempen gick ner i morse så gissar tempen åker upp i morgon.

Så när var då äl? Molvärken i går var inte ( tror jag) var inte ett ägg som höll på att lossa då värken kändes enbart mitt i livmodern. Så min gissning är att äl skedde i går mtp värken, men då borde väl tempen gått upp i morse?

Och när vågar jag börja med progesteronkräm? Kanske ska vänta till tempen gått upp.

Jäkligt yr och trött idag och ömma bröstvårtor så har helt klart känt av äl mer denna gång. Dock mindre äl-sekret än vanligt. Coolt med kroppen ändå.

Borde be sambon sätta på mig i kväll också men totalt osugen själv och vette sjutton om han pallar ...

Annars får det räcka känner jag.

Jag hade väntat med krämen tills tempen hållit sig uppe i 3 dgr, för att inte störa om ÄL uteblev och kroppen försöker igen.
  • Too tiki
    Zora skrev 2017-05-12 06:09:48 följande:

Nytt test idag. Känns inte alls starkare än igår så nu vet jag inte vad jag ska tro..

Jämförelse också

Jag kan tydligt se en ökning så jag tror nog du kan vara lugn Hjärta
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-05-12 06:11:54 följande:

Tack snälla ni för stöd och uppmuntran, det värmer verkligen!

Möjligen att det varit något fladder men svårt att säga, och det var ju säkert två veckor sedan, minst. Har man anat det vill man ju känna varje dag, men jag har googlat lite också nu och v. 18-22 någonting bör man kunna känna, men olika, och förstås om det inte är första barnet så något tidigare. Men först i v.26 ska man dra öronen åt sig på riktigt om man inte känner varje dag flera gånger. Har tyvärr ingen doppler. Men jag ska försöka vara lugn, det är ju trots allt bara fyra dagar till UL, även om tiden släpar när man väntar. Men det vet vi ju alla här inne, tyvärr.

Ha en bra fredag och helg tjejer!

Förstår din oro men tror nog det kan kännas olika, i varje fall är det var jag minns. Skönt att du har UL snart i varje fall, önskar dig lycka till om jag inte har möjlighet att läsa här hur det gått för digHjärta
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-05-14 17:46:31 följande:

Too tiki: Lycka till med flytten, hoppas allt är under kontroll och inte allt för arbetsamt. Hinner ni med något försök denna månad?

.
    Själv hade jag det underbart på spa i helgen. Och på kvällen efter en lugn dag tror jag nästan att jag kunde ana något fladder. Magen kändes också lite hård på sina håll, det borde vara bra tecken. Nu känner jag mig lite bättre till mods inför tisdagens RUL. Måtte det vara två sprattlande filurer där inne.

Så härligt att du känt lite fladder :)

Jo tack, flytten har gått bra men vi behöver åka upp igen för vi fick inte med allt under helgen. Nu sitter jag på nya arbetet och försöka komma in det nya, men allt gott än så länge :)

Har mens nu men är på cd 6 så jag antar att monitorn snart vill att jag börjar testa för ÄL. Äter munkpeppar denna månad som tyvärr inte verkar göra mig pigg men mensen är mer normal mot när jag åt Pergo och RR, då blev den väldigt kort.
    Ska bli intressant att se när jag får ÄL av munkpepparn och om den kan göra ngt åt min lutealfas. Med RR kom mensen trots att jag smörjde mig och det har den inte gjort när jag åt Pergo.

Håller tummarna för dig imorgon!Hjärta

• Too tiki

Lite uppdatering från mig. Är på CD 8 idag har sen CD 5 haft fruktansvärd molvärk mkt värre än den värsta mensvärk så jag vet inte vad som händer. Äter ju munkpeppar denna månad och jag antar att det är den som spökar. Känns lika illa som min ÄL när jag åt pergo en månad fast har hållit på i 3 dgr nu och samtidigt ihop med det har jag en jäkla värk i kroppen också.
    Har samma jämna temp som när jag åt rosenrot vilket känns bra men dock ingen pigghet, är snarare skittrött. Tror att antingen håller kroppen på att göra en rejäl omställning hormonellt, eller så är munkpeppar för starkt för mig.
    Har kollat med monitorn i 2 dgr men än så länge är fertiliteten på låg, trots att jag känt att jag haft världens jäkla ÄL i 3 dgr....

Tror inte det kommer bli ngt denna månad heller för jag har dessutom använt Voltaren gel i tror om att jag skulle kunna ta det, men såg nu att man inte ska använda det heller om man vill bli gravid. Jag har ofta värk i mina leder och åt mkt voltaren och ipren tidigare och tror det kan ha varit boven varför jag inte blev gravid förut, men trodde gelen var harmlös men så var det tydligen inte... Blir så satans irriterad på mig själv som inte kollade upp det innan jag kletade på mig skiten men smittsamt när jag haft så ont i ena axeln och ryggen och inte paracetamol hjälper vet jag heller inte vad jag ska göra.

Ja detta var en gnällinlägg från mig. Ber så hemskt mkt om ursäkt för det, men jag mår skitdåligt rent psykiskt och fysiskt och när jag sen insåg att gelen kanske ställer till det för oss denna månad blev det bara för mkt Gråter Kram till er allaHjärta

• Too tiki
    Milou3 skrev 2017-05-17 08:45:42 följande:
    Kan se och hoppas och håller tummarna för att din ÄL bara var tidigare än du trott!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.